Elhovo Geplaatst 1 Mei, 2023 Geplaatst 1 Mei, 2023 Hallo, Ik ben van plan mijn e-Niro te verkopen. Ik woon zelf in Spanje en de auto is in Spanje op kenteken gezet. Maar zit erover te denken de auto in Nederland te verkopen. Waarom? Heel simpel: de prijs in Nederland voor gebruikte e-Niro's ligt zo te zien beduidend hoger dan in Spanje. Als ik een paar duizend onder de prijs ga zitten die in Nederland gangbaar lijkt is het nog steeds een goede deal voor mij, en voor de koper. Ik ga ervan uit dat de Kia garantie gewoon in Nederland geldig blijft. Ik zou naar Nederland kunnen rijden om de auto te verkopen zodat ook een proefrit mogelijk is. Heeft iemand ervaring met of kennis van het kopen van een auto uit het buitenland? En belangrijker: hoe schatten jullie de markt voor gebruikte EVs in Nederland in? Loopt dat een beetje? Quote
Murcielaygo Geplaatst 1 Mei, 2023 Geplaatst 1 Mei, 2023 Ik denk dat de markt goed is, maar hou je er wel rekening mee dat je de auto dan importeert in Nederland? En dat daar dus ook nog een papierwinkel en kosten aan vast hangen?De garantie moet overdraagbaar zijn als ik op het forum lees, maar ook dat is wel een stukje wat je goed moet regelen.Persoonlijk lijkt het me verstandig dit via een bedrijf te (laten) doen, maar dat is aan jou... Quote
Elhovo Geplaatst 1 Mei, 2023 Topic Starter Geplaatst 1 Mei, 2023 Dank. Ja, ik dacht eraan misschien iemand in te schakelen. Het schijnt allemaal niet zo spannend te wezen om een auto naar een ander land te verkopen (binnen de EU), maar een beetje hulp kan geen kwaad denk ik. Zal er 's wat tijd aan besteden. In de tussentijd, als iemand een koper kent voor een e-Niro long range van sept. 2020 met 45k kilometers, ik heb er eentje te koop 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.