Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tijdens vakanties met de caravan viel mij op dat in de bergen het dashboard aanduiding van de hoofd accu aangaf dat er geen blokjes meer aanweig waren. En dat terwijl ik na dit geconatateerd te hebben gelijkeen forse helling op moest. Kan de hoofdaccu diep ontladen en is dit slecht of is er een mechanisme dat de accu in dt geval tijdelijk uitschakeld ? en zo diep ontlading voorkomt.

Geplaatst

Hallo Willem, wel eens van het begrip BMS gehoord? Dit is de afkorting voor Battery Management System. Dit stukje elektronica zorgt oa voor een gelijkmatige verdeling van de spanning in de accucellen, maar voorkomt ook  overladeing en diepontlading. Je hoeft je daar dus geen zorgen over te maken. 

Je kunt op het opraken van de 'blokjes' wel zelf invloed uitoefenen. Zorg ervoor dat je in de bergen in de sportstand rijdt en schakel bijtijds terug (met pook of flippers) om toeren te maken. Je ziet dan de ecometer meer naar het blauwe vak gaan, het vak 'charge' wat opladen betekent. En lees ook eens verhalen op caravantrekker.nl, waar eigenaren van een Niro Hev over hun ervaringen in de bergen vertellen. 

• Like 1
Geplaatst

Overigens zou ik er op dit forum voor willen pleiten, dat iedereen 'verplicht' wordt model, uitvoering, aandrijflijn en bouwjaar van zijn Kia in te vullen. En dat bij elk bericht of reactie die gegevens automatisch toegevoegd wordt. Dan weten we waar we over praten als iemand zomaar schrijft 'bij mijn  Kia is dat niet het geval' of 'die optie heb ik niet in het displaymenu'. Zoals het nu is, is het vaak een zoekplaatje. Al met al toch een amateuristisch platform dit. 

• Like 1
Geplaatst

Bedankt Rowicon je hebt mij gerustgesteld.

Overigens rijd ik in een Kia Niro HEV dynamic plus uit 2017 met 60.000 op de teller, 

Verbruik zomer en winter respectievelijk ca,1:23 tot 1:19,5 met caravan 790 kg geladen 1050 kg 1:11

Geplaatst
Overigens zou ik er op dit forum voor willen pleiten, dat iedereen 'verplicht' wordt model, uitvoering, aandrijflijn en bouwjaar van zijn Kia in te vullen. En dat bij elk bericht of reactie die gegevens automatisch toegevoegd wordt. Dan weten we waar we over praten als iemand zomaar schrijft 'bij mijn  Kia is dat niet het geval' of 'die optie heb ik niet in het displaymenu'. Zoals het nu is, is het vaak een zoekplaatje. Al met al toch een amateuristisch platform dit. 

Die eis zou er voor zorgen dat mensen met interesse, maar nog geen auto uitgesloten worden?
En zelfs als vul je de gegevens in, gebruikers van bijv. Tapatalk -zoals ikzelf- zien heel die gegevens alsnog niet in de cleanere weergave die de app biedt...
Geplaatst (aangepast)
1 uur geleden, zei Murcielaygo:

Die eis zou er voor zorgen dat mensen met interesse, maar nog geen auto uitgesloten worden?
En zelfs als vul je de gegevens in, gebruikers van bijv. Tapatalk -zoals ikzelf- zien heel die gegevens alsnog niet in de cleanere weergave die de app biedt...

Nee, ff nadenken, Murcielaygo, potentiele kopers en andere geïnteresseerden hoeven natuurlijk niet aan die 'eis' te voldoen. Tja, dat met Tapatalk zou dan op andere wijze opgelost moeten worden. Er zal toch ook wel een optie in zitten om taglines aan te zetten in Tapa? 

aangepast door Rowicom
Geplaatst

We gaan wel off-topic, maar hoe wil je dan handhaven dat mensen hun profiel vullen?
Ik weet zelf eigenlijk niet eens of mijn profiel gevuld is, zo lang geleden is het dat ik de site gebruikte...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...