Hippe lip Geplaatst 27 Juni, 2023 Geplaatst 27 Juni, 2023 Jongens, ik zit nu in Frankrijk en mijn sleutel doet het niet meer. De laatste twee weken had ik er al last van dat ik de deuk soms wel en soms niet open kreeg met het knopje op de klink, maar nu doet-ie helemaal nix meer. Dus ik vrolijk een nieuwe batterij (CR2032) erin, maar dat maakt nu helemaal niet uit. Openen kan met de sleutel uit de keyfob en als je de deur dan opentrekt begint het alarm van mijn MY19. Gelukkig wist ik dat je dan met de keyfob in de hand op de aan-knop moet drukken. Dan gaat dat alarm weer uit en de auto aan. Op het diaplay achter het stuur staat dan “Sleutel niet in het voertuig”. Gelukkig hebben we de 2e sleutel ook mee, want dat is de standaardsleutel van mijn vrouw, maar weet iemand wat hier aan de hand is? Moet je de sleutel na een batterijwissel weer opnieuw inleren of zo? Quote
Leon van Haren Geplaatst 27 Juni, 2023 Geplaatst 27 Juni, 2023 Vervelend, vooral als je in het buitenland bent. Geen idee, morgenvroeg de dealer bellen?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 Juni, 2023 Geplaatst 28 Juni, 2023 Heeft jouw sleutel ook nog een "gewone" afstandsbediening? Werkt die ook niet?Dan zou het kunnen dat de sleutel en auto niet meer gesynchroniseerd zijn. Volgens mij zou je dan een keer of 10 op de remote moeten drukken, zodat de auto "herkent" dat jouw sleutel de goede codes op de goede volgorde doorstuurt.Zeker weten doe ik het niet, maar zoiets zou volgens mij ook in je handleiding moeten staan en die kun je als het goed is ook raadplegen in je Kia-app. Quote
fiddler Geplaatst 28 Juni, 2023 Geplaatst 28 Juni, 2023 Heb voor je in het boekje gezocht, niks gevonden. Opnieuw laten programmeren? Algemeen: transponders hebben soms last van andere transponders in de buurt, Telefoons kunnen ook storing geven. Bij mijn VW moest ik bij zo'n storing het sleutel nummer hebben, Dat had ik in Duitsland niet bij me, maar bij een grote VW dealer wisten ze dat via het chassis nummer te achterhalen, Sleutel werd toen opnieuw gecodeerd. Darna nooit problemen meer met dat ding Quote
Oplossing Hippe lip Geplaatst 28 Juni, 2023 Topic Starter Oplossing Geplaatst 28 Juni, 2023 (aangepast) De oplossing bleek gelukkig eenvoudig: het was niet een te oude batterij (prod. feb.2023) maar er zat een sticker achterop de nieuwe batterij. Die had ik niet gezien, want die kant zie je niet in de blisterverpakking en ik had ‘m niet omgekeerd bij het verwisselen. Meteen maar de batterij van de andere sleutel ook ververst. Die is immers even oud en kan het binnenkort ook begeven. Sticker eraf en het werkte gelukkig weer prima! Dank voor alle meedenken. 28 Juni, 2023 aangepast door Hippe lip 5 2 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.