Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Las elders dat er soms problemen zijn met betrekking tot inhouden bij gasgeven en types benzine, maar ook gerelateerd aan dure merken en cheapo's als Tango etc.

Iemand ervaring daarmee? E10 te vermijden of juist niet. zie https://www.anwb.nl/auto/brandstof/benzine-e10-e5

Eventuele toevoeging gebruiken? Met mijn vorige diesel VW deed ik vaak een half flesje diesel reiniger erbij.

aangepast door fiddler
Geplaatst
10 minuten geleden, zei fiddler:

Las elders dat er soms problemen zijn met betrekking tot inhouden bij gasgeven en types benzine

Waar?

In 5 jaar 2 Niro's daar getankt waar de benzine het goedkoopst is (Nl, D, B en  L). Nooit een probleem gehad van welke aard dan ook.

• Thanks 1
Geplaatst

Heb net benzine advies gevraagd bij mijn dealer. Zei iets interessants. Methanol zakt bij stilstaan naar onderen in de tank. Kans dat je meer Ethanol verstookt dan de E10 norm is.

Je kan E10 en E5 tanken, maar E5 zou dan misschien beter zijn? Auto rijdt ook iets ziuiniger op E5.   

Geplaatst

E5 getankt (Super98) in Belgie en maar 20 liter bij gevuld. Lijkt nu of de auto meer gebruikt; 4.2 per 100 km, rustig rijdend. Het was 4.0 na dat ik de auto bij de dealer opgehaald had.

Geplaatst
Heb net benzine advies gevraagd bij mijn dealer. Zei iets interessants. Methanol zakt bij stilstaan naar onderen in de tank.

Dat kan best kloppen, maar zodra je de motor start zal de brandstof pomp gaan draaien, te veel brandstof naar voren pompen en wat niet geïnjecteerd is weer de tank in "blazen". Bovendien zal de brandstof door de beweging van het voertuig ook mengen, dus ik geloof niet dat dit heel erg "gevaarlijk" zal zijn.
  • Like 1
  • 1 jaar later...
Geplaatst

Nu net Onderhoud Plus beurt gehad, Van dealer stond Fuel Plus Cleaner 250 ml voor plm 32 euro op de rekening. 

Vraag me nog steeds af of E5 eigenlijk verstandig is, vooral als je niet zoveel rijdt, ongeveer 5000 km per jaar ....

En of dat ik vaker een of ander brandstof additief moet gebruiken ...

Geplaatst (aangepast)

Net de Oliebeurt gehad, bij mijn dealer was het inclusief brandstofreiniger ...

P.S. ook bij eerdere beurten alle inclusief brandstofreiniger ....

aangepast door Gerd_NL
Geplaatst
Op 18-7-2023 om 12:27, zei fiddler:

Methanol zakt bij stilstaan naar onderen in de tank.

De dealer heeft (hopelijk) meer verstand van auto's dan van fysica. Als al wat uitzakt in de brandstof dan is dat water. Meer ethanol kan ook meer water veroorzaken. Brandstof reiniger doet hier relatief weinig aan. Als brandstof langer (>3 mnd) bewaard wordt is een stabilisator vloeistof aan te raden (er zijn reinigers die tevens stabiliseren). 

Geplaatst

Ik tank ook altijd de E10 bij de Tango. nooit problemen gehad. Gemiddeld verbruik staat op 4,7L / 100km. <ijn gemiddelde snelheid op snelwegen is rond 100/110 en waar het mag 120/130.

Bij een vorige auto mocht ik van de werkgever Shell V-Power tanken. Dat was wel merkbaar. Gemiddeld reed ik een 100km verder op een tank van 53 liter, vergeleken met NIET V-Power. Auto was ook krachtiger en reed soepeler.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...