Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Normaal gedrag elektrische achterklep?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij deze de vraag of het volgende normaal is: 

Als ik de elektrische achterklep sluit met de (smart)sleutel dan moet ik het knopje voor de achterklep ingedrukt blijven houden. Vanaf volledig geopend tot volledig gesloten. Houdt in dat ik het knopje een aantal seconden moet blijven vasthouden. Als ik de knop los laat voordat de klep geheel is gesloten dan stopt de achterklep en blijft deze stil staan.  Als ik de achterklep wil openen dan hoef ik het knopje op de sleutel maar 1 seconde in te drukken en dan gaat de klep verder geheel open.

Ik vind dit vreemd omdat ik bij mijn vorige auto (Hyundai Tucson) bij openen en sluiten het ik knopje in beide gevallen maar 1 seconde hoefde in te drukken.

In de handleiding (of ik lees verkeerd) staat volgens mij ook dat het sluiten van de klep, via het knopje op de sleutel, slechts 1 seconde hoeft te worden ingedrukt...

Kan iemand mij bevestigen of het inderdaad de bedoeling is dat je de knop moet blijven indrukken?

Geplaatst
Bij deze de vraag of het volgende normaal is: 
Als ik de elektrische achterklep sluit met de (smart)sleutel dan moet ik het knopje voor de achterklep ingedrukt blijven houden. Vanaf volledig geopend tot volledig gesloten. Houdt in dat ik het knopje een aantal seconden moet blijven vasthouden. Als ik de knop los laat voordat de klep geheel is gesloten dan stopt de achterklep en blijft deze stil staan.  Als ik de achterklep wil openen dan hoef ik het knopje op de sleutel maar 1 seconde in te drukken en dan gaat de klep verder geheel open.
Ik vind dit vreemd omdat ik bij mijn vorige auto (Hyundai Tucson) bij openen en sluiten het ik knopje in beide gevallen maar 1 seconde hoefde in te drukken.
In de handleiding (of ik lees verkeerd) staat volgens mij ook dat het sluiten van de klep, via het knopje op de sleutel, slechts 1 seconde hoeft te worden ingedrukt...
Kan iemand mij bevestigen of het inderdaad de bedoeling is dat je de knop moet blijven indrukken?

Ja dat klopt , ook de knop links van het stuur moet je ingeduwd houden om de koffer te sluiten . Bij openen is dit inderdaad niet nodig
  • Thanks 1
Geplaatst

Maar als je op de sluitknop in de achterklep zelf drukt sluit die wel meteen helemaal dus dat doe ik nu telkens als ik hem dicht wil.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Denk dat dit te maken heeft met veiligheid.

Als je de knop op de achterklep gebruikt. Sta je erbij en kun je zien of het goed gaat.
De knop in de auto en sleutel druk je in terwijl je niet in de buurt hoeft te zijn.

Dus groter risico dat er ongemerkt iets klem komt te zitten.

Dus knop indrukken zodat je bewust de klep sluit. Went gauw trouwens.

Geplaatst

Klopt allemaal wat er over is gezegd; ook bij mijn Niro het geval. Wel ontdekt dat als de auto behoorlijk scheef naar links staat geparkeerd dan sluit de klep met een klap. Zeker geen silent close!

Geplaatst
1 uur terug, zei Rob18:

Klopt allemaal wat er over is gezegd; ook bij mijn Niro het geval. Wel ontdekt dat als de auto behoorlijk scheef naar links staat geparkeerd dan sluit de klep met een klap. Zeker geen silent close!

Bij mijn Sportage valt mij ook op dat de klep bij openen een redelijk hard "knallend" geluid maakt. net alsof de klep op spanning staat of zoiets.

Geplaatst
6 uur geleden, zei SpeedyG:

Denk dat dit te maken heeft met veiligheid.

Als je de knop op de achterklep gebruikt. Sta je erbij en kun je zien of het goed gaat.
De knop in de auto en sleutel druk je in terwijl je niet in de buurt hoeft te zijn.

Dus groter risico dat er ongemerkt iets klem komt te zitten.

Dus knop indrukken zodat je bewust de klep sluit. Went gauw trouwens.

Snap ik. Maar toch vond ik het bij de Tucson wel prettig dat de klep ook dicht ging met slecht 1 seconden op het knopje van de sleutel drukken...Daarbij is de klep ook beveiligd dat wanneer deze een kleine weerstand voelt, meteen stopt.

och, luxe problemen....😆

Geplaatst

Zelfs bij mijn 2019 Skoda Kodiaq werkt het identiek. Hoef ik er straks bij de Sportage niet aan te wennen. ;)

Geplaatst

Bij mijn vorige auto Seat Ateca 2018, kon ik hem niet dicht maken met de sleutel, alleen open, met de knop binnen alleen als motor gestart was.

Geplaatst

bij mij maakt zowel het openen als sluiten een tering herrie, maar de dealer heeft een nieuwe gasveer besteld dus zal snel over zijn :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...