Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Garantie bij export

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Is iemand bekend met de garantie bij export ?
Ik heb een Niro HEV van 2019 die alle service beurten heeft gehad en in november de oliebeurt krijgt
Ik ga in januari emigreren naar Zweden en neem de Niro mee maar hoe gaat het dan met de garantie ?

Geplaatst

Garantie is toch EU-breed geregeld? Dus het lijkt me dat het geen enkel probleem mag zijn.
Wij hebben ooit een nieuwe Fiat 500 gekocht in Tjechië (ook EU) en geïmporteerd in NL. Garantie werd gewoon vanuit Fiat NL gegeven.

Geplaatst

Ik hoop dat het zo werkt
Stel ik krijg een probleem in Zweden en de importeur moet het betalen terwijl ze niets hebben verdiend aan de verkoop want dat was in Nederland, hoe reageren ze dan ?

Geplaatst
19 uur geleden, zei Bastiaan75:

Garantie is toch EU-breed geregeld?

Dat geldt voor de wettelijke 2 jaar. Voor die ander 5 jaar is in de EU m.i. niets geregeld.

• Like 1
Geplaatst

Ik heb geen antwoord, maar dit is zeker een terechte vraag; 1 merk kan er voor kiezen in verschillende markten verschillende garantieperiodes aan te houden.

Zo kocht ik 15 jaar geleden een Aygo in NL met 3 jaar garantie. Maar kocht ik diezelfde Aygo in België dan had ik 5 jaar garantie gehad.

Kijk ik op de site van Kia Zweden dan zie ik wel teksten die lijken op 7 jaar garantie voor nieuwe auto's vanaf de fabriek.
Maar ja, "nieuwe autogarantie", hoe zit het dan met auto's van buiten Zweden?

Ik zou in dit geval contact zoeken met Kia Zweden, KMNL is wat dat betreft niet te vertrouwen; zij sturen moeilijke vragen altijd naar de dealer. En die eeet vaak ook niks.

Geplaatst

Zorg dat alle stempels in het onderhouds boekje staan, met name ook de eerste van de aflevering.

Geplaatst

Boekje is dacht ik leeg en daar heb ik het al eens over gehad en vertelde ze mij dat het digitaal staat genoteerd maar begin november gaat die voor een oliebeurt dan zal ik er om vragen

Wat is wijsheid ?
Inmiddels 55000km op de teller en hij krijgt volgens het boekje in november een oliebeurt maar is het niet beter om een 60000km beurt te laten geven ?
Nu helemaal dat die mee gaat met de emigratie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...