Flying_Dutchman Geplaatst 23 September, 2023 Geplaatst 23 September, 2023 Leen je je auto uit, krijg je die helemaal schoongemaakt terug. Prima, totdat je het scherm van de navigatie/radio/etc ziet. Helemaal gevlekt. Schijnt met een bacterieel schoonmaaakdoekje gepoetst te zijn. Ziet er vreselijk uit. Ik heb van alles geprobeerd om het weer egaal te krijgen, maar niets helpt. Weet iemand hoe ik dit scherm weer "als nieuw" krijg? Quote
fiddler Geplaatst 24 September, 2023 Geplaatst 24 September, 2023 Vraag het een aan een horlogemaker, het hangt erook vanaf of het glas danwel kunstof is. (acryl glas kan je polijsten) https://juweelwinkel.nl/product/polywatch-polijstmiddel-voor-kunststof-horlogeglas/ Mineraal glas schint lastiger te zijn https://horlogepolijsten.nl/krassen-op-horloge/ Quote
Bastiaan75 Geplaatst 26 September, 2023 Geplaatst 26 September, 2023 Is een microvezel doekje niet een optie? Dit werkt in onze Niro altijd prima, net als op een iPad. Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 27 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 27 September, 2023 Zo ziet het eruit. Het lijkt alsof de anti-reflectiecoating aangetast is. Poetsen met wat voor doek ook helpt niet. 3 Quote
Murcielaygo Geplaatst 27 September, 2023 Geplaatst 27 September, 2023 Oei, dat lijkt idd op een weggepoetste matte coating. Quote
KiaPicantoVriend Geplaatst 29 September, 2023 Geplaatst 29 September, 2023 Bij AliExpress heb ik een keer een “plak”folie gezien om over het scherm te plakken. Wellicht is dat een oplossing voor niet al te veel geld. Een andere oplossing is wellicht een nieuwe coting te (laten) spuiten. wellicht iets voor de verzekering van de gene aan wie je je Kia hebt uitgeleend Quote
A3vd Geplaatst 21 Augustus, 2024 Geplaatst 21 Augustus, 2024 Heb je probleem op kunnen lossen ? Ik heb zelfde gevalletje Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 22 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 22 Augustus, 2024 Nee, niet gelukt. Werd alleen maar erger. Ik heb besloten het maar zo te laten. Quote
paularts1973 Geplaatst 2 November, 2024 Geplaatst 2 November, 2024 Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een Niro. En deze had hetzelfde probleem kan dit opgelost worden? Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 3 November, 2024 Topic Starter Geplaatst 3 November, 2024 Voor zover ik weet niet. Het is de coating die vlekt. Alles volledig verwijderen zou een optie kunnen zijn, maar dan spiegelt het scherm teveel. Ik ben gestopt me eraan te ergeren en zie het "niet meer" .... . Maar het zit er nog wel. Quote
Murcielaygo Geplaatst 3 November, 2024 Geplaatst 3 November, 2024 Het is de coating die vlekt. Alles volledig verwijderen zou een optie kunnen zijn, maar dan spiegelt het scherm teveel.Zou je na het verwijderen van die coating dat misschien niet een gematteerde screenprotector kunnen plakken? Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 4 November, 2024 Topic Starter Geplaatst 4 November, 2024 Vast, maar dan moet het er een zijn die precies de maat heeft van het scherm. En moet je die luchtbubbel- en stofvrijvrij kunnen plaatsen, anders gaat men zich daar aan ergeren. Eraan wennen was voor mij de oplossing..... 1 Quote
Timpel Geplaatst 22 April, 2025 Geplaatst 22 April, 2025 (aangepast) Dit is een ander probleem. Het is beschermfolie dat door de fabriek erop geplakt is en niet op tijd eraf gehaald. Nu zit de lijm helemaal ingebakken in het scherm. Ik heb hetzelfde.. ik dacht eerst dat het een screen protector was. Ik had namelijk een screenprotector gekocht omdat ik merkte dat het scherm snel krasde. Toen ik hem erop wilde plakken zag ik dat er aan de hoekjes al een laagje op het scherm zat. Ik vraag me af hoe ik het eraf kan krijgen.... 22 April, 2025 aangepast door Timpel Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 22 April, 2025 Topic Starter Geplaatst 22 April, 2025 Kijk hier eens. 1 Quote
feye Geplaatst 2 Mei, 2025 Geplaatst 2 Mei, 2025 Op 22-4-2025 om 09:47, zei Timpel: Dit is een ander probleem. Het is beschermfolie dat door de fabriek erop geplakt is en niet op tijd eraf gehaald. Nu zit de lijm helemaal ingebakken in het scherm. Ik heb hetzelfde.. ik dacht eerst dat het een screen protector was. Ik had namelijk een screenprotector gekocht omdat ik merkte dat het scherm snel krasde. Toen ik hem erop wilde plakken zag ik dat er aan de hoekjes al een laagje op het scherm zat. Ik vraag me af hoe ik het eraf kan krijgen.... Ik heb het zelfde probleem, heb je het inmiddels eraf gekregen? Quote
Roydv Geplaatst 3 Mei, 2025 Geplaatst 3 Mei, 2025 Had hetzelfde probleem met mijn scherm. Met deze doekjes het scherm weer goed gekregen. Zal morgen een foto maken. Was wel ff werk. Quote
Roydv Geplaatst 3 Mei, 2025 Geplaatst 3 Mei, 2025 3 minuten geleden, zei Roydv: Had hetzelfde probleem met mijn scherm. Met deze doekjes het scherm weer goed gekregen. Zal morgen een foto maken. Was wel ff werk. Kan zijn dat de coating inderdaad erdoor eraf gaat maar scherm glanst niet heel erg. Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 4 Mei, 2025 Topic Starter Geplaatst 4 Mei, 2025 Ziet er weer knap uit! Voordat ik de auto ga verkopen ga ik dat zeker zo reinigen/oppoetsen. Iets anders, die zilveren rand onder het display, ik heb op zonnige dagen veel last van weerkaatsing van het zonlicht. Bij pech weerkaatst de zon recht in je ogen. Daarom heb ik daar zwarte tape op geplakt. Werkt prima. Quote
Roydv Geplaatst 4 Mei, 2025 Geplaatst 4 Mei, 2025 2 uur geleden, zei Flying_Dutchman: Ziet er weer knap uit! Voordat ik de auto ga verkopen ga ik dat zeker zo reinigen/oppoetsen. Iets anders, die zilveren rand onder het display, ik heb op zonnige dagen veel last van weerkaatsing van het zonlicht. Bij pech weerkaatst de zon recht in je ogen. Daarom heb ik daar zwarte tape op geplakt. Werkt prima. Heb ik eigenlijk nog geen last van gehad maar ook gezegd heb de auto nu pas een paar dagen. Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 4 Mei, 2025 Topic Starter Geplaatst 4 Mei, 2025 8 minuten geleden, zei Roydv: Heb ik eigenlijk nog geen last van gehad maar ook gezegd heb de auto nu pas een paar dagen. Ik bijna 5 jaar.... . Overkomt je vast binnenkort op een zonnige dag. Veel plezier met de PHEV. Zonder snelweg rijd ik tussen de 55 en 60 km voordat de motor bijspringt. Ik vind ze super rijden. Quote
Roydv Geplaatst 4 Mei, 2025 Geplaatst 4 Mei, 2025 38 minuten geleden, zei Flying_Dutchman: Ik bijna 5 jaar.... . Overkomt je vast binnenkort op een zonnige dag. Veel plezier met de PHEV. Zonder snelweg rijd ik tussen de 55 en 60 km voordat de motor bijspringt. Ik vind ze super rijden. Ik ben er nu al van onder de indruk. Wel nog alles uit aan het zoeken en naar kia gemailed omdat de vorige gebruiker de connect app niet heeft ontkoppeld. Maar tot zover bevalt het. Quote
Timpel Geplaatst 11 Mei, 2025 Geplaatst 11 Mei, 2025 (aangepast) Nog even voor de volledigheid: na wat speurwerk kwam ik erachter dat meer mensen dit probleem hebben. Het blijkt dus de beschermfolie die er door de fabriek opgeplakt wordt, en er eigenlijk door de dealer moet worden afgehaald. Dat is bij mij niet gebeurd en dan krijg je dit. Het is een soort screenprotector dus, maar dan van zacht materiaal en na een paar jaar zit het er volledig opgebakken. Vandaag de auto in de zon gezet en op het middaguur gaan pielen. Ook nog een hittefohn gebruikt maar dit maakte weinig uit (ik durfde hem ook niet te heet te zetten). Eerst met m'n nagels maar dat had weinig effect. Toen heb ik een groot afbreekes gepakt, er een stuk zo breed als twee cm afgebroken en dat er onder de folie gestoken. Dat ging verrassend goed. Na een kwartiertje pielen was het plastic eraf. Daarna nog wat boenwerk met een oplosser (ik heb Den Braven Cleaner/activator gebruikt) en het scherm is als nieuw. Zie foto's . 11 Mei, 2025 aangepast door Timpel 1 Quote
stef22 Geplaatst 18 Mei, 2025 Geplaatst 18 Mei, 2025 Op 3-5-2025 om 22:31, zei Roydv: Had hetzelfde probleem met mijn scherm. Met deze doekjes het scherm weer goed gekregen. Zal morgen een foto maken. Was wel ff werk. Hoi, een vraag, heb jij deze doekjes gebruikt om de antireflectielaag laag van je navigatiescherm te halen? Quote
Thecure Geplaatst 5 Juni, 2025 Geplaatst 5 Juni, 2025 Volgens mij zit er op mijn niro EV '24 ook een beschermfolie op het display, als ik naar de randen kijk. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.