Ga naar inhoud

Maximum laden 3,5 kW


Mats

Aanbevolen Berichten

Mijn Kia e-Soul laadt maximaal 3,5 kW. Ik heb een Eassee lader met een eigen 3 fasen groep in de meterkast. Hier een 25 Amp zekering op geplaatst. De Eassee app geeft echter aan: Zekering v/h/ elektrisch netwerk 16A terwijl de hoofdzekering aangeeft 25A. Zowel bij instellen op 1 fase laden als automatisch fase kiezen, laadt ik 3,5 kW. Op internet gevonden dat het maximaal laadvermogen zou moeten zijn: 7,2 kW bij een zekering van 32A. En met zekering van 25A 5,8 kW. Iemand ervaring hiermee?

Groet Mats

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat voor boordlader zit er in je Soul?

Als dat een 1 fase lader is zou 'ie inderdaad  ~ 7,4kW moetek kunnen laden aan een 22kW lader, bij een 3 fase 11kW lader is ~3,6kW het maximum.

Dan de laadkabel, als dat er eentje is voor max 16A, zal de auto, ook als de lader meer kan geven, niet meer vragen dan die 16A, dus ~3,6kW.

Dus de lader zou de beperking kunnen zijn, ik weet niet of je Easee lader tot 22kW kan, en dat heb je nodig om op 1 fase tot 7,2kW te kunnen laden.

Ik heb hier thuis mijn 1 fase ladende E-Soul nooit meer kunnen laden dan ~4,8kW aan een Alfen 22kW laadpaal op 3 fase van 25A, mede omdat die afgezekerd werd op 20A. Dat is ook nog eens een veiligheid in de laadpaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zegt dat je laad-groep is gezekerd op 25A? Maar wat komt er dan je woning binnen? Als je een 3x25A aansluiting hebt zal daarachter nooit een 25A groep kunnen zitten, omdat bij een te grote stroom dan de hele woning van stroom kan gaan als de hoofdzekering net wat sneller is dan die van je groep.
Waarschijnlijk is het dan idd 16A en is je laadpaal/wallbox daarop afgeregeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...