Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
19 uur geleden, zei Rick:

Die heb ik ook gekregen en is NIET de nieuwste update, zie lijst met firmware versie. 
PHEV doet niet mee met de nieuwste software update > L.001.001.231102
Wat mijn punt meer en meer bevestigd, het is niet de software waar een fout in zit, maar de hardware/auto zelf.

Edit: De US software eindigt op 230919 update.kia.com/US/EN/updateNoticePopup/oQuJ3U het wordt steeds gekker.

Rick,
de 230919 wordt aangeboden via OTA aan PHEV en moet de eerdere softwareproblemen oplossen.

Scherm­afbeelding 2023-11-07 om 17.58.00.png

Geplaatst (aangepast)
Op 7-11-2023 om 18:01, zei Wim-A:

Rick,
de 230919 wordt aangeboden via OTA aan PHEV en moet de eerdere softwareproblemen oplossen.

Scherm­afbeelding 2023-11-07 om 17.58.00.png

Die heb ik erop staat en zojuist een Hybride storing gekregen met rood icoontje en motor management lampje. 0,niks gefixt dus.

aangepast door Rick
Geplaatst

Hi Rick,

My Dutch language is not good, please allow me to comment in English.

I am running into the same issue from the summer, and was waiting for this update to fix the error message. Unfortunately, after installing it couple days ago,  I received the error just with the next drive. Unbelievable, was so mad for such expensive car to just let us depend on an update, and especially now I receive the error more often(every day, before the update was less times).
Anyway, I visit again the dealer in Rotterdam to find a solution because now is like a joke, paying almost 50k for a car that they cannot determine and fix the issue. The after sales manager show me a message from KIA NL that they are going to release the firmware update which fixing the issue in week 49(week 4 December) and the current update we installed now was only entertainment info update. Apparently they had issues with LG(screen manufacturer of our car) to cooperate for fixing the issue(communication of the screen with the battery management system). 
I hope we receive the update next month without any issues, but if we don’t then I really don’t know what I am going to do with the car. Is such a nice car but drives me crazy now with the error messages and KIA to not give a ** for this. 

Regards,

Chris

• Like 2
  • Thanks 1
Geplaatst
32 minuten geleden, zei Chris0:

Hi Rick,

My Dutch language is not good, please allow me to comment in English.

I am running into the same issue from the summer, and was waiting for this update to fix the error message. Unfortunately, after installing it couple days ago,  I received the error just with the next drive. Unbelievable, was so mad for such expensive car to just let us depend on an update, and especially now I receive the error more often(every day, before the update was less times).
Anyway, I visit again the dealer in Rotterdam to find a solution because now is like a joke, paying almost 50k for a car that they cannot determine and fix the issue. The after sales manager show me a message from KIA NL that they are going to release the firmware update which fixing the issue in week 49(week 4 December) and the current update we installed now was only entertainment info update. Apparently they had issues with LG(screen manufacturer of our car) to cooperate for fixing the issue(communication of the screen with the battery management system). 
I hope we receive the update next month without any issues, but if we don’t then I really don’t know what I am going to do with the car. Is such a nice car but drives me crazy now with the error messages and KIA to not give a ** for this. 

Regards,

Chris

Voor het gemak:

Ik kom hetzelfde probleem van de zomer tegen en wachtte op deze update om de foutmelding op te lossen. Helaas, nadat ik het een paar dagen geleden had geïnstalleerd, kreeg ik de foutmelding alleen bij de volgende schijf. Ongelooflijk, was zo gek voor zo'n dure auto om ons gewoon afhankelijk te laten zijn van een update, en vooral nu ontvang ik de fout vaker (elke dag, voordat de update minder vaak was).

Maar goed, ik bezoek opnieuw de dealer in Rotterdam om een oplossing te vinden want nu is het als een grap, bijna 50k betalen voor een auto die ze niet kunnen vaststellen en het probleem niet kunnen oplossen. De after sales manager laat me een bericht zien van KIA NL dat ze de firmware-update gaan uitbrengen die het probleem in week 49 (week 4 december) oplost en de huidige update die we nu hebben geïnstalleerd, was alleen een update voor entertainmentinformatie. Blijkbaar hadden ze problemen met LG (schermfabrikant van onze auto) om samen te werken om het probleem op te lossen (communicatie van het scherm met het batterijbeheersysteem).

Ik hoop dat we de update volgende maand zonder problemen ontvangen, maar als we dat niet doen, weet ik echt niet wat ik met de auto ga doen. Is zo'n mooie auto maar maakt me nu gek met de foutmeldingen en KIA om hier geen ** voor te geven.

• Like 1
Geplaatst

Is dit de weg die Kia op gaat?

Belangrijke bugs en niet of niet goed werkende functies al vele maanden niet oplossen. Evenzo de buggy Navigation Updater App.

Maar wel een muziek producer aantrekken, die nieuwe atmosfeer paletten maakt? In Zuid Korea is het misschien een hit, maar hier in de EU?

Of aankoop aanbevelingen in de navigatie software als nieuwe gimmick? Wat ???? Nog meer reclame?

En bij welke modellen, werken de breed aangekondigde NUTTIGE, nieuwe functies (wireless ACP / AA & ramen sluiten in tunnels) dan wel? Ik haal deze info helaas niet van de site.

Ik heb geen idee, wie op dit forum op dit soort nieuwigheden zit te wachten, wellicht velen.

Dan heb ik het mis, en zijn mijn bedenkingen van zeer persoonlijke aard.

Intussen wordt er gelukkig wel toegegeven, dat er een structureel probleem is met de laadkabels/stekkers/inlets van de PHEV. En nu pas schijnen dealers de nieuwe aansluit procedure te kennen, die Kia Nederland zelf al in april naar de dealers heeft gestuurd. Ik word er inmiddels een beetje moe van. In een ander topic meer hierover.

Het is een prachtige en heel fijne auto, waar ik vele uren met plezier in stuur. Maar de software en laadissues...

Geplaatst
2 uur geleden, zei Rick:

Ja het wordt denk ik eens tijd om bij elkaar te gaan zitten en een klacht te gaan indienen en het liefst in de media, KIA probeert alles stil te houden, dat vind ik al helemaal triest.

Laadprobleem/stekker kan ook echt niet, schande, en als ze nieuwe kabels leveren was het opgelost maar dat kost hun geld.

Wie start het op...?

Bedenk dan wel dat dit soort media aandacht negatieve gevolgen kan hebben voor de restwaarde van de auto en dus je eigen portemonnee. Waarom niet gewoon via juridische weg? Kaart het eventueel aan bij je rechtsbijstandverzekeraar als je die hebt. 

Geplaatst
1 uur terug, zei Kiawar:

Bedenk dan wel dat dit soort media aandacht negatieve gevolgen kan hebben voor de restwaarde van de auto en dus je eigen portemonnee. Waarom niet gewoon via juridische weg? Kaart het eventueel aan bij je rechtsbijstandverzekeraar als je die hebt. 

Inderdaad. Dit schreef ik op 11 augustus in een andere thread:
Ik zou daar nog eens over nadenken. Voor je het weet schiet je jezelf in de voet: door al te veel 'anti-reclame' voor de PHEV 2022/2023 heb je straks een auto die zo besmet is dat niemand hem nog wil hebben/inruilen/etc.
Hetzelfde gebeurde in de jaren 90 met de Laguna II: er kwam zoveel slechte reclame naar buiten dat de type-aanduiding Laguna nooit meer hersteld is.

Als je al iets wilt doen is denk ik je dealer aansprakelijk stellen de beste optie. Natuurlijk kan die er ook niks aan doen, maar hij is je aanspreekpunt en zal de zaak ongetwijfeld doorzetten naar KIA NL.

Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, zei Wim-A:

Inderdaad. Dit schreef ik op 11 augustus in een andere thread:
Ik zou daar nog eens over nadenken. Voor je het weet schiet je jezelf in de voet: door al te veel 'anti-reclame' voor de PHEV 2022/2023 heb je straks een auto die zo besmet is dat niemand hem nog wil hebben/inruilen/etc.
Hetzelfde gebeurde in de jaren 90 met de Laguna II: er kwam zoveel slechte reclame naar buiten dat de type-aanduiding Laguna nooit meer hersteld is.

Als je al iets wilt doen is denk ik je dealer aansprakelijk stellen de beste optie. Natuurlijk kan die er ook niks aan doen, maar hij is je aanspreekpunt en zal de zaak ongetwijfeld doorzetten naar KIA NL.

Als je het over de duivel hebt, de nieuwe software staat erop, ik ga em installeren:

update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/lG1GAU

NQ5e_P.EURS5W_L001.001.231107

Ze hebben vast meegeleden ha ha

aangepast door Rick

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...