Jump to content

Tweedehands Kia Ceed (2020): vraag wat te doen...

Recommended Posts

Posted

Hoi!

Ik ben nieuw hier maar hopelijk kunnen jullie mij ook wat advies geven. Na jarenlang rond te hebben gereden in een Toyota zagen we bij een lokale verkoper een Kia Ceed Sportwagon staan (phev) uit 2020. Import uit Duitsland en na te hebben test gereden hebben we deze vorige week gekocht. Met 6 maanden garantie. 

De wagen rijdt echt fantastisch, ik kan niet anders zeggen. Op advies van de verkoper wil ik aankomende week langs Kia De Beer langsgaan om te kijken naar de 7 jaar garantie die nog zou lopen tot 2027. Kia Nederland gaf aan dat dit een goed idee was om samen naar de historie van deze auto te kijken. Al het onderhoud is bij Kia dealer in Duitsland toen gedaan.

Maar dan zal je net zien dat er een probleem ontstaat. De auto heeft net aan de paal gestaan en bij het inparkeren thuis kwam de foutmelding in beeld dat er een storing zit in het hybride systeem. Ik heb een foto toegevoegd. Op internet lees ik veel en dat dit vanalles kan betekenen. Na herstart komt de melding weer, de auto rijdt nog wel. Ik heb kort contact gehad met de verkoper die aangeeft eerst langs een dealer te gaan.  Nu wil ik dat wel doen maar ik vrees dat ze nog niet meteen dit kunnen oppakken omdat het morgen natuurlijk weekend is en ik nog eerst naar De Beer zou gaan om te praten over het onderhoud e.d.

De verkoper heeft zelf geen werkplaats e.d. Ik twijfel ik dan niet naar mijn oude garage zou gaan waar ik altijd de Toyota in onderhoud had. Wat adviseren jullie me of zijn er tips? 

371481416_570337971946688_6436658850347506496_n.jpg

Posted

Het is een Kia, daar zou ik niet mee naar een Toyota-garage gaan.

Ga naar de beoogde Kia-garage, want los van garantie of niet; ik neem aan dat dit probleem opgelost moet worden...

Posted (edited)

De verkoper geeft 6 maanden garantie. Hij kan het probleem laten oplossen door een Kia-garage en de eventuele kosten betalen.

Edited by Beos
Posted

Inmidddels een update: de foutmelding is gekomen door de laadpaal. Mogelijk met de vergrendeling zei de monteur. Nu, een week later de melding niet meer gehad.

Helaas komt de auto 1 beurt tekort voor de garantie (auto uit Duitsland). Kia wil daar niet aan beginnen.