Saskia86 Posted November 21, 2023 Posted November 21, 2023 Goedendag, Sinds een maand rijd ik een Kia Niro EV. Hartstikke fijne auto maar waar ik tegen aan loop is het navigeren naar een laadpaal tbv het voorverwarmen van de accu. Ik gebruik Chargemap of ABRP om een route te plannen incl laadpunten. Vervolgens wil ik het laadpunt invoeren in de navigatie van de auto zelf omdat de auto dan de accu op tijd kan gaan voorladen. Volgens mij is het niet mogelijk om vanuit deze apps het navigatieadres van de laadpaal naar de auto te sturen (zijn er apps die dat wel kunnen?). Wat ik nu doe is dan in de KIA connect app zoeken naar het laadpunt wat nogal onhandig gaat omdat je niet op het adres van een laadpaal kan zoeken. Hoe doen jullie dit? Hebben jullie tips? Ik ga in januari op wintersport in Oostenrijk met deze auto dus als daar nog tip voor zijn?! Quote
Murcielaygo Posted November 21, 2023 Posted November 21, 2023 Geen ervaring met jouw specifieke geval, maar ik denk dat het navigeren op adres de voorverwarming (heeft Kia dat nu ook?) niet activeert, maar dat dit enkel gebeurt als je navigeert op een laadpaal-POI.Ik merk dit bij mijn losse TomTom bijv. ook; als ik navigeer naar een tankstation-POI laat het systeem geen andere tankstations op mijn route meer zien, maar navigeer ik naar het adres van een tankstation, dan tonen ze wel, omdat de navigatie het adres niet als tankstation herkent.Mijn gevoel zegt dat jouw EV6 ook zo werkt; een adres "is" geen laadpaal, dus geen voorverwarming. 2 Quote
Elhovo Posted December 9, 2023 Posted December 9, 2023 Hab je al eens gekeken of de routeplanner van de auto niet ook de laadpalen kent die je wilt gebruiken? De kans is namelijk behoorlijk groot. Als dat inderdaad zo is, dan plan je gewoon de route van A naar B, je selecteert uit de laadstations die de auto je voorschotelt en klaar is Clara. Quote
KMvrtr Posted January 10, 2024 Posted January 10, 2024 Hier loop ik dus ook tegenaan. Heb mijn Niro nog niet zo lang, maar ik vind het zoeken naar een laadstation in de navigatie een crime. Voorbeeld: Ik vertrek uit Groningen. Ik wéét dat er een Shell Recharge is in Pesse, pal aan de A28. Daar wil ik dus bijladen. Maar ik kan die dus niet vinden in de navigatie. Als ik zoek langs de route krijg de 30 dichtsbijzijnde, inclusief allerlei EV boxen bij mensen thuis. Daar zit ie niet bij, want verder weg. Maar da's ook nodig, want dat conditioneren duurt een half uurtje. Zelfs al zoek ik op 'Shell Recharge Pesse', dan vind ik hem ook niet. Grrr... Ik doe vast iets verkeerd, maar wat? Oh ja, Fastned zie ik helemaal niet bij de laadstations in de navigatie. Die lijst in de navigatie is dus niet compleet. Is dat omdat Shell wel betaalt om op de lijst te komen en Fastned niet of zo? Quote
KMvrtr Posted January 10, 2024 Posted January 10, 2024 Laad maar (pun intended). Ontdek zojuist dat ik kan filteren op DC laden. (In tegenstelling tot wat de Kia meneer me vertelde toen ik de auto ophaalde) Quote
Recommended Posts