Jump to content

Lekke Band

Go to solution Solved by Case,

Recommended Posts

Posted

De 18e dec verscheen er een melding van lage bandenspanning op het dashboard. De dealer gaf het telefoonnummer van de Kia Pechhulp door en die kwam binnen het uur. Hulde dus.

De vriendelijke helper constateerde dat er een schroefje zat in de overgang van de wang naar het loopvlak en dat dat helaas niet te repareren was, maar als ik vóór 12 u belde, kon er nog om 13.00 een niewe band gehaald worden, en meteen eronder gezet worden. Zo gebeurde, en inderdaad, om 14.00 u reed ik weer met een normale bandenspanning. Snelle hulp, dus, waarvoor dank. Een nieuwe band (Michelin) kostte wel 252 euro all-in.  Het schroefje, zie afbeelding was wel héél klein....

20231220_150639.jpg

Posted

Kan Kwikfit ook Michelins (215/55 WR17 TL 94W) leveren en de ventiel waarschuwing van een e-Niro goed instellen? Ik zag dat zo'n band ca 185 euro ex btw kost, dus dat bedrag lijkt niet zo gek. Ik vind het alleen jammer dat zo'n plek op de overgang van loopvlak niet gerepareerd kan worden. Iedereen fijne dagen en géén schroefjes op je weg.  😉

• Solution
Posted
Op 21-12-2023 om 12:11, zei fiddler:

da's pech, maar waarom niet langs kwikfit? 141, en elders zonder montage 102 euro Doet mij garage om de hoek voor 25 euro gebalanceerd en wel.

https://www.kwik-fit.nl/autobanden/michelin/energy-saver/mi205-55h16esmo

Voor de e-Niro heeft Kwikfit de Michelin e-Primacy in de goede maat/load index (215/55 R17 94W), maar dan kost die band wel € 191,-