Jump to content

Joice ''overleden''

Martin

Recommended Posts

Moet helaas hier melden dat mijn KIA joice na bijna 10(!) jaar trouwe dienst is ''overleden''. Ben namelijk enkele weken geleden verrast door een kortsluiting ergens in de kabelboom onder het dashboard en de auto moest worden afgevoerd naar het schadebedrijf. De kosten van reparatie bleken te hoog gezien de nog beperkte dagwaarde van de auto.

Dus na vele jaren trouwe dienst hebben mijn vrouw de kinderen en ik toch met wat pijn in het hart afscheid genomen van de grote ''bak'' op een niet voorziene manier.

Maar goed, inmiddels zijn we weer druk aan het kijken voor een andere, wat kleinere, auto en de kans lijkt groot dat het weer een KIA gaat worden ...... :wink:

Moet helaas hier melden dat mijn KIA joice na bijna 10(!) jaar trouwe dienst is ''overleden''..........

Hallo Martin,

Ik leef met jou/jullie mee. Enige weken geleden is mijn Smart for two (bwj. 2001: 79.000 km) overleden aan een hartstilstand. Een reanimatie mocht niet meer baten. De reparatiekosten werden geschat op ongeveer € 3.500,00, inclusief een gereviseerd donorhart, nieuw spruitstuk, turbo en voorveren. De dagwaarde was lager dan de geschatte kosten, waarop ik besloten heb de Smart te laten inslapen......! Het was geen vrijwillige euthanasie.:-(

Dit was allemaal niet voorzien en dit autootje gold voor mij als tijdelijke overbrugging naar een andere (nieuwe) auto. Maarrrrrruh......, de kans is groot dat ik een Kia aanschaf.

Guest GreyGriffin

Hey Martin,

Gecondoleerd met het overlijden van je Joice. Na een kleine tien jaar moet dat toch wel even slikken zijn geweest. Ben erg benieuwd waar je keuze nu op gaat vallen. Hou ons op de hoogte!

Groet van

GreyGriffin

• 2 weeks later...

km stand ruim 165.000km, wrang is dat afgelopen zomer nog nieuwe all-seasonbanden erop had laten monteren. De auto kon zonder problemen over de 2 ton (zie ook de vele ander KIA joice modellen waar hoge km standen geen uitzondering zijn, evenals de Mitsubishi Space Wagon waarvan dit model afgeleid was)

Dat mag ik wel hopen dat die ruim over de 2 ton kan. Ik heb de mijne een halfjaar geleden gekocht met 158000km op de teller. Nu staat die al op 174000. Dat is 16000km in een half jaar. Het is de bedoeling dat een auto nog een jaar of 5 meegaat...

Succes met het zoeken naar een andereauto.Weer een KIA?

Edited by rdlanenga

Ja ik ben benieuwd of de huidige KIA modellen zoals de CEED, Soul en de Venga ook boven de 200.000 km's uit gaan komen. In dat opzicht krijg je wel je bedenkingen als KIA een 7 jarige garantie afgeeft maar wel tot een maximum van 150.000 km op de huidige modellen....

Hallo Giovanny,

Ik denk dat je twee dingen door elkaar heen haalt.

1. De levensduur van een auto(motor) heeft niets te maken met de garantie op de auto. De limiet aan het aantal km's binnen de garantieperiode is meer bedoelt voor de zakelijke markt. Maar ongetwijfeld zullen er ook particulieren zijn die veel km's rijden. Er is geen enkele autofabrikant die op de gehele levensduur van de auto garantie biedt. Kia is de enige die 5 jaar garantie op de gehele auto, en 7 jaar garantie op de aandrijflijn aanbiedt. Dat is vrij uniek in autoland.

2. Moderne benzinemotoren moeten tegenwoordig toch zeker 200.000 km kunnen draaien. Voor diesels is dat sowieso geen probleem.

Edited by Smart

Klopt ze zijn vrij uniek met hun garantie module, dat wel. De overie Europese merken hebben wellicht een beperkte garantie afgegeven maar hebben wel als voordeel de ervaringscijfers waaruit dus blijkt dat de motoren het prima doen ook na 200.000 km's. Als je per jaar 30.000 km of iets meer rijdt kom je binnen 5 jaar toe aan de 150k km. Dan vervallen de resterende jaren aan garantie. Kia dekt zich daarmee wel primam af, voor gevallen waarbij de motor het na de 150k km begeeft. Ik ben er verder wel met je eens dat andere fabrikanten de garantie niet durven te geven, maar hierdoor roept het bij de consument wel vragen op.

Persoonlijk vind ik die garantie regeling alleen een mooi en fijn idee van "deze auto is gewoon prima in elkaar geschroefd".

Dat geeft een goed gevoel.

Je kunt je afvragen of je nog wel 7 jaar met een auto wilt of kan doen.

Ik heb dat opgegeven iig.

(binnen mijn 11jr grijs kenteken rijden zijn de regels 4x veranderd waardoor mijn dure bus onverkoopbaar werd)

Dat komt door een volstrekt onbetrouwbare overheid die steeds spelregels ten aanzien van investeringen, zoals auto's, verandert.

Over 4 jaar rijden we misschien op perensap en wordt de perensap manisch belast.

4 jaar later is er weer wat anders.

Het rijden op LPG (redelijk schoon) wordt eigenlijk op geen enkele manier gepromoot terwijl we een heel goed LPG net bezitten en Rotterdam met productie in de buurt hebben.

Het gaat dus niet om het milieu.

Lees berichten van priv

Die kilometerheffing... Ik vind het maar niks... Liever een wegenbelastingverhoging dan een kastje in mijn auto, waar je ook nog eens voor moet betalen als deze kapot is... De kosten voor de invoering bedragen ruim 8 miljard euro, en dat is dan nog een begroting. We praten over een investering in een wagenpark van zo'n 8,5 miljoen auto's. Dat zou dus betekenen dat de overheid per in aanmerking komende auto ruim 900 euro moet betalen voor de invoering... Voor ze dat eruit hebben is het betalingsstelsel al lang en breed omgegooid...

Apart draadje maken ?

Met leden die uitgerekend hebben wat ze "besparen" ?

Provincie Flevoland kwam geloof ik als eerste met een extra belasting van 110 eu p/p/p/jr

Moet je wel even mee rekenen !!

met de kilometers die ik per maand rij, ga ik met de basisheffing van 3cent per kilometer al meer betalen per maand dan ik nu per 3 maanden wegenbelasting betaal!

Oftewel per 2012 kan ik me baan wel opzeggen en een uitkering gaan trekken, want ik werk dan echt voor niets...

Nog los van de kosten die hoger worden..., wat gaat de overheid doen met die privacy gegevens? Ze weten straks precies wie zich waar bevindt en waar je wanneer bent geweest. Nee, doen ze niks mee... zullen ze vast niet koppelen aan andere databases... Goh..., zouden ze ook niet doen met het Sofinummer. Klopt, hebben ze ook nooit gedaan. Ze hebben enkel een BSN nummer aangemaakt, gelijk aan het Sofinummer en die mogen ze wel gebruiken, want daar was niks over afgesproken.

Ben erg benieuwd wat ze met je locatiegegevens gaan doen...

Nog los van de kosten die hoger worden..., wat gaat de overheid doen met die privacy gegevens? Ze weten straks precies wie zich waar bevindt en waar je wanneer bent geweest. Nee, doen ze niks mee... zullen ze vast niet koppelen aan andere databases... Goh..., zouden ze ook niet doen met het Sofinummer. Klopt, hebben ze ook nooit gedaan. Ze hebben enkel een BSN nummer aangemaakt, gelijk aan het Sofinummer en die mogen ze wel gebruiken, want daar was niks over afgesproken.

Ben erg benieuwd wat ze met je locatiegegevens gaan doen...

ze zeggen dat ze die informatie niet mogen gebruiken.. Het zou mij eerlijk gezegd niet eens verbazen als ze de GPS gegevens gaan gebruiken om bekeuringen uit te delen voor snelheids overtredingen enzo. Kunnen ze weer wat ambtenaartjes ontslaan en nog meer geld verdienen

ze zeggen dat ze die informatie niet mogen gebruiken.. Het zou mij eerlijk gezegd niet eens verbazen als ze de GPS gegevens gaan gebruiken om bekeuringen uit te delen voor snelheids overtredingen enzo. Kunnen ze weer wat ambtenaartjes ontslaan en nog meer geld verdienen

1. Wat dacht je ervan, wanneer een verdacht persoon wordt gezocht, waarvan bekend is in welke wagen (+kenteken) hij rijdt, dat hij dan getraceerd kan worden d.m.v. gps.

2. Of dat je echtgeno(o)t(e) vraagt waar je uitgehangen hebt en even via www.huwelijksakte-gps.nl het gehele trac

hahaha, je maakt daar nu een grap over, maar dat soort dingen kunnen wel echt gaan gebeuren waarschijnlijk. Desnoods met behulp van hackers etc.

Hey Jantje, en toen werd je wakker........:wink: