Jump to content

Recommended Posts

Posted

Goedemorgen,

ik zit met een volgens mij een redelijk probleem. Het lampje van de motor brand en bij de garage kunnen ze het niet vinden hij is uitgelezen zonder resultaat. Nu zeggen ze bij de garage dat het geen probleem is en ik er gewoon mee kan rijden. Op de vraag als er wel wat met de motor is gaat er dus geen lampje branden want die is al aan. Geen antwoord. Auto is net vier jaar oud en dan zo’n probleem rij al 30 jaar Kia maar nog nooit een probleem gehad is Kia zo slecht geworden de laatste jaren. 
Ik hoop dat er iemand is die het zelfde heeft gehad zodat ik het bij de garage kan zeggen. 

Gr. Robert F

Posted (edited)

Kia stonic uit 2018 geeft steeds een motorstoring, we laten het uitlezen , oude turbostoring melding, 

na 1 week komt de storing weer terug en kunnen steeds niets vinden, iemand een idee?

valken de onderzoeken en reparaties onder de 7 jaar Kia garantie?

Edited by NvS
Posted (edited)

Lijkt mij dat het lampje niet voor niets gaat branden. Maar goed, het geeft natuurlijk wel te denken dat ze geen storing vinden. Maar ik vermoed dat ze alleen de computer hebben ingeplugd. Terecht zeg je dat het lampje niet meer gaat branden als er dus echt iets is, en er dus wel schade ontstaat. Ik zou er daarom op staan dat de dealer een statement schrijft dat je dus inderdaad kunt doorrijden. Als er straks echt iets is zeggen ze "ja u bent blijven doorrijden met het lampje. Hebben wij dat gezegd??? Daar hebben wij geen active herinnering aan...". En zit jij met de kosten. Ik verwacht echter dat ze niet iets schriftelijks geven, dus zou ik ook de importeur KIA NL aanschrijven van dit advies. Kun je de dealer in CC meenemen. Jezelf zoveel mogelijk indekken.

Of even bij een andere dealer een second opinion vragen kan natuurlijk ook.

Edited by MarcelE
  • 10 months later...
Posted

In de tussentijd al meerdere keren geweest, ze zeggen een oude turbostoring ze deleten het en we kunnen weer weg

nu is het lampje weer gaan branden, gelijk naar de dealer, weer de turbo, die moet dus vervangen worden binnen de 7 jaar garantie, die krijgen we nu dus niet, we konden vorig jaar niet terecht voor onderhoud vanwege hun verhuizing en mega drukte in se werkplaats, nu waren we over de kilometers heen voor onderhoud en vervalt de garantie?!  Iets wat we al anderhalf jaar melden en elke keer weer weggestuurd worden 

Posted

Dat is inderdaad een vervelende casus...dit moet je proberen op te lossen.

zeker als jij er alles aan gedaan hebt.

leg de feiten eens goed voor tijdends gesprek.

dat je een foutcode delete. om het probleem nog eens te bevestigen if te laten optreden is normaal.

maar afhankelijk van de gegeven foutcode kun je ook e.a bedenken om te doen. Er zal vast wel een rapport gemaakt zijn.

zelde worden motorstoring opgelost door alleen te verwijderen of negeren.

succes