raz Posted January 18, 2024 Posted January 18, 2024 (edited) Binnenkort afspraak staan voor aflevering nieuw voertuig. ls het gebruikelijk om voor de officiële afhaaldatum een bezichtiging van het voertuig ln te plannen ? Hoe verdacht ls het als een dealer dan aangeeft nooit eerder voor het afhalen een bezichtiging heeft gepland (bij eerdere klanten) ? waar op te letten bij bezichtigen? Edited January 18, 2024 by raz Quote
Beos Posted January 18, 2024 Posted January 18, 2024 (edited) Ik heb al heel wat nieuwe Kia's gehad, maar nog nooit een bezichtiging vooraf, dus ik vind dit helemaal niet verdacht! Als er problemen zijn, kan je achteraf dit aankaarten. Het is geen overdracht van een huis. Edited January 18, 2024 by Beos Quote
Wim-A Posted January 19, 2024 Posted January 19, 2024 Ik heb hier eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord. En ik heb in mn leven heel wat nieuwe auto's mogen ophalen ... Quote
Kiawar Posted January 19, 2024 Posted January 19, 2024 Ik ook niet. Daarnaast heeft het denk weinig zin. Tussen het moment van bezichtigen en afleveren kan dan ook van alles nog gebeuren. Het moment van overdracht is daarom belangrijk. Zaken die onder garantie vallen, kan je later ook mee terugkomen. Krasjes niet. Dus bij de aflevering heb ik de auto goed gecontroleerd op krassen. Ik ontdekte daarbij dat in het achterlicht een barst zat. Niemand had het kennelijk gezien (?) maar ik gelukkig wel. Dit is vervolgens hersteld. Mocht ik dit niet hebben opgemerkt dan zou je een discussie kunnen krijgen dat dit wellicht later en door mijn toedoen zou zijn ontstaan. Bekijk de auto dus goed in het licht op eventuele beschadigingen. Quote
Henri497 Posted January 19, 2024 Posted January 19, 2024 Sluit me bij @Kiawar aan. Alleen goed kijken naar krassen en deuken en eventuele andere niet acceptabele beschadigingen. Alles wat later nog onder garantie zou vallen komt vanzelf wel. Het ontvangen van je nieuwe auto moet natuurlijk vooral heel leuk zijn, zonder daarbij oogkleppen op te hebben voor de staat waarin de auto verkeert. Alvast succes met de "overdacht" en veel rijplezier gewenst. Quote
Recommended Posts