Kiawar Posted January 21, 2024 Posted January 21, 2024 Hallo allemaal, Na 3000 km (HEV) vallen mij toch wel een aantal dingen op. Zo hoor ik bij het gaspedaal een lichte klik als ik deze indruk en valt mij op dat er aan de rechter (passagier) zijde (veel) meer windgeruis is dan aan de bestuurders kant. Valt dat iemand ook op en is dit normaal? Windgeruis is vaak bij auto’s maar wel vreemd dat dit aan de ene kant duidelijker hoorbaar is dan aan de andere kant. Quote
Rob18 Posted January 21, 2024 Posted January 21, 2024 (edited) Het gaspedaal (of rijpedaal!) klikt soms ook bij mij; stond al op lijstje voor de eerstvolgende beurt. Windgeruis herken ik niet; misschien de deur iets laten bijstellen? Edited January 21, 2024 by Rob18 Quote
Kiawar Posted January 22, 2024 Author Posted January 22, 2024 Het komt in de buurt van de rechterspiegel vandaan en pas vanaf 80-100 km/uur. Als dit dus niet bekend voorkomt ga ik ook daar maar mee terug naar de dealer. Overigens vind ik de afwerking hier en daar ook niet heel top. Misschien ben ik een zeur maar bijvoorbeeld als de motorkap dicht is, is de naad aan de zijkant aan de ene kant ruimer dan aan de andere kant. Bij de dagrails vooraan zit een rubber aan de ene kant anders weggewerkt dan aan de andere kant en steekt uit etc. Quote
Rob18 Posted January 22, 2024 Posted January 22, 2024 Geen één auto is perfect; zelfs niet bij de extreem dure merken is mijn ervaring. Deze keer bleef het bij mij beperkt tot een verkeerde kleur haaienvin antenne (een andere witte kleur dan de carrosserie) en prima hersteld door de dealer. Maar als je goed zoekt vind je altijd nog wel iets. Bij de eindcontrole in de fabriek zouden veel zaken aan het licht moeten komen en helaas tijdens het transport gebeurt ook van alles. Ik heb ooit eens een kijkje mogen nemen in de schadeafdelingen van Broekman in de haven en dan weet je genoeg. Quote
Recommended Posts