Jump to content

Mijn tereinbeest van een Sorento:

NonkelSimon

Recommended Posts

Trots stel ik jullie mijn sorento voor:

Deze is het eerste model van de sorento (bj 2004)

Met alles erop en eraan (wel geen cruise control)

Begin september heb ik hem verhoogt, vanachter 14 cm en vanvoor 8 cm.

Torsie stang:, wel die heeft hij niet meer :)

Schokdempers zijn vervangen door Iveco Daily schokdempers ( omdat deze langer zijn, en mijn as meer vrijheid had )

De Remklauwen zijn 'Brembo' look geworden.

Vanvoor als navi: Pioneer F910 BT.

Vanachter, 2 kenwood woofers + 1 lancer vibe versterker.

Een zelfgemaakte beschermings plaat vanvoor en vanachter rond bumper (voor terein).

Alle lampjes (buiten de mistlampjes) zijn vervangen door Blue Vision lampjes van Philips ( wit licht effect )

Tankklepje is chroom geworden, net zoals de oorspronkelijk zwarte lijsten tussen de deuren zijn chrome geworden.

Speciale stickers op de koplampen.

Normaal steekt er nog een dubbel pijpje onder van Cobra, maar wegens de verhoging, past die niet meer. ( dus nu momenteel standaard uitlaat)

http://www.youtube.com/user/nonkelsimon#p/a/u/0/Xr0jZGl0wQY

Via deze link kan je mijn sorento in actie zien op 4x4 treffen begin september (helaas maar een fractie van wat hij daar allemaal heeft gepresteerd en op 4x4 forums spraken ze vol lof over de enigste luxe wagen -> mijn sorento, die overal goed doorgeraakte)

Ik zal hieronder nog even wat foto's plaatsen zodat jullie er ook van kunnen genieten.

Vooraan getrokken: Zoals je kan zien, alle wielen blijven op de grond ( en hij ziet wat vuil ) :)

img0227l.jpg

Hier een foto langst achter,

img0229y.jpg

Weer langst achter

img0228v.jpg

Het Onderstel:

img0231s.jpg

Ander kant

img0235y.jpg

Koffer:

img0236i.jpg

Interieur

img0237yb.jpg

Voor ik eraan begon te prutsen:

gitte176.jpg

In actie:

afbeelding014i.jpg

Edited by NonkelSimon

Tijdens 4x4 zijn het speciale hankooks met diep profiel, de maat en specifiek type kan ik je morgen weten te zeggen, ze liggen in het magazijn en dan kijk ik er morgen overdag eens even naar.

De velgen zijn 16 inch, die hebben we extra bijgekocht voor die groffe banden.

Maar nu ik er dagelijks mee rondrij liggen er normale banden onder.

Wel omdat er nergens speciaal voor de sorento schokdempers zijn die, die verhoging aankunnen, en dus niet kapot zouden gaan omdat ze elke keer helemaal uitgerokken worden, moest ik wel naar een oplossing zoeken, eerst wou ik de steun aan het chassis verlengen, maar toen kwam men vader op het idee om er iveco schokdempers onder te hangen, hij wist dat hij er nog 2 had liggen in het magazijn omdat we ook iveco trucks en bestelwagens verkopen.

Dus ben ik die meteen gaan halen, en ze waren bijna helemaal hetzelfde dan die van de sorento enkel zo'n 10 cm langer, maar ze waren goed genoeg om er tussen te steken.

En door dit kan ik lekker diep uitveren en inveren zonder dat de carroserie van helling veranderd. En ik ook constant contact blijf houden met de grond en dus niet snel vastzit.

Maar dit is niet aan te raden om thuis eens snel te doen als iemand dat van zin is.

De draagarmen vanvoor heb ik met een heftruck naar beneden moeten trekken om de vering + verhogingsringen er nog tussen te krijgen en vanachter is de gehele as eronderuit gegaan en remleidingen verlengt.

Oke.

Ja ik vond het een interesante keuze omdat ik zelf ook bij iveco werk. Je ziet niet snel dat mensen onderdelen van een iveco voor dit soort werk uitzoeken.

Maar het eind resultaat zover is echt gaaf!