NonkelSimon Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 (edited) Trots stel ik jullie mijn sorento voor: Deze is het eerste model van de sorento (bj 2004) Met alles erop en eraan (wel geen cruise control) Begin september heb ik hem verhoogt, vanachter 14 cm en vanvoor 8 cm. Torsie stang:, wel die heeft hij niet meer Schokdempers zijn vervangen door Iveco Daily schokdempers ( omdat deze langer zijn, en mijn as meer vrijheid had ) De Remklauwen zijn 'Brembo' look geworden. Vanvoor als navi: Pioneer F910 BT. Vanachter, 2 kenwood woofers + 1 lancer vibe versterker. Een zelfgemaakte beschermings plaat vanvoor en vanachter rond bumper (voor terein). Alle lampjes (buiten de mistlampjes) zijn vervangen door Blue Vision lampjes van Philips ( wit licht effect ) Tankklepje is chroom geworden, net zoals de oorspronkelijk zwarte lijsten tussen de deuren zijn chrome geworden. Speciale stickers op de koplampen. Normaal steekt er nog een dubbel pijpje onder van Cobra, maar wegens de verhoging, past die niet meer. ( dus nu momenteel standaard uitlaat) http://www.youtube.com/user/nonkelsimon#p/a/u/0/Xr0jZGl0wQY Via deze link kan je mijn sorento in actie zien op 4x4 treffen begin september (helaas maar een fractie van wat hij daar allemaal heeft gepresteerd en op 4x4 forums spraken ze vol lof over de enigste luxe wagen -> mijn sorento, die overal goed doorgeraakte) Ik zal hieronder nog even wat foto's plaatsen zodat jullie er ook van kunnen genieten. Vooraan getrokken: Zoals je kan zien, alle wielen blijven op de grond ( en hij ziet wat vuil ) Hier een foto langst achter, Weer langst achter Het Onderstel: Ander kant Koffer: Interieur Voor ik eraan begon te prutsen: In actie: Edited November 8, 2009 by NonkelSimon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Mooi Man ! Toen ik 18 was begon ik met een brakke Fiat 600 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NonkelSimon Posted November 8, 2009 Author Share Posted November 8, 2009 Dankjewel! Vanaf het begin dat de sorento er was, zei ik tegen men ouders, als eerste auto wil ik een sorento, omdat deze groot is, en in een klein model zit ik niet confortabel met men lengte. En omdat ik 18 ben geworden hebben ze mij deze cadeau gedaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 HaHa, ik kon ondanks mijn 1.93m prima zitten in die Fiat. Heb em helaas droog laten koken, einde wedstrijd.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Imposant, maar welke banden liggen er onder ivm. 4x4? Met welke maat velg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NonkelSimon Posted November 9, 2009 Author Share Posted November 9, 2009 Tijdens 4x4 zijn het speciale hankooks met diep profiel, de maat en specifiek type kan ik je morgen weten te zeggen, ze liggen in het magazijn en dan kijk ik er morgen overdag eens even naar. De velgen zijn 16 inch, die hebben we extra bijgekocht voor die groffe banden. Maar nu ik er dagelijks mee rondrij liggen er normale banden onder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Gaaf die vering zo! Hoe ben je op het idee gekomen van de iveco daily schokdempers? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NonkelSimon Posted November 9, 2009 Author Share Posted November 9, 2009 Wel omdat er nergens speciaal voor de sorento schokdempers zijn die, die verhoging aankunnen, en dus niet kapot zouden gaan omdat ze elke keer helemaal uitgerokken worden, moest ik wel naar een oplossing zoeken, eerst wou ik de steun aan het chassis verlengen, maar toen kwam men vader op het idee om er iveco schokdempers onder te hangen, hij wist dat hij er nog 2 had liggen in het magazijn omdat we ook iveco trucks en bestelwagens verkopen. Dus ben ik die meteen gaan halen, en ze waren bijna helemaal hetzelfde dan die van de sorento enkel zo'n 10 cm langer, maar ze waren goed genoeg om er tussen te steken. En door dit kan ik lekker diep uitveren en inveren zonder dat de carroserie van helling veranderd. En ik ook constant contact blijf houden met de grond en dus niet snel vastzit. Maar dit is niet aan te raden om thuis eens snel te doen als iemand dat van zin is. De draagarmen vanvoor heb ik met een heftruck naar beneden moeten trekken om de vering + verhogingsringen er nog tussen te krijgen en vanachter is de gehele as eronderuit gegaan en remleidingen verlengt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Oke. Ja ik vond het een interesante keuze omdat ik zelf ook bij iveco werk. Je ziet niet snel dat mensen onderdelen van een iveco voor dit soort werk uitzoeken. Maar het eind resultaat zover is echt gaaf! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NonkelSimon Posted November 9, 2009 Author Share Posted November 9, 2009 Helaas pindakaas ga ik deze sorento laten doorverkopen En mezelf 1 van de laatste 70 nieuwe sorento's van het vorig model aanschaffen. (laatste 70 in belgi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 En de nieuwe ook meteen weer verhogen etc? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NonkelSimon Posted November 10, 2009 Author Share Posted November 10, 2009 Ne, die ga ik verlagen en een hoop chrome der aan toevoegen en mooie velgjes eronder en andere pijp vanachter. En het is een zwarte geworden, met beige interieur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts