Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bij het achteruitrijden met mijn Kia Niro was vroeger altijd een duidelijke plong-plong- te horen. Dit werd sterker naarmate je een vast object naderde. Echternu hoor ik een zachte plon die niet verndert. Hoe kan ik dit instellen ?

Bedankt alvast.

Posted

Beste Rowicom,

In de handleiding heb ik gevonden dat ik het volume  op 3 verschillende standen kan zetten. Echter de sensoren  dedecteren niets. Het geluid in de achteruit is een constante zachte nauwelijks hoorbare plong-plong-plong

Bij achteruit rijden tegen  een plastic gtf bak reageert dit geluid niet. Gaat niet harder of zachter langzaam of sneller.

Posted

Vermoedelijk heb je het nu over de plong die je hoort om voetgangers te beschermen tegen aanrijdingen. Die hoor je altijd, heeft een vast volume en verandert ook niet van ritme.

Staat de knop P op de console bij de keuzehandel voor de automaat soms ingedrukt? Daar brandt dan een ledje in. Die knop is ervoor, dat je tijdens het achteruit rijden geen plong plong hoort. Ook handig als je een caravan achter de auto hebt en de bedrading niet helemaal conform zit.

Maar vertel eens, Willem, wat voor Niro heb je en van welk bouwjaar?

• Like 1
Posted

Beste Rowicon,

Wij hebben een Kia Niro DE 1.6 GDI HEV Dynamic PLus Line (0008)  van 28 november 2017 Model 2018.

Bij het in de achteruit zetten klink er duidelijk 3 klingeltjes en hoor ik heel zachtjes continu een plong.

Als ik daarna gas geef en achteruit rij verandert er niets. Het knopje P naast de automaathandel geeft of een auto in het dashboard aan of bij uitdrukken niets.

gr. Willem

Posted

Ik heb geen Niro, maar ik denk dat er nu knopjes-verwarring is.
Volgens mij gebruikt Kia voor de uitschakeling van de parkeersensoren een icoon met een P en daarnaast een verkeerspylon en wat streepjes ertussen.

De P-knop is de parkeerstand van de versnellingsbak en er is ook nog een Auto-Hold, toch?
Bij sommige foto's zie ik ook nog een "hendeltje" voor de parkeerrem...

• Thanks 1
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...