Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Automatisch inklappen buitenspiegels

Ga naar de oplossing Opgelost door Murcielaygo,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

volgens de verkoper van mijn Stonic is het niet mogelijk om de buitenspiegels automatisch in te laten klappen. Op mijn Peugeot 508 had ik dit wel en daardoor vergeet ik regelmatig om de spiegels (middels het knopje) in- of uit te klappen. Klopt het dat automatisch in- en uitklappen niet op de Stonic DynamicPlusLine zit of, als het er wel op zit, hoe ik dit dan kan activeren.

Ik ben benieuwd naar de reacties,

Met vriendelijke groet,

Ron Weber

Geplaatst
Op 10-2-2024 om 17:57, zei Murcielaygo:

Als de spiegels wel electrisch inklapbaar zijn kun je er meestal wel een module tussen zetten die het automatiseert.
Kost bijna niks op eBay.

Hoi beiden,

dank voor julllie reactie. Die module ga ik niet aanschaffen; knopje indrukken werkt als een speer. M.vr.gr. Ron

• 2 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Het is echt wel mogelijk om de spiegels via het contact  in en uit te klappen. Ik heb het op mijn Picanto X-Line ook laten monteren. Binnenkort krijg ik een Stonic 1.0 T-GDI MHEV GT-PlusLine en heb met de dealer afgesproken hier ook zo'n kabelset op te laten monteren. De kabel staat gewoon bij de accessoires:

Kabelset elektrische inklapbare buitenspiegel (kia.nl)

aangepast door Aitia
  • 5 maanden later...
Geplaatst
Op 10-2-2024 om 16:28, zei Rio-GT:

Klopt inderdaad, zit er niet op. Vanaf de (pro)Ceed kan dit wel. 

Als ik het goed begrijp ,dan moeten de spiegels zelf dus omgebouwd worden. Er moeten dus extra motoren met overbrenging in de spiegels worden gebouwd? Of kan dat niet?

Geplaatst
Als ik het goed begrijp ,dan moeten de spiegels zelf dus omgebouwd worden. Er moeten dus extra motoren met overbrenging in de spiegels worden gebouwd? Of kan dat niet?

Als je nu geen electrisch inklapbare spiegels hebt zul je die moeten vervangen door gemotoriseerde EN zul je de bekabeling moeten aanleggen.

Kunnen je spiegels al wel electrisch inklappen, dan kun je ze (laten) automatiseren. Indien beschikbaar met een kabelset van Kia en anders kan het ook met een universele module. Maar in dat laatste geval moet je wel zelf alle kabels uitvogelen en de juiste verbindingen maken.
Geplaatst (aangepast)

De kabelset is in de webshop te bestellen. Ik heb het de dealer laten doen. Voor 225,- euro kant en klaar, werkt perfect.

aangepast door Aitia
  • 1 maand later...
Geplaatst

Deze week heeft mijn vrouw haar Stonic DynamicPlusLine ontvangen. Mét automatisch inklapbare spiegels. Volgens de dealer is deze optie nu standaard op model 2025. 
Fijn, mooi meegenomen, net als de virtual cockpit (digitale dashboard) i.p.v. de ‘oude’ tellertjes zoals in de vorige uitvoering zaten maar ook nu voor 2025 standaard vervangen zijn door een virtual cockpit.

• 11 maanden later...
  • 3 maanden later...
Geplaatst

Kan op een Stonic DynamicLine 2025 de spiegels ook omgebouwd worden naar inklapbaar? Zit er nu niet op. Is dat allen dmv een kabelboom of moeten er dan ook motor geplaatst worden in de spiegels?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...