Joepvdsteen Geplaatst 24 Februari, 2024 Geplaatst 24 Februari, 2024 (aangepast) Picanto uit 2015, 1200 Iemand enig idee : sinds vandaag geen dim en groot licht meer. Dashboard laat wel de lichtjes zien, maar buiten geen groot en dim licht meer ? Handel aan het stuur gebruiken om bv een gootlicht signaal te geven dan hoor ik uit de motorruimte een geklik maar er gebeurt verder niets. Lijkt een relais of iets dergelijks te zijn, maar iemand ooit eerder meegemaakt ? Alvast bedankt Joep 24 Februari, 2024 aangepast door Joepvdsteen Quote
Joepvdsteen Geplaatst 24 Februari, 2024 Topic Starter Geplaatst 24 Februari, 2024 Nee helaas, heb ze allemaal gecontroleerd en uitgewisseld voor de zekerheid. Ook de lampen getest, kortom geen idee meer helaas. Quote
Rob18 Geplaatst 24 Februari, 2024 Geplaatst 24 Februari, 2024 Lijkt meer op een draadbreuk. Er is ook nog stadslicht, werkt dat wel? Quote
Murcielaygo Geplaatst 24 Februari, 2024 Geplaatst 24 Februari, 2024 Heb je projectiekoplampen of "gewone" reflectorlampen. Quote
Joepvdsteen Geplaatst 25 Februari, 2024 Topic Starter Geplaatst 25 Februari, 2024 Stadslichten doen het en die reageren ook, dus auto aan, lichtstrip aan, omzetten naar dimlicht en dan wordt het aantal lichtjes minder. En zijn projectiekoplampen Quote
Murcielaygo Geplaatst 25 Februari, 2024 Geplaatst 25 Februari, 2024 Als het projectielsmpen zijn heb je in iedere koplamp 1 lichtbton, waarbij voor grootlicht intern een klep bewogen wordt (dat ik de klik die je hoort) om een afgedekt deel van het lichtbeeld vrij te geven.Daarom heb je op zowel dim- als grootlicht geen licht.Dat de LEDs in je dashboard het doen geeft iig aan dat de sturing in orde is; de kolomschakelaar doet het.Er zijn 2 zekeringen voor de koplampen, links en rechts apart, beide 10A. Maar je geeft aan dat die in orde zijn, net als de lampjes.Heb je dat bekeken, of gemeten/getest?Want een defecte zekering is niet altijd zichtbaar defect, net als een lampje.Heb je gemeten of er spanning aan de koplampunit aankomt?Hoor je in de auto wel een klik ergens in de buurt van de zekeringen bij inschakelen van het licht? Want volgens mij zit daar het koplamprelais. Quote
Joepvdsteen Geplaatst 25 Februari, 2024 Topic Starter Geplaatst 25 Februari, 2024 Bedankt, ik ga weer op zoek en dan inderdaad meten en zekeringen vervangen, wat je beschrijft klopt helemaal, die klik hoor ik onder de motorkap vandaan komen Bedankt! 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.