burgemeester Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 Hoi Sportage fans ! Na op 6 november jl. onze Sportage X-clusive opgehaald te hebben, even m'n eerste ervaringen met Kia spuien ! Schitterende auto, zwart, half lederen cognagkleurige bekleding, een beetje erg brede "sloffen"eronder( 235/55/17") en spatlapjes rondom ! Cruise-control is ook een prettige bijkomstigheid, kortom een "beest"van een auto ! Standaard audio ook in orde, redelijk regelbare speakers, mp3 en ipod. Ben benieuwd wat de Kumho banden gaan doen, vooralsnog rijd het prima. Voor een auto van 1440 kg en het aantal pk's is het brandstofverbruik denk ik navenant, nog maar een paar honderd km gereden dus nog niet echt een indruk wat het op de wat langere ritten gaat worden! Aflevering was wat aan de "magere" kant, vergeten af te tanken EN geen bloemetje voor mijn echtgenote !! Jammer ! Minpuntje van Romme Etten Leur ! Quote
Smart Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 Hallo Burgemeester, Gefeliciteerd met je trotse bezit. Een hele mooie auto in een hele mooi kleur. Ook de kleur bekleding spreekt mij wel aan in die uitvoering. De banden onder de auto zijn niets te breed i.r.t. de grootte van de auto. Het oog wil ook wat:grin: Ik heb geen ervaring met Kumho banden, wel met de Hankooks. Die vond ik zelf redelijk comfortabel rijden. Helaas was de slijtage navenant. Mogelijk lag dat ook aan mijn rechtervoet...... De aflevering had zeker beter gekund, zeker in deze barre autotijden. Veel plezier met je auto en vooral genieten h Quote
Guest GreyGriffin Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 Hallo burgemeester, Van harte gefeliciteerd met je fraaie Sportage. Ben blij dat de eerste ervaringen positief klinken. Heb je uiteindelijk zelf maar een bloemetje voor je vrouw gekocht? Laat ons binnenkort wat foto's van het glimmende voertuig zien als je tijd hebt, want die gaan er altijd in! Groet van GreyGriffin Quote
Relena Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 Veel plezier ermee en van harte gefeliciteerd met je mooie aanwinst. Ook ik wacht op foto's. Groetjes, Relena Quote
bigwade Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 Aflevering was wat aan de "magere" kant, vergeten af te tanken EN geen bloemetje voor mijn echtgenote !! Jammer ! Minpuntje van Romme Etten Leur ! Aftanken is er al jaren niet bij, gewoon 50 eu brandstof, en een bloemetje ?...... Kan het me werkelijk niet heugen ooit iets in die geest gekregen te hebben. Is ook wel heeeeeeeeeel retro.. Kun je Romme dus niet aanrekenen Veel plezier ermee ! En eh jaaaaaaaa, FOTOOOOOOOOO's grtz Frank Quote
wichard Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 Ook ik heb afgelopen week bij Romme mijn eerste Sportage xecutive op mogen halen in de kleur zilvergrijs! prachtige auto, gevulde tank en een prachtig bloemetje in ontvangst mogen nemen. Later nog even terug geweest voor een aantal kleine puntjes welke niet geheel in orde waren maar ook deze waren in no time hersteld! zeer tevreden klant van Romme dus. Verbruik is beduidend lager dan de Tucson van 2006 welke we hadden ingeruild en zijn zo de eerste dus zeer tevreden kia rijders. Quote
burgemeester Posted November 11, 2009 Author Posted November 11, 2009 Hoi Big wade, Hoewel erg retro, de afgelopen 30 jaar diverse auto's gekocht,zowel occasion als wel nieuw, in de Randstad en in West -Brabant en bij 99 procent vd aankopen een bloemetje voor mijn vrouw ! Hoewel in de meestegevallen de aankoop een "mannenzaak" is, vind ik het alleen maar van van goede smaak getuigen als ook de "dame" bij aflevering een attentie aangeboden krijgt ! mvrgr. Hans Quote
bigwade Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 (edited) Ah, dat zal het zijn. Heb ega nooit meegenomen, die vond het de moeite niet, haha! Zoonlief die de laatste keer wel mee was zou een iPod meer op prijs gesteld hebben dan een bloemetje ))))))))))) Van beide was geen sprake.. Edit: bij onze i10 (mei 2008) was ze wel mee trouwens (moest er zelf mee wegrijden tenslotte), ook geen bloemetje, Cluistra Nieuwegein. Edited November 11, 2009 by bigwade Quote
Rick Horst Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 burgemeester, welkom op het forum. ook ik heb bij de aflevering van mijn picanto geen attentie gekregen van de dealer. gemiste kans voor de dealer. verder helpen ze me wel goed als ik daar kom. kan niet wachten op de (detail)foto's Quote
Guest GreyGriffin Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 Hallo wichard, Even tussen de berichten over de nieuwe auto van burgemeester Hans door een woord van welkom aan jou. Zag dat je je al half oktober had aangemeld om mee te kijken. Maar nu staat er bij jou een zilvergrijze Sportage voor de deur! Heb je binnenkort tijd voor het uploaden van een paar foto's? Met vriendelijke groet, GreyGriffin Quote
wichard Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 zal ik zeker doen, zodra het weer het een beetje toelaat zal ik eens een paar foto,s maken en plaatsen! As zaterdag worden de sidebars ook geplaatst en is het plaatje compleet! Quote
Guest GreyGriffin Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 Hey wichard, Ik vergat je in mijn vorige posting heel veel plezierige en veilige kilometers toe te wensen! Wacht op je foto's, al schijnt het tot halverwege volgende week grijs en donker weer te blijven... Groet van GreyGriffin Quote
Peterrrrr Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 Een bloemetje is zo jaren 90 Ik werk zelf bij Leendert van den Born in Breda maar wij hebben altijd wel een attentie bij de aankoop van de auto Quote
burgemeester Posted November 12, 2009 Author Posted November 12, 2009 Hoi Peterrrrrrrrrrr, Ja, de meningen blijven verdeeld vwb. de wel/geen attentiesbij aankoop cq aflevering van een nieuwe auto. Vrijheid, blijheid is een groot goed ! Echter, hoe retro ook, een beetje "goodwill" kweken kan m.i. geen kwaad en of het nu om een bloemetje of andere attentie gaat, een ieder wil "gepaaid" worden hoe dan ook toch ? Alhoewel ik tevreden ben met de zakelijke afhandeling, de € 50,00 brandstof staan gewoon op de factuur hoor ! Is ook niets mis mee, wist ik van tevoren, lig ook niet echt wakker van de gemiste attentie hoor maar heb het op dit forum even geventileerd ! Ook ik vind het een gemiste kans vd dealer, kleine moeite, v Quote
Guest Jantje Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 haha dan heb jij nog een nette aflevering gehad Die van mij had een halve tank, niet gewassen (was wel gepoetst maar heeft daarna 1,5 dag buiten gestaan) maar goed ik heb dan ook alles zover uit zitten knijpen bij de aankoop dat ik zelfs geen afleverings kosten heb betaald Quote
Peterrrrr Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 Tja, dan kan je niks verwachten ook he ! Wij hebben een aparte hoek in onze showroom waar de gepoetste auto's (op slot) staan. Worden altijd nog even nagelopen door de poetser, wel zo netjes ! Quote
bigwade Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 Ook ik heb afgelopen week bij Romme mijn eerste Sportage xecutive op mogen halen in de kleur zilvergrijs! prachtige auto, gevulde tank en een prachtig bloemetje in ontvangst mogen nemen. Later nog even terug geweest voor een aantal kleine puntjes welke niet geheel in orde waren maar ook deze waren in no time hersteld! zeer tevreden klant van Romme dus. Verbruik is beduidend lager dan de Tucson van 2006 welke we hadden ingeruild en zijn zo de eerste dus zeer tevreden kia rijders. OT again, dames, heren.. Wichard, Leuk en gefeliciteerd. Kun je nou eens aangeven, buiten dat eeuwige gezever over verbruik, wat nou de plussen en minnen van je nieuwe auto zijn t.o.v. de oude ? Is voor niet-leden wellicht een aardig verhaal. Sportage vs Tucson.. Misschien nieuw draadje maken ? grtz Frank Quote
burgemeester Posted November 17, 2009 Author Posted November 17, 2009 Hoi ( Kia) Sportage fans, Na een goed weekje toeren met de nieuwe auto, toch maar even wat foto's gemaakt, zijn niet van de allerbeste kwaliteit maar geven toch wel een indruk van deze "knappe" Sportage ! Quote
bigwade Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Hoi ( Kia) Sportage fans,Na een goed weekje toeren met de nieuwe auto, toch maar even wat foto's gemaakt, zijn niet van de allerbeste kwaliteit maar geven toch wel een indruk van deze "knappe" Sportage ! Mooie Sjees ! Vind dat interieur wel wat hebben. Is die middenarmsteun verstelbaar ? Zou voor dat geld wel moeten. Ik heb het er apart in laten zetten, direct bij aanschaf, scheelde de helft, en zou niet zonder meer willen ! Veel plezier ermee !! grtz Frank Quote
Guest GreyGriffin Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Hallo burgemeester, Hij ziet er gezond uit! Vind vooral de combinatie erg mooi van zwarte buitenkant met bruine (half)leren bekleding. Groet van GreyGriffin Quote
Giovanny Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Vet Cool! Nee hij ziet er schitterend uit, het interieur is helemaal top en apart van wat ik tot nu toe nog gezien heb. Mooi ding. Quote
burgemeester Posted November 19, 2009 Author Posted November 19, 2009 Hoi Bigwade, De middenarmsteun is niet in hoogte verstelbaar, w Quote
Smart Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 @Bigwade Die middenarmsteun wordt een obsessie........ Quote
bigwade Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Welnee, joh. Dat is een ontwerpfout en iedereen klaagt er over dat dat ding zo godsallejezus veel meer geld moet kosten terwijl het gewoon een stukje plastiek extra is. Verkeerde zuinigheid, en erg jammer want het biedt zoveel meer comfort. Hoe zat dat bij jouw ex-Tucson ? Quote
Recommended Posts