Jump to content

Recommended Posts

Posted
Hoe zat dat bij jouw ex-Tucson ?

Op de Tucson zat een in hoogte verstelbare armsteun, met twee opbergbakjes (twee verdiepingen: 1 ondiepe voor muntgeld e.d. en 1 zeer diepe bak).

Posted

Die heb ik dus nu ook maar dat is kennelijk een EXTRA..

En dat dat standaard niet op een X-TRA zit vind ik al een gemis en gezien burgemeester zijn dure interieur een echte misser..

Posted
Die heb ik dus nu ook maar dat is kennelijk een EXTRA..

En dat dat standaard niet op een X-TRA zit vind ik al een gemis en gezien burgemeester zijn dure interieur een echte misser..

Daar ben ik het wel mee eens. Inderdaad een grandioze misser van Kia. Misschien toch maar overstappen op Hyundai?

Posted
Daar ben ik het wel mee eens. Inderdaad een grandioze misser van Kia. Misschien toch maar overstappen op Hyundai?

Ben jij daar inmiddels ook zo'n "uitstekende gebruiker" ?

op het hyundai forum ? :-)

Posted
Ben jij daar inmiddels ook zo'n "uitstekende gebruiker" ?

op het hyundai forum ? :-)

Hahahaha....you got me!!

Ehh nee, ik heb mijn 'aandelen Hyundai' verkocht.

Posted

Wichert http://www.kiaclub.nl/sportage/3055-eerste-sportage-ervaring.html#post17490 had de switch ook al gemaakt (en daar mag hij van mij een nieuw draadje voor maken voor de "just readers" met pros en cons) en was er iig blij mee.

Zelf heb ik uiteraard ook in een Tucson proefgereden maar vond die wat rommelig rijden.

Zat echt nogal minder strak in elkaar dan de Sportage.

Vering, stoelen, remmen, tja.

Kan ook komen door de nieuwe, en misschien betere, montage in Slovenie.

Dat weet ik dus niet..

Posted
.......Zelf heb ik uiteraard ook in een Tucson proefgereden maar vond die wat rommelig rijden.

Zat echt nogal minder strak in elkaar dan de Sportage.

Vering, stoelen, remmen, tja.

Kan ook komen door de nieuwe, en misschien betere, montage in Slovenie.

Dat weet ik dus niet..

Ik heb vandaag dus ook even in de Kia Cee'd/Cee'd SW en in de Sportage gezeten. Ik moet zeggen dat de kwaliteit er stevig op vooruit is gegaan. Vooral de nieuwe Cee'd/Cee'd SW heeft een flinke kwaliteitsboost gehad. Als je nagaat dat ik nadat ik de Tucson in 2006 heb gekocht, er heel veel is veranderd m.b.t. montage en kwaliteit van de gebruikte materialen. En nu ik in de Sportage heb gezeten, moet ik erkennen dat het er stukken beter uitziet dan de Tucson die ik gereden heb. Ik moet er wel een kanttekening bij plaatsen. In al die jaren heeft de Sportage wel 3x een facelift gehad en zijn materialen en keuzeopties er flink op vooruit gegaan. De Tucson heeft maar 1x een facelift gehad en opties waren dun bezaaid.

Posted
En nu ik in de Sportage heb gezeten, moet ik erkennen dat het er stukken beter uitziet dan de Tucson die ik gereden heb. Ik moet er wel een kanttekening bij plaatsen. In al die jaren heeft de Sportage wel 3x een facelift gehad en zijn materialen en keuzeopties er flink op vooruit gegaan. De Tucson heeft maar 1x een facelift gehad en opties waren dun bezaaid.

Dat niet alleen, Hyundai heeft verzuimd de techniek aan te pakken.

De Sportage heeft grotere remschijven, andere, stuggere dempers en een andere afstelling van de stuurbekrachtiging waardoor de auto onverwacht "strak" rijdt.

Zelfs autoweek geeft dat toe......

Kia heeft daar in sept 2008 nogal over rondgetoeterd.

Of diezelfde specs inmiddels op een Tucson zitten is mij onbekend en Hyundai geeft er iig geen ruchtbaarheid aan.

Om eerlijk te zijn vond ik w.b. buitenkant de begin 2008 versie het fraaist van de Sportage.

Posted
Moet eerlijk zeggen dat mijn zelfgemaakt hooge midden armsteun zit heerlijk.

Echt comfortable en ook met twee opbergbakjes en al voor de prijs van 4 pakjes

cigaretten.

Als jij dit 'en publique' durft te beweren, dan moeten er foto's komen. De opdrachten zullen dan vanzelf binnenstromen.........:wink:

Laat maar eens wat zien, je maakt ons nu wel nieuwsgierig!

Posted
Als jij dit 'en publique' durft te beweren, dan moeten er foto's komen. De opdrachten zullen dan vanzelf binnenstromen.........:wink:

Laat maar eens wat zien, je maakt ons nu wel nieuwsgierig!

Heb het al gedaan ;

Zoeken "midden armsteun " en mijn posts van 2 en 3 maart deze jaar.

Heb maar een aanvraag voor meer informatie van de leden van Kia club NL maar

meer dan 10 reacties van mensen van de Kia forum meestaal vanuit US en Canada.

Omdaat mijn Nederlands niet zo goed is zijn instructies in het Engels.

Posted

zoals eerder aangegeven heb ik een Tucson Dynamic van 2006 gereden en had deze nieuw gekocht. vervolgens na 2,5 jaar ook nog een auto van de zaak uit mogen zoeken en ook dit werd een tucson maar dan de diesel op grijs kenteken! beide wagens bevielen, bevallen zeer goed en is de zakelijke Tucson nu een half jaar oud! De eigen Tucson hebben we enkele weken geleden ingeruild na 3 fantastische jaren voor een nieuwe sportage en heb nu beide types voor de deur staan. Ik kan zeggen dat de huidige facelift de sportage goed heeft gedaan en de rijeigenschappen,binnen en buitenzijde en de zitpositie enorm heeft verbetert. Ik ben dan ook enorm blij met de nieuwe aanwinst! Momenteel is het mijn inziens een betere keus voor de kia te gaan als voor de verouderde Tucson met zijn kleine stoelen, saaie intrieur en een zwakke verstelbare middenarmsteun! In beide Tucsons nl al veel ruimte op deze armsteun.

Natuurlijk blijft het altijd een persoonlijke smaak maar ik ben om! hahaha

Posted

Bijzonder.......

Ik denk dat je een van de zeer weinigen bent die beide auto's voor de deur heeft staan :-)