Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Welke auto's hebben jullie allemaal gehad?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Nou! Je kan beter in GOUD gaan beleggen tegenwoordig... In 2 jaar tijd is de waarde daarvan met 25% gestegen.. Het voordeel van goud is dat iedereen het wilt ten alle tijden..;)

Ik ben an het kijken om met een groep mensen een soort goud beleggingsgroep op te starten.. Moet alleen kijken hoe en wat mbt het juridisch verhaal...

Het is behoorlijk off-topic, maar toch een reactie van mijn kant. Helaas heb je de boot gemist Alex. Het goud staat momenteel op recordhoogten, omdat inderdaad veel mensen (vluchten) investeren in dit edelmetaal. Om winst te maken moet je wel instappen in de dalen en die zijn er de afgelopen maanden niet geweest.

Geplaatst (aangepast)

Vanaf 1995:

Datsun 1200 de luxe bj. 1971

VW Derby LS bj. 1978

VW Golf II manhattan bj. 1988

Seat Cordoba Vario 1.6 bj. 1999

Skoda Fabia Combi 1.4 bj. 2004

Opel Astra 1.4 executive bj. 2007

en nu: Kia Picanto 1.0 X-treme bj. nov. 2005

hartelijke groet,

Robert

aangepast door Robert1976
Geplaatst

Hi,

Ben begonnen in een

austin allegro 1.3 van 1975

austin allegro 1.1 van 1976

lada 2105 1.5 van 1982

Fiat uno 1.1 van 1985

Fiat uno 75 1.5 van 1988

Fiat uno sx van 1992

Fiat tipo 1.6 van 1994

fiat punto elx van 1998

Fiat brava 1.2 van 1999

Hyundai accent van 2004

Kia rio 1.4 van 2007

hobby auto,s suzuki Lj 80 van 1979

willys jeep 1942 beide verkocht.

Nu sparen voor een Venga

Geplaatst
..............Nu sparen voor een Venga

Hallo Riodriver,

Vooral die Willy's jeep uit 1942 heeft er natuurlijk een hele geschiedenis opzitten. Leuk dat mensen deze jeeps rijdende houden (Keep them rollin').

Iets anders, jij gaf een schot voor de boeg m.b.t. mogelijk nieuwe modellen van Kia die eraan staan te komen, of een variatie op een bestaand model. Zoals een extra bult op de motorkap. Zulk soort informatie intrigreert mij enorm:!:

Wat is jouw functie/taak/bemoeienis met Kia (Venga!):?:

Geplaatst

wij testen kunststof onderdelen van motor tot interieur voordat ze in de productie modellen gaan en wij leveren ook aan div merken grondstoffen.

zo heb ik ook diverse dingetjes van de venga gezien.

tja het bultje ,,,,kunststof kapje met een bult er op waarschijnlijk voor een snelle uitvoering 1.6 turbootje of deze voor onze markt is [??????]

Geplaatst
wij testen kunststof onderdelen van motor tot interieur voordat ze in de productie modellen gaan en wij leveren ook aan div merken grondstoffen.

zo heb ik ook diverse dingetjes van de venga gezien.

tja het bultje ,,,,kunststof kapje met een bult er op waarschijnlijk voor een snelle uitvoering 1.6 turbootje of deze voor onze markt is [??????]

Bedankt voor je snelle beantwoording. Toch leuk dat jij als 'tester' in aanraking komt met zaken, die feitelijk pas in de toekomst toegepast gaan worden. Wie weet komt de Venga ook wel met downsize motoren, waarbij een luchthappertje als sier wordt gemonteerd. We wachten af.

Geplaatst (aangepast)

Vanwege mijn jonge leeftijd is het een zeer kort lijstje:

Opel Corsa C 1.3 CDTI Sport 2005

Kia Pro_Cee'd 1.4 Xtra ISG

En daar stop het :-)

aangepast door Shaan
Foto van de Corsa plaatsen lukt blijkbaar niet
Geplaatst

Ik heb vanaf 2003 de volgende auto's gehad (in 2003 mijn rijbewijs gehaald ;))

- Peugeot 205 1.1 XE Junior (1987)

- Hyundai Excel 1.3 GS (1995)

- Opel Astra 1.3 Station wagon (1992)

- Kia Rio 1.5 LS Imagination Sedan (2004)

Naast dit lijstje heb ik in die paar jaar tijd vele auto's gereden waaronder een Suzuki Alto, Smart Roadster, Smart ForFour, Hyundai H200, Diverse Iveco en Mercedes bussen, BMW 525D Touring, Kia Picanto, Kia Soul Executive, Kia Rio III, etc.

Groetjes,

Peter

Geplaatst

je kan wel zien dat auto's voor velen hier ook een hobby is.....er zijn er genoeg met een heeeeeeeeeeel lijstje auto's :shock:

wel erg leuk om te zien wat er allemaal gereden is voordat men bij de Kia is beland :cool:

gr,

Erik

Geplaatst

Ongelofelijk hoeveel auto's sommige mensen hebben gehad

Tot nu toe hebben wij de volgende auto's gehad

1. Citroen AX

2. Suzuki Swift

3. Suzuki Swift sedan

4. Suzuki Baleno sedan

5. Suzuki Baleno station

6. Opel Corsa - wat een drama was dat!!

We gingen al een behoorlijk stuk kleiner, maar de auto deed ook hele gekke dingen.

b.v. liepen we 's morgens naar buiten stonden de ramen open.

Nee, we hadden het niet open laten staan!

Of de deuren gingen van het slot af. zeg nooit nooit, maar Opel is een merk waar ik niet snel meer naar ga kijken

7. Toyota Yaris verso

8. Toyota Yaris verso

9. Kia Venga

Geplaatst
Ongelofelijk hoeveel auto's sommige mensen hebben gehad

We hebben ook veel "stokoude" leden hier hoor :-)

En uiteindelijk kom je bij Kia terecht :-)

Geplaatst

En uiteindelijk kom je bij Kia terecht :-)

Uiteindelijk wel.. Ik was eerst aan het kijken voor een toyota, mijn vader heeft ook altijd toyota gereden en echt nooit problemen mee.

Ze hadden een demo yaris diesel staan, leuk sportief ding, hadden tegen mijn vader geroepe dat hij 13,500 moest kosten.

Dus ik ben er heen gegaan en voor mij koste hij ineens 14,750. Dus toen heb ik ze maar even uitgelachen en ben weg gelopen.

Suzuki swift pas ik qua lengte niet in.. tot op dat punt had ik nog steeds niet aan kia gedacht.. en toen kwam er een pro'ceed langs rijden..

Dat was toch wel bijna liefde op het eerste zicht!

Geplaatst
Het is een hele waslijst wat ik heb gehad.

VW Kever standaart (brilletje)

VW Kever cabriolet

Renault 4 ( 2 Stuks)

Renault 6 (2stuks)

Renault 12 (3 stuks )

Renault 16

Renault 18 (2 stuks)

Renault Fuego (2 stuks)

Renault 14

Princes

Triumf dolomiet

Subaru

Peugeot

Opel kadet

Opel omega

Fiat tipo ( hier droom ik nog wel eens van als ik zwaar getafeld heb, wat een galbak)

Van de Renaults dat was ieder jaar een nieuwe

Mazda 626 (2stuks een benzine en het jaar daar op een diesel)

Seat toledo

Ford mondeo

Mercedes A

En nu sinds 2jaar Kia Ceed.

Mooie lijst Henk

in the old days hadden we 4 R16's in de familie, uniek design maar wat een ellende met kruiskoppelingen, er was er altijd wel 1 aan de beurt.

Het verhaal van die Princess zie ik graag, heb er toen ook ooit in moeten rijden, wat een grafbak :-)

Die Dolomite vond ik een wereldauto w.b. view..

Tell us more.....

Geplaatst

Sinds 1986 :

Corolla E8 HB 1.8D

Opel Ascona 1.6D

Mazda 626 HB

Mazda 626 SD (Ouder type)

Honda Civic HB 2x

Corolla E9 LB 1.6

Corolla E9 Station 1.6

Corolla E10 Station 1.6 2x

Corolla E10 Station grijs kenteken 2.0D

MR2 2.0 2x

Corolla E10 Station 1.6

Sinds mei 2009 : Nissan Almera Tino 1.8

De Kia Cee'd SW of Venga wordt de opvolger ergens in de toekomst

Mvgr

Venga-egb

Geplaatst (aangepast)
Mooie lijst Henk

in the old days hadden we 4 R16's in de familie, uniek design maar wat een ellende met kruiskoppelingen, er was er altijd wel 1 aan de beurt.

Het verhaal van die Princess zie ik graag, heb er toen ook ooit in moeten rijden, wat een grafbak :-)

Die Dolomite vond ik een wereldauto w.b. view..

Tell us more.....

De Princess was een leuke auto om te zien maar daar had je ook alles mee gehad, ik heb hem toen 8 mnd. gehad waarvan zeker hij 5mnd continu van de tijd in de garage was voor reparatie o.a.

het veer systeen

motorsteunen

oliedruk motor veel steeds weg als hij begon te ratelen vlug plankgas geven misschien wou hij dan wel vast lopen is nooit gelukt.

elektrische bedrading brande bij de achterruit verwarming uit.

enz.

BrittischLeyland zei het moet goed komen het is garantie, ik heb toen gezegd dat hij die mecanodoos zelf maar moest nemen.

Ze hebben hem toen terug genomen en heb toen een dolomite genomen want geld terug krijgen zat er niet in.

Dit was in de kortste keren ook ellende. na 2 mnd. vlogen er onder het rijden er twee bougies uit de cilinderkop grote deuken in de motorkop, hij kreeg een koprevisie.

Toen dat achter de rug was scheurde de gehele achterwiel ophanging de rubbers kapot.

Ik was beslist geen woeste rijder, ik heb hem 6 mnd. gehad toen maar ingeruild wie hem wou hebben, in heel nederland zaten ze niet te springen om die Engelse zooi.

Die auto koste toen ruim fl.16000 ik was blij met het hoogste bod van mijn oude Renault garage van fl.9000 als inruil weer voor een Renault 14.

Ik heb toen spijt gehad dat ik de Renault 16 had ingeruild, die heeft mij overal naar toe gebracht zonder problemen.

Ik heb veel Renault gereden omdat ik last van mijn rug had, daar toen een punt achter gezet vanwege de erge roest problemen van mijn Fuego daar rotte de hele achterruit er uit binnen 1 jaar, terwijl altijd de auto's binnen slapers waren.

Maar nu al 14 jaar afgekeurd en gepensioneerd en rijdt niet veel meer.

De Ceed heeft nu nog maar zo'n 8000 gelopen in 2jaar, maar misschien volgend jaar toch nog eens inruilen voor de Venga dan wordt het weer een automaat, het roeren met die pook hoeft voor ons niet meer, we trekken ook geen caravan meer dus is een schakelwagen niet meer nodig.

Voor geen veel automaten gehad en als je dat gewend ben wil je eigenlijk niets anders meer, maar dat komt pook dat mijn ouders vroeger van die grote Americanen hadden, o.a Packard , Buick, dat was wel nodig voor een grote caravan mee te trekken in de weekenden en de vakanties

aangepast door Henk.W
Geplaatst
........Maar nu al 14 jaar afgekeurd en gepensioneerd en rijdt niet veel meer.

De Ceed heeft nu nog maar zo'n 8000 gelopen in 2jaar, maar misschien volgend jaar toch nog eens inruilen voor de Venga dan wordt het weer een automaat, het roeren met die pook hoeft voor ons niet meer, we trekken ook geen caravan meer dus is een schakelwagen niet meer nodig.

Voor geen veel automaten gehad en als je dat gewend ben wil je eigenlijk niets anders meer, maar dat komt pook dat mijn ouders vroeger van die grote Americanen hadden, o.a Packard , Buick, dat was wel nodig voor een grote caravan mee te trekken in de weekenden en de vakanties

Ik denk dat de Venga met automaat zeker een prettig rijdende auto kan zijn. Zo soepel sturend (snelheidsafhankelijk) en schakellui rijden lijkt mij ook wel wat. Voor mij zou de Venga helemaal af zijn wanneer hij een downsize motor heeft, zeg maar een 1.4 140 pk (VW Polo!) met een soortgelijke DSG versnellingsbak (dubbelclutch). En gaan als de brandweer, lachen........:mrgreen:

Geplaatst

Ik voel mij niet aangesproken gelukkig:sweatdrop:

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Ik wel, maar ik ga er niet onder gebukt.

GreyGriffin

Geplaatst
Ik wel, maar ik ga er niet onder gebukt.

GreyGriffin

Wat is dat nou, jij gaat toch niet toegeven aan zo'n 'jong blaadje' als Bigwade?:shock:

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Goeiemorgen Smart,

Dacht het niet, ik vergeef hem echter zijn jeugdige onbezonnenheid. :-P Heb overigens zojuist een bezoek gebracht aan de Profile-vestiging bij mij in de buurt. Kreeg nog vier tientjes korting op de internet-prijs, dus staat Tante Pica binnenkort op vier Mak Audace Mirror-velgjes van 14".

Groet van

GreyGriffin

Geplaatst
Goeiemorgen Smart,

Dacht het niet, ik vergeef hem echter zijn jeugdige onbezonnenheid. :-P Heb overigens zojuist een bezoek gebracht aan de Profile-vestiging bij mij in de buurt. Kreeg nog vier tientjes korting op de internet-prijs, dus staat Tante Pica binnenkort op vier Mak Audace Mirror-velgjes van 14".

Groet van

GreyGriffin

Kijk, dat vind ik nou leuk, een tevreden GG. Je bent er dus toch voor gegaan. Ik vind die velgen echt mooi voor een Pico. Laat ze maar niet zien aan mijn vrouw. Mijn zoon van 11 jaar zei in Essen afgelopen zaterdag: "velgen hoeft mamma niet, want het is maar een damesauto"! Ik wil hier inhoudelijk niet teveel op ingaan, omdat ik niemand tegen het hoofd wil stoten......:wink:

Geplaatst

je kan inderdaad aan de lijstjes wel zien dat de auto iedereens hobby is.

Anders zou je waarschijnlijk ook niet op een forum rond gaan hangen denk ik :-P

En bij mijn lijstje komt er nog weer eentje bij, de pro'ceed gaat voor het vrouwtje rijden als jet allemaal doorgaat en er komt voor mij een nieuwe (5e handse uit ) bmw 530d uit 1999 :oops:

Gast GreyGriffin
Geplaatst

@ Jantje:

Het overgrote deel van de types die aan deze site kleven zijn inderdaad auto-gekken. Ik gebruik dat woord in de meest positieve betekenis, want per slot van rekening hoor ik er zelf ook bij :-) .

@ Smart:

Ja, uiteindelijk was ik buitengewoon tevreden over mijn eigen daadkracht dat ik de velgen heb aangeschaft. Het blijkt trouwens dus de moeite te lonen om niet meteen via de sites van de grote banden- en velgenfirma's te kopen, maar een persoonlijk bezoekje af te leggen. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Toch weer vier tientjes in eigen portemonnee gehouden.

En wat het begrip 'damesautootje' dan wel 'boodschappenautootje' betreft: dat is een beetje een glad-ijs-discussie. Mijn Pica is noch het een noch het ander, het is een 'toeristische-tochtjes-wagentje'. Je kent mijn aanpak inmiddels: Ik klik mijn TomTom in het houdertje en geef via A ---> B opdracht "Ik wil naar bestemming zus-en-zo, maar niet over de snelweg". Het kost je uiteraard veel tijd, maar die heb ik als vutter, en je ziet objecten en komt op plaatsen waar je anders van je levensdagen nooit kennis mee zou maken.

GreyGriffin

Geplaatst

@ Smart:

Ja, uiteindelijk was ik buitengewoon tevreden over mijn eigen daadkracht dat ik de velgen heb aangeschaft. Het blijkt trouwens dus de moeite te lonen om niet meteen via de sites van de grote banden- en velgenfirma's te kopen, maar een persoonlijk bezoekje af te leggen. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Toch weer vier tientjes in eigen portemonnee gehouden.

En wat het begrip 'damesautootje' dan wel 'boodschappenautootje' betreft: dat is een beetje een glad-ijs-discussie. Mijn Pica is noch het een noch het ander, het is een 'toeristische-tochtjes-wagentje'. Je kent mijn aanpak inmiddels: Ik klik mijn TomTom in het houdertje en geef via A ---> B opdracht "Ik wil naar bestemming zus-en-zo, maar niet over de snelweg". Het kost je uiteraard veel tijd, maar die heb ik als vutter, en je ziet objecten en komt op plaatsen waar je anders van je levensdagen nooit kennis mee zou maken.

GreyGriffin

Oh, maar over dat punt zijn we het wel eens. Zo zie ik de Picanto helemaal niet. Ik vond alleen de uitspraak van mijn zoon wel lachen, het kwam er zo mooi uit.

En jij moet gewoon genieten van je leven, n

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Nee, de Pica dartelt fluitend langs de 80-km-wegen. De files staan juist op de plekken die ik mijd als de pest: de snelwegen!

GreyGriffin

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...