Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo.

Laatst ben ik wezen kijken voor een elektrische Kia Niro (2021).
Bij de proefrit kwam ik erachter dat ik de binnenspiegel niet ver genoeg kan kantelen om goed zicht naar achter te hebben.
Een collega vertelde me dat hij in zijn Hyundai Kona zijn binnenspiegel niet alleen kan kantelen maar ook in hoogte kan verstellen.

Is er hier iemand op het forum die is bij zijn Kia E-Niro kan kijken of die binnenspiegel ook in hoogte te verstellen is of alleen maar kan kantelen?
Alvast bedankt.

Thomas

Geplaatst

@Thomas86 Bij mij kan die alleen maar kantelen (links, rechts, onder, boven), niet in de hoogte verstellen (schuiven).

Maar vreemd dat je geen goed zicht naar achteren kan krijgen. Ben je korter dan gemiddeld? Weet je dan dat je de bestuurdersstoel in hoogte kunt verstellen? Dat zou dan mss wel kunnen helpen.

Geplaatst
2 hours ago, Hippe lip said:

@Thomas86 Bij mij kan die alleen maar kantelen (links, rechts, onder, boven), niet in de hoogte verstellen (schuiven).

Maar vreemd dat je geen goed zicht naar achteren kan krijgen. Ben je korter dan gemiddeld? Weet je dan dat je de bestuurdersstoel in hoogte kunt verstellen? Dat zou dan mss wel kunnen helpen.

Das jammer, bedankt voor je antwoord. Kia E-niro lijkt een hele mooie auto voor de prijs.

Ben ~1,88 meter niks bijzonders. Stoel stond maximaal naar beneden en mijn ogen zitten op ongeveer dezelfde hoogte als de spiegel.
en ja, inderdaad vreemd, Verkoper zij dat hij dit ook nog nooit had meegemaakt. in andere auto's nooit problemen gehad. van BMW en VW tot Lotus Elise en meer.

Geplaatst

Heeft een Niro de spiegel niet op een "stokje" met aan beide zijden een kogelgewricht? Dat heeft mijn Picanto zelfs en als ik afbeeldingen zoek van een Niro-spiegel zie ik een vergelijkbare constructie.

Maar dan nog kan de verstelling niet voldoende zijn, want dat heb ik in mijn Picanto ook ervaren. In die gevallen bleek de spiegel op de anti-verblindingsstand te staan; die kantelt het glas ook.
En aangezien mijn spiegel "aan het stokje" al helemaal omhoog staat komt voor mij alle verstelling van het gewricht aan het raam, misschien is dat ook jouw probleem.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
Op 4-6-2024 om 14:49, zei Thomas86:

Hallo.

Laatst ben ik wezen kijken voor een elektrische Kia Niro (2021).
Bij de proefrit kwam ik erachter dat ik de binnenspiegel niet ver genoeg kan kantelen om goed zicht naar achter te hebben.
Een collega vertelde me dat hij in zijn Hyundai Kona zijn binnenspiegel niet alleen kan kantelen maar ook in hoogte kan verstellen.

Is er hier iemand op het forum die is bij zijn Kia E-Niro kan kijken of die binnenspiegel ook in hoogte te verstellen is of alleen maar kan kantelen?
Alvast bedankt.

Thomas

Bijzondere, ik ben zelf 1.90m en heb totaal geen probleem met het afstellen van de binnenspiegel. Ben wel erg benieuwd wat er bij jou dan anders is dan bij mij. 

aangepast door Bart T
Geplaatst
Op 4-6-2024 om 23:53, zei Thomas86:

Das jammer, bedankt voor je antwoord. Kia E-niro lijkt een hele mooie auto voor de prijs.

Ben ~1,88 meter niks bijzonders. Stoel stond maximaal naar beneden en mijn ogen zitten op ongeveer dezelfde hoogte als de spiegel.
en ja, inderdaad vreemd, Verkoper zij dat hij dit ook nog nooit had meegemaakt. in andere auto's nooit problemen gehad. van BMW en VW tot Lotus Elise en meer.

@Thomas86 Heel vreemd allemaal, zeker gezien je lengte. Ik ben ca. 1,93 en zou daar dus zéker last van moeten hebben, maar dat heb ik niet. Bij mij zit de de spiegel ook op ooghoogte (of mss zit ik zelfs wel iets hoger?) en in het begin vond ik dat die spiegel in de weg zat, mijn uitzicht nogal belemmerde. Inmiddels ben ik daaraan gewend.

En nu ik erover nadenk: bij mij kan de spiegel nog hoger afgesteld worden. Dat doe ik ook wel eens als er een agressieve rijder achter me zit. Dan zie ik die niet en laat me daardoor niet opjutten. Als ik dan toch even wil kijken, dan ga ik even iets hoger (rechter op) in mijn stoel zitten. Dus ja, de spiegel kan nóg hoger.

Ga nog eens kijken bij die dealer. Was het wat @Murcielaygo zei, dat de spiegel ‘omgeklapt’ stond naar de antiverblindingsstand?

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...