Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Check tpmn

Ga naar de oplossing Opgelost door Rick O,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb afgelopen week 1 band moeten vervangen wegen. Nu blijft het lampje van check tpmn branden ook na meerdere keren resetten ben bij de dealer geweest die zegt dat er 4 nieuwe banden op moeten in verband met ongelijk afgesleten banden. Nu is mijn vraag heeft iemand een andere oplossing hiervoor? 

• 2 weken later...
Geplaatst

Per as vervangen, dus 2 banden, is normaliter de standaard. One Proceed heeft voor ander merk en type band dan achter en nooit problemen met bandenspanning.
.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

Geplaatst

Als de banden ongelijk zijn afgesleten krijgen ze ongelijke omtrekken, want ongelijke rotatiesnelheden geeft.
Dat gebeurt ook bij een passief TPMS; dat kijkt dmv de ABS-sensoren naar de draaisnelheid van ieder wiel onderling en als dat teveel afwijkt is dat een indicatie van een te lage bandenspanning op 1 band, maar een dergelijk systeem geeft niet aan welk wiel en zal ook geen daadwerkelijke waarden kunnen tonen op je dashboard, daarvoor heb je een actief systeem met sensor-zenders per wiel nodig.

Geplaatst

Als de banden ongelijk zijn afgesleten krijgen ze ongelijke omtrekken, want ongelijke rotatiesnelheden geeft.
Dat gebeurt ook bij een passief TPMS; dat kijkt dmv de ABS-sensoren naar de draaisnelheid van ieder wiel onderling en als dat teveel afwijkt is dat een indicatie van een te lage bandenspanning op 1 band, maar een dergelijk systeem geeft niet aan welk wiel en zal ook geen daadwerkelijke waarden kunnen tonen op je dashboard, daarvoor heb je een actief systeem met sensor-zenders per wiel nodig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...