Jos85 Geplaatst 7 Augustus, 2024 Geplaatst 7 Augustus, 2024 Ik heb afgelopen week 1 band moeten vervangen wegen. Nu blijft het lampje van check tpmn branden ook na meerdere keren resetten ben bij de dealer geweest die zegt dat er 4 nieuwe banden op moeten in verband met ongelijk afgesleten banden. Nu is mijn vraag heeft iemand een andere oplossing hiervoor? Quote
Oplossing Rick O Geplaatst 7 Augustus, 2024 Oplossing Geplaatst 7 Augustus, 2024 4 banden lijkt me overdreven. De banden op 1 as moeten liefst wel hetzelfde zijn Quote
marijn.hak Geplaatst 17 Augustus, 2024 Geplaatst 17 Augustus, 2024 Per as vervangen, dus 2 banden, is normaliter de standaard. One Proceed heeft voor ander merk en type band dan achter en nooit problemen met bandenspanning. . Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk Quote
Murcielaygo Geplaatst 17 Augustus, 2024 Geplaatst 17 Augustus, 2024 Als de banden ongelijk zijn afgesleten krijgen ze ongelijke omtrekken, want ongelijke rotatiesnelheden geeft.Dat gebeurt ook bij een passief TPMS; dat kijkt dmv de ABS-sensoren naar de draaisnelheid van ieder wiel onderling en als dat teveel afwijkt is dat een indicatie van een te lage bandenspanning op 1 band, maar een dergelijk systeem geeft niet aan welk wiel en zal ook geen daadwerkelijke waarden kunnen tonen op je dashboard, daarvoor heb je een actief systeem met sensor-zenders per wiel nodig. Quote
Murcielaygo Geplaatst 17 Augustus, 2024 Geplaatst 17 Augustus, 2024 Als de banden ongelijk zijn afgesleten krijgen ze ongelijke omtrekken, want ongelijke rotatiesnelheden geeft.Dat gebeurt ook bij een passief TPMS; dat kijkt dmv de ABS-sensoren naar de draaisnelheid van ieder wiel onderling en als dat teveel afwijkt is dat een indicatie van een te lage bandenspanning op 1 band, maar een dergelijk systeem geeft niet aan welk wiel en zal ook geen daadwerkelijke waarden kunnen tonen op je dashboard, daarvoor heb je een actief systeem met sensor-zenders per wiel nodig. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.