Jump to content
  • Sign Up
Rio-man

Proefritten Kia Pride

Recommended Posts

Zo... even een berichtje van mijn kant.

Ik ben vandaag wezen kijken voor een Kia Pride Wagon als auto voor erbij. Ben bij twee bedrijven geweest om te kijken en om proef te rijden, en heb verdeelde meningen over beiden auto's.

De eerste Pride Wagon waar ik in heb gereden was een donkergroene '99-er met slechts 33.000 gelopen! De auto verkeerde in prima conditie, en had slechts twee spatjes roest op de wielkasten. Deuren etc. waren verder keihard!

Ik moet zeggen, ik weet nou waarom de Pride-rijders zo content zijn met hun auto! Ze rijden gewoon hardstikke lekker! Lekker pittig ondanks de 64 pk van het 1.3 motortje, lekker ruim (met mijn 1.93 en vrij brede bouw kon ik goed zitten), en ze liggen opzich aardig op de weg, voor in hoeverre je daar eissen aan mag stellen.

De tweede Pride Wagon heeft mij zeer teleurgesteld. Het was een zilveren van 2000 met iets meer dan 90.000 gelopen. De reden waarom deze auto mij teleurstelde was als volgt: hij voelde kwalitatief een stuk minder fijn aan als de groene Pride, en er mankeerde vanalles aan. De deuren begonnen te roesten, en aan de wielkasten heeft de roestduivel een flink vijf-sterren menu gehad. En dan het motorische gedeelte: De v-snaar slipte door bij het optrekken, en de koppeling was helemaal weg. Om van een constant toerental opeens plankgas te gaan, was een ware marteling voor het blok. Ik heb ook niet heel lang met deze auto gereden. Het zal echt een kilometer of 2 geweest zijn, maar genoeg om te weten dat dit hem niet ging worden.

Ik ben nu in onderhandeling over die groene Pride Wagon, maar ondertussen is er een concurrent naast komen staan, een Suzuki Swift 1.3 met weinig kilometers die ik voor heel weinig van mijn werk over kan nemen.

En waarom een extra auto? Gewoon... omdat het handig is :)

Dat was 'ie weer ff :) Ik laat volgende week weten welke keuze ik heb gemaakt ;)

Edited by Rio-man

Wij rijden inmiddels bijna 10 jaar met onze Pride Wagon, nieuw gekocht in 2000. Echt een superbetrouwbare auto. Naast de gewone beurtjes (die ik overigens zelf doe) alleen nog maar een stuk uitlaat vervangen en een nieuwe accu. That's all :-D

Alleen de roest h

Goed, even een updateje.

Een van die twee gaat het niet worden. De een was gewoon verrot, en nummer 2 was de verkoper me te opdringerig (Ik wil het vandaag met je afronden, en niet wachten tot maandag) dus toen was het ook zo van nou dan niet. Ik weet hoe dat spelletje gespeeld wordt dus zal vandaag of morgen nog wel teruggebelt worden door die man.

Maargoed, nu zijn er op een ander filiaal van mijn werk 2 interesante auto's binnengekomen.. Een Peugeotje 106 waar ik verder niks van weet, en een Pride van '99. Morgen ga ik voor beiden kijken en kijken welke mij het beste bevalt. :) Is het allebij niks, dan is dat zo en besluit ik tot 2 keer nee, is het allebij wel wat.. dan wordt het moeilijk :P Ruimte tegen goedkope onderdelen...

Zo... De kogel is door de kerk. Het is de Kia geworden!!!!

Maandag stel ik hem even te naam, en dan staat hij hier maandag, of anders woensdag voor de deur! :D

Foto's plaats ik later even ;)

Die ziet er zo op het plaatje goed uit Rioman, zeker het bouwjaar in aanmerking genomen.

Veel plezier ermee! Jij als techneut zal hem wel op waarde geschat en goed bevonden hebben:wink:

Hij staat er zeker netjes bij. Hij heeft wat bekende roestplekjes (randen van de deur, rand van de wielkast) maar in een beginstaduim, dus dat gaan we direct bijwerken, en het bedieningspaneel van de elektrische ramen daar is een knopje afgebroken, dus die gaan we even van de sloop halen en ook gelijk maken.

Maargoed, deze auto kost me 1250 euro, wat mij zeker niet teveel lijkt voor een Pride Wagon.

En let op de achterspoiler he! Dat geeft de doorslag hahaha :D

gefeliciteerd. paar kleine puntjes dus maar dat wordt direct aangepakt. netjes.

Bedankt!

Het bedieningspaneeltje is al ingevoerd op onderdelenzoeker.nl, dus dat komt allemaal wel goed!

En let op de achterspoiler he! Dat geeft de doorslag hahaha :D

Vet man :-)

Wordt het nu Pride-Rio-man of Rio-Pride-man, haha.

Veel plezier met die "retro-bak" !

Voor 1250 eu is dat een prima deal lijkt me.

grtz

Frank

Het blijft lekker Rio-man ;) Makkelijker te onthouden en een naam die ik ook voor andere dingen gebruik ;)

Het blijft lekker Rio-man ;) Makkelijker te onthouden en een naam die ik ook voor andere dingen gebruik ;)

Ik wil het allemaal niet weten wat je in je priv

Vandaar de knipoog, Smart ;) hahahahahaha

Vandaar de knipoog, Smart ;) hahahahahaha

Het doet mij denken aan iets van jaren terug:

Is het Superman? Nee

Is het Spiderman? Nee

Het is Supergoofer! Euh, nee luisteraars wacht even het is Rio-man.....Hahahahahahaha

Hahahaha :P

Zo, heb de Kia net even tenaamgesteld. En dan gaan we hem zometeen ophalen :)

Zo, de Pride staat voor de deur en ik heb absoluut geen spijt van mijn aankoop! Hij rijd heerlijk :D Alleen mist de stuurbekrachtiging, en dat is na

Zo, de Pride staat voor de deur en ik heb absoluut geen spijt van mijn aankoop! Hij rijd heerlijk :D Alleen mist de stuurbekrachtiging, en dat is na

We have a Kia Fleetowner....... :-)

Hm, dan ben ik dat ook! :-)

Wij hebben een Cee'd en een Pride Wagon :wink:

Ik heb geen idee. Nu de banden op spanning zijn stuurt hij wel al een stuk lichter, maar geen stuurbekrachtiging... Ach, jammer dan. Alleen met parkeren merk je het, verder stuurt hij zo licht als een veertje :)

Ik heb btw wat foto's in het album gezet van de Pride SW, van de Rio zal ik morgen wel even foto's maken ;)

Mooie auto voor een perfecte prijs! Ik heb een 1999 Wagon die ook last heeft van de razende mot op de bekende plaatsen maar niet kapot te krijgen.

Veel succes ermee!