Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Nieuw hier en erg geïnteresseerd in een Ceed

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Mijn eerste post hier.
Ik rijd al jaren een Ford Focus Wagon uit eind 2012. Een hele fijne auto. Ik rijd nog diesel (en van 35K naar 30K kilometers per jaar gegaan).
Al een tijd je zit ik aan een andere auto te denken omdat mijn huidige auto net de grens van 3ton is gepasseerd.

Nu was ik me aan het verdiepen in een andere Focus Wagon vanaf ongeveer 2020, maar werd niet zo blij van de huidige prijzen. Tijdens mijn vakantie viel m'n ook al een paar keer op een mooie Ceed Sportswagon. Kort op internet gekeken en als ik overstap naar benzine dan zijn de aangeboden auto's een stuk goedkoper dan de Focussen. 

Ik weet alleen niets van het merk Kia, daarvoor ben ik me nu wat aan het inlezen. ik zag afgelopen week met tanken ook een hele mooie Ceed, maar kenteken vergeten en weet ook niet welke uitvoering het was.

Nu heb ik een aantal vragen over de Ceed. Ik zoek een auto van ongeveer 4 jaar oud.

1. Hoe worden de verschillende uitvoeringen genoemd bij Kia? Ik las over dynamicline, GT-line. Ik dacht zelf aan een beetje luxe uitvoering met adaptive cruiscontrol, geblindeerde ramen 
2. Wat zijn voorkomende problemen met Ceed's vanaf 2020? Waar moet ik op letten bij de aanschaf of een proefrit?
3. Ik rijd nu in een geknepen 4% bijtellings motor (1.6 TDCI econectic motor) die maar 300KG mag trekken. Ik vind een beetje vlotte auto wel fijn. Welke motor is prettig bij Ceed?

Misschien een beetje algemene vragen, maar het zal me wel erg op weg helpen in mijn zoektocht.

aangepast door Martin85
  • Martin85 heeft de titel gewijzigd in Nieuw hier en erg geïnteresseerd in een Ceed
Geplaatst

Wij hebben zelf een Focus van de derde generatie gehad en die reed heerlijk.

Daarna een Ceed SW gehad met de 1.4 motor en 7-traps automaat, nu een Proceed met.1.5 motor en 7-traps automaat.

Wij hebben een GT-Line, die zijn wat sportiever qua uitstraling en uitrusting. Ook verlaagd onderstel, adaptive cruise control en geblindeerde ramen én panoradak.
Deze uitvoering is best compleet. Let wel op GT-Line editions, deze hebben een andere (mindere uitrusting)

De 1.4 had 140 pk, de 1.5 heeft 160pk. Beide zijn 4-cilinders en beide motoren vind ik fijn. Voldoende koppel en vermogen. De 1.0 3-cilinder zit rond de 100/110pk en hoewel ze soepel zijn hebben ze wat minder over. Mijn huidige auto uit 2021 mag geremd net over de 1400kg trekken. De caravan van 1350kg trekt hij makkelijk, al is het harder werken bergopwaarts en lust hij wel een slokje benzine.

Verder heb je nog een GT-Plusline en dan je in de luxere hoek gaan kijken voor een Executive Line (uit mijn hoofd)

De auto heeft wel meer last van bamdenruis tov een Focus, maar verder.vind ik het een heerlijk rijdende en sturende auto. Heel veel waar voor je geld en prima uitstraling. De SW heeft flinke kofferruimte

Waar op letten: bobines willen nog wel eens kapot gaan bij de 1.5 (ik heb het gehad, minstens 1 andere persoon hier op het forum). Onderhoud moet elke 15k en vanwege de lange fabrieksgarantie: let erop dat dit ook gebeurt is en dat de garantie niet vervallen is.

Verder weet ik niet veel specifieke pijnpunten van deze auto.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

Geplaatst

Dank voor je bericht. Hier kan ik wat mee!

Er zit dus een verschil tussen GT-line en GT-line editions?

Over de bandenruis heb ik dingen gelezen. In weet van m'n Ford dat ik me wel eens irriteerde als m'n banden begonnen te cuppen. Je hoorde een soort 'gejoel' ergens tussen de 90 en 95KM/u

Wat kost het om bobines te vervangen? Het onderhoud elke 15k kilometers is ook best kort. Ik vond het elke 20k bij de Ford al kort. Maar mogelijk is het onderhoud wel goedkoper dan bij Ford.

• Like 1
Geplaatst

De Editions zijn denk ik import, naar mijn weten hebben ze die nooit geleverd in NL. Ze hebben bijvoorbeeld niet het digitale instrumentarium en zo zijn er vast meer verschillen. Kenteken checken via RDW vertelt je snel genoeg of het een import auto is of niet.

De Bobine is normaliter garantiewerk. Inkoop €70,- dacht ik dat de ANWB zei, maar valt onder fabrieksgarantie dacht ik. De auto stotterde bij mij en de Van Mossel dealer mocht hem niet vervangen, want geen merkdealer. Paar dagen later kapte de auto ermee en kwam de ANWB te hulp schieten, voordat de auto naar de Kia dealer kon. De auto had toen net 50k gelopen, beetje vroeg voor falende bobines.
Als de auto bij de proefrit stottert en inhoudt bij Volgas zit het er aan te komen in ieder geval. Het is een goede indicator.

Banden geruis is relatief en ik merk verschil tussen de zomer- en winterbanden bij mij. Het is dus ook merk- en profiel afhankelijk. Ik vond het voor de zomervakantie vervelend aanwezig, maar na een lange trip met een Diesel camper in het buitenland is de Proceed ineens de rust zelve

De onserhoudsinterval is wat het is wil je de fabrieksgarantie behouden. Ik rij de auto zakelijk, maar bij onze Kia Picanto vond ik de kleine beurten niet erg duur. Dit was echter pre-corona en op dit moment is de Proceed onze enige auto, dus ik heb weinig beeld van de huidige tarieven.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

• 5 weken later...
Geplaatst

Misschien even een aandachtspuntje. 

Let erop dat de kia die je wilt kopen een compleet ingevuld onderhoudsboekje erbij krijgt. Veel importauto's hebben wel een boekje, hebben wel stempels, echter mist de ingevulde 1e pagina. Als dit niet bij de verkoop aan de eerste eigenaar volledig is ingevuld, dan krijg je geen 7 jaar garantie. Je kunt dit checken op de webshop van kia. Hier kun je het kenteken invoeren. Als je geen melding krijgt en verder kunt in de webshop is er niets aan de hand. Als je een melding krijgt dan is het kenteken niet bekend bij kia. Je weet dan dat het moeilijk wordt om aanspraak te maken op garantie.

Misschien handig om te weten

• Like 1
Geplaatst

Ik heb een Kia Ceed 1.5 GDI-T in GT line plus uitvoering.

Luxer kan niet en is een heerlijke auto om in te rijden.

Nu ruim 53.000 km en nooit iets gehad, behalve de service beurten.

Ik heb er Continental all season banden onder en die bevallen prima.

Uiteraard is met die brede platte banden het veercomfort anders dan bij dikkere banden maar

ik vind het prima en merk er weinig van.

Let op dat de nieuwe uitvoering van deze auto weer slechts 140 pk heeft ipv 160.

Dat scheelt 20 pk en is gedaan vanwege milieu eisen.

Maar dat verschil merk je beslist tenzij je de 160 pk nooit hebt gereden, dan niet natuurlijk.

Verder is de wagen op de snelweg zuinig, de 1 op 20 kan je best halen als je rond de 100 à 110 rijd.

En bij hogere snelheden valt het ook best mee, mijn Rio 1.4 was dorstiger wat dat betreft.

De Ceed is betrouwbaar, lees maar eens wat de ANWB ervan zegt.

Benieuwd of je inmiddels al een Ceed hebt aangeschaft en welke.

Geplaatst

Het is allemaal anders gelopen dan ik verwacht had.

Na mijn vakantie besloten om een andere auto even te parkeren. Tot ik 1,5 week geleden een auto ongeluk heb gehad waarbij mijn Focus total loss is verklaard.

Omdat ik vrij weinig tijd had i.v.m. werk, gezin etc besloten om toch voor een Focus te gaan omdat ik het merk ken. Het voelt als vloeken in de kerk maar ik voelde de tijdsdruk omdat je er dan achterkomt dat we geen auto kunnen missen.

Het is deze geworden: https://uitwaard.nl/collectie/39676534-ford-focus-wagon-1-5-ecoboost-st-line-business-182pk-panorama/ een hele complete auto. Vandaag opgehaald.

Het staartje hieraan is dat een vriend van mij veranderd van baan en zijn lease auto in moet leveren en zelf weer een auto moet aanschaffen. Hij is erg gecharmeerd van de Kia C'eed GT-line. We gaan dus komend weekend samen kijken naar een mooi exemplaar :)

De informatie hier heb ik al met hem gedeeld. Ben benieuwd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...