Natalie Voets Geplaatst 9 November, 2024 Geplaatst 9 November, 2024 Sinds een paar weken heb ik een nieuwe Kia Niro 1.6 GDi Hybride DynamicPlusLine (nieuw). Over het algemeen ben ik er erg blij mee. Alleen hij start regelmatig niet. Ondertussen de garage al wel gebeld alleen het is absurd wat de wachttijden zijn helaas. Misschien dat hier iemand hetzelfde probleem heeft en weet wat het is. Ik heb dus een start/stop systeem en heb nu al meerdere keren gehad dat hij niet start. Het display en lampen gaan aan en ik kan dan helemaal niets. Als ik hem uit zet gaat hij ook meteen weer aan. De volgende lampjes branden dan: Het olielampje, het acculampje en een oranjelampje met een auto met daarin een (huis)sleutel. Na enige tijd dan gaat dat oranje lampje uit en dan kan ik starten. Dan heb ik van alles al geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Het lijkt wel een error in de software of zo, geen idee. Heeft iemand hier ervaring mee wat dit kan zijn. Of ik hier iets aan kan doen om hem wel te laten starten. De afspraak met de garage is wel gemaakt maar dat is pas over een paar weken. Quote
Murcielaygo Geplaatst 9 November, 2024 Geplaatst 9 November, 2024 Die auto met sleutel erin waarschuwt dat de auto je sleutel niet kan vinden. Is het batterijtje van je sleutel misschien leeg?Wat je ook kunt proberen is om met de top van de sleutel op de startknop drukken. Of het bij jouw auto ook zo is weet ik niet zeker, maar bij mijn Picanto is dat een voorziening om te starten als de sleutelbatterij leeg is. Voorin de sleutel zit een transponder en rond de startknop een antenne hiervoor.Werkt deze laatste optie, dan zou ik zeker de sleutelbatterij vervangen. De auto kan misschien wel weergeven dat de batterij leeg raakt, maar dat werkt niet als die TE leeg is. 1 Quote
Rob18 Geplaatst 9 November, 2024 Geplaatst 9 November, 2024 Blijft die niet toevallig in de accessoire stand staan? Zo ja, dan startknop langer indrukken. Probeer eens een andere clusterstand, waarin je de accessoire melding beter kan zien. Quote
chippie777 Geplaatst 12 November, 2024 Geplaatst 12 November, 2024 Als ik de foto bekijk zie ik een oranje autootje met een sleutel er in. Dat lijkt er op dat de sleutel niet herkend of gevonden wordt. Daarnaast, heb je je voet altijd op je rem wanneer je de auto start? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.