abhteh Geplaatst 12 December, 2024 Geplaatst 12 December, 2024 Krijg een mededeling van KIA dat er begin 2025 een navigatie en infotainment update komt, men weet fijntjes te melden dat dit voor mij te regelen is via een koop. Voor € 89,- krijg je dan 2 updates in 2025, auto is in november 2 jaar oud geworden. Bij mijn VW Tiguan kreeg ik elk jaar een gratis update, ik weet niet wat jullie hier van vinden maar ik vind het behoorlijk prijzig en eigenlijk slechte een service. Quote
R2D2 Geplaatst 12 December, 2024 Geplaatst 12 December, 2024 (aangepast) Betreft Ota update waarvoor je betaald. https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/yG6ugF Volgens mij kan je nog steeds gratis blijven updaten met usb via update.kia.com 12 December, 2024 aangepast door R2D2 Quote
Wim-A Geplaatst 13 December, 2024 Geplaatst 13 December, 2024 Ik heb even gezocht op de KIA-site, maar het antwoord is niet te vinden. Ik denk dat R2D2 gelijk heeft: voor de OTA moet je betalen, de USB-updates blijf je tot 7 jaar krijgen. Quote
Henri497 Geplaatst 13 December, 2024 Geplaatst 13 December, 2024 22 minuten geleden, zei Wim-A: Ik heb even gezocht op de KIA-site, maar het antwoord is niet te vinden. Ik denk dat R2D2 gelijk heeft: voor de OTA moet je betalen, de USB-updates blijf je tot 7 jaar krijgen. Klopt helemaal, ik zag dat ergens bij de kleine lettertjes staan. Maar "wij van Kia eend" adviseren OTA natuurlijk want dan kun je onbezorgd genieten van de kaartupdates en allerlei nieuwe features. Nou ik weet het niet maar die features zijn er volgens mij niet beter op geworden de laatste jaren. En bij mij werkt dat OTA soms wel en soms krijg ik doodleuk de melding dat ik geen OTA heb?? Dan maar twee keer per jaar via de site op een USB stikkie downloaden en zo updaten. Quote
AnneM Geplaatst 13 December, 2024 Geplaatst 13 December, 2024 Ik laat het doen door de dealer, bij de jaarlijkse beurt. En vwb navigatie, doe mij maar Google Maps. Quote
abhteh Geplaatst 13 December, 2024 Topic Starter Geplaatst 13 December, 2024 Oké, dat het via usb gratis was wist ik niet, heb dus voor mijn beurt gemopperd. Quote
AnneM Geplaatst 13 December, 2024 Geplaatst 13 December, 2024 4 minuten geleden, zei abhteh: Oké, dat het via usb gratis was wist ik niet, heb dus voor mijn beurt gemopperd. Maar toch, dat het middels OTA gaat en dat dan 89 Euro moet kosten??....is belachelijk. Middels KIA Connect heb je altijd verbinding met je auto, kleine moeite om een keuzemogelijkheid in te bouwen tbv updaten van je infotainment-systeem. Zou gewoon een Push-service moeten zijn die je wel of niet wil accepteren. Waarbij installeren Opt-in moet zijn. We blijven graag zelf baas tenslotte:-) Quote
Marinus 22 Geplaatst 13 December, 2024 Geplaatst 13 December, 2024 18 uur geleden, zei abhteh: Krijg een mededeling van KIA dat er begin 2025 een navigatie en infotainment update komt, men weet fijntjes te melden dat dit voor mij te regelen is via een koop. Voor € 89,- krijg je dan 2 updates in 2025, auto is in november 2 jaar oud geworden. Bij mijn VW Tiguan kreeg ik elk jaar een gratis update, ik weet niet wat jullie hier van vinden maar ik vind het behoorlijk prijzig en eigenlijk slechte een service. Is dit geen spam pagina zover ik weet word de eerste 7 jaar alles geupdate bij een jaarlijkse beurt. Of je kunt het doen via " https://update.kia.com/EU/NL/updateGuide/01 " met een usb. Quote
Wim-A Geplaatst 13 December, 2024 Geplaatst 13 December, 2024 1 uur geleden, zei Marinus 22: Is dit geen spam pagina zover ik weet word de eerste 7 jaar alles geupdate bij een jaarlijkse beurt. Of je kunt het doen via " https://update.kia.com/EU/NL/updateGuide/01 " met een usb. Ja, 7 jaar 'gratis', maar alleen via USB, OTA moet je betalen. Quote
Marinus 22 Geplaatst 13 December, 2024 Geplaatst 13 December, 2024 (aangepast) 6 minuten geleden, zei Wim-A: Ja, 7 jaar 'gratis', maar alleen via USB, OTA moet je betalen. Ik had OTA geinstaleerd en die haalt het automatisch zelf op. De dealer update alles ook gratis bij de jaarlijkse beurt dan hoef je zelf ook niets te doen, dan heb je het alleen wat later. 13 December, 2024 aangepast door Marinus 22 Quote
Gast Geplaatst 13 December, 2024 Geplaatst 13 December, 2024 7 uur geleden, zei AnneM: Maar toch, dat het middels OTA gaat en dat dan 89 Euro moet kosten??....is belachelijk. Middels KIA Connect heb je altijd verbinding met je auto, kleine moeite om een keuzemogelijkheid in te bouwen tbv updaten van je infotainment-systeem. Zou gewoon een Push-service moeten zijn die je wel of niet wil accepteren. Waarbij installeren Opt-in moet zijn. We blijven graag zelf baas tenslotte:-) Totaal met je eens! Het is te bizar voor woorden en naar je klanten toe niet meer uit te leggen. Alles, maar dan ook echt ALLES moet een verdienmodel worden. De hele wereld raakt verstikt in de subscription models. Nog geheel bezijden het feit dat OTA bij mijn nooit gewerkt heeft. Nog nooit een melding van wat dan ook. Maar goed, ik verwacht dan ook werkelijk niets meer van alle krakkemikkige soft- & firmware van Kia. Quote
Wim-A Geplaatst 14 December, 2024 Geplaatst 14 December, 2024 21 uur geleden, zei Fumbler: Maar goed, ik verwacht dan ook werkelijk niets meer van alle krakkemikkige soft- & firmware van Kia. Ja, dat je spijt hebt van je KIA is inmiddels wel duidelijk. 1 Quote
AnneM Geplaatst 14 December, 2024 Geplaatst 14 December, 2024 57 minuten geleden, zei Wim-A: Ja, dat je spijt hebt van je KIA is inmiddels wel duidelijk. Zal bij alle andere merken niet veel anders e/o beter zijn denk ik. En mbv dit forum kom je een heel eind....Ik ben blij met mijn 5e KIA en ben ook zeer tevreden over mijn dealer. 1 Quote
PhaseShifter Geplaatst 15 December, 2024 Geplaatst 15 December, 2024 Ben ook nog steeds zeer tevreden met de kwaliteit van mijn KIA! Dat een navigatie update via USB door de dealer gedaan wordt is mij nieuw, ik zal eens kijken of mijn dealer zijn werkplaats (James service) met dit punt ook bekend is en of ie uitgevoerd is. Een reeds volledig gevuld ruitensproeier reservoir op papier alsnog voor €5,- bijvullen kunnen ze als de beste, dus ben benieuwd.. Food for thought; Dat KIA via OTA jouw autogebruik met regelmaat upload is wel mogelijk, waarom dan iet die nav. update als ruilmiddel voor je gegevens gebruiken? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.