Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Rijgeluid

Ga naar de oplossing Opgelost door Rick O,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, ik heb net een proefrit gemaakt met een e-Niro uit 2020. Het viel mij op dat er best wat rijgeluid was, al vanaf het wegrijden op lage snelheid duidelijk te horen. Het leek van achteren te komen, maar de motor zit voorin en hij heeft ook voorwielaandrijving., toch? Volgens de garage was het niet bijzonder, maar we (mijn vrouw en ik) hebben ondertussen ook andere elektrische auto's gereden en een dergelijk geluid nooit gehoord. Het geluid is niet hoof of uitzonder laag. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Groet, Eddy

Geplaatst

Dank jullie wel voor de suggestie van de cuppende banden. Ik ga me eens inlezen hoe ik dat kan herkennen.

Geplaatst
11 minuten geleden, zei Eddym:

hoe ik dat kan herkennen

Niet zo moeilijk: met vlakke hand over de banden wrijven met en tegen de rijrichting van de band, als je in een van de richtingen "haakjes" voelt (als een circelzaagblad) dan zijn ze gecupt.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...