Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb een rio uit 2007 en heeft de luchttoevoer korter gemaakt en heeft TSL toegevoegd bij de synth motorolie,sommige zeggen heeft geen zin maar mijn rio loopt met gemak 1 op 15.5 -16 en de banden op 2.3 zetten

Posted

Als het je niet om de pk's/koppel gaat kan je het doen. Maar of het nou zal opwegen tegen de kosten die je gaat maken.

Ik zou het persoonlijk niet doen, plant er dan een gastank in hahaha rij je iig goedkoper.

Posted

Er zijn zoveel dingen om je auto zuiniger te laten rijden.. 1 Belangrijk factor is je rechtervoet en de rest van je rijstijl... Kijk daar eens naar en bekijk dan eventuele naar de punten die je kunt verbeteren.. Meer info op www.hetnieuwerijden.nl

Posted

Ik heb een aantal suggesties :

- vervangingsfilter voor een betere ademhaling

- Denso Iridium bougies voor een krachtiger vonk

- chiptuning bij een tuner MET testbank voor de juiste fijnafstelling

- gebruik van Less (gaan we proberen, zie ook wewantless.com)

Deze additief geeft 7-10 % minder brandstofverbruik volgens de meetgegevens van een aantal vrachtwagenbedrijven. Je motor blijft er ook schoner door, stoot veel minder verontreiniging uit en is iets krachtiger volgens de leverancier.

Mvgr

Venga-egb

Posted

Morgen allen, deze antwoorden zijn niet echt wat ik zoek... Laat ik de goedkoopste maar nemen en de bandenspanning nakijken....:?

Voorop gesteld dat ik een beetje zware voet heb, heb ik het nieuwe rijden ook uit getest, helaas met teleurstellend resultaat..

Nee, ik had een ander beeld van mijn nieuwe Kia :cry:

Huig

Posted

Wat je ook kunt doen in plaats van het K&N vervangingslichtfilter, is een Sportlichtfilter / open Air filter. Zuigen meer verse lucht aan waardoor je motor meer lucht krijgt.

Mijn Rio uit 2004 rijd gemiddeld 1:13. Pas als ik me h

Posted
Wat je ook kunt doen in plaats van het K&N vervangingslichtfilter, is een Sportlichtfilter / open Air filter. Zuigen meer verse lucht aan waardoor je motor meer lucht krijgt.

Mijn Rio uit 2004 rijd gemiddeld 1:13. Pas als ik me h

Posted
Onze ervaring met open luchtfilters is heel gemengd. Als je veel in de stad rijdt blijft er veel warme lucht onder de motorkap hangen met als gevolg een behoorlijk meerverbruik tot 20% en verleis van koppel bij lage toeren.

Ik kan dit aantonen met testbankgrafieken

Mvgr

Venga-egb

Geld dat ook wanneer je het openluchtfilter direct achter de grille plaatst?? En achter de grille kan dan (bij mijn auto iig) alleen langs de onderrand van de bumper, de huidige luchtaanzuiging vind plaats achter de koplamp bestuurderszijde en dat is het standaard systeem. Ik heb op het moment alleen maar een vervangingsluchtfilter van K&N in mijn auto....

Groetjes,

Peter

Posted
Geld dat ook wanneer je het openluchtfilter direct achter de grille plaatst?? En achter de grille kan dan (bij mijn auto iig) alleen langs de onderrand van de bumper, de huidige luchtaanzuiging vind plaats achter de koplamp bestuurderszijde en dat is het standaard systeem. Ik heb op het moment alleen maar een vervangingsluchtfilter van K&N in mijn auto....

Groetjes,

Peter

Bij plaatsing achter de grille werkt het een stuk beter. Een andere mogelijkheid is een afgeschermd filter met een aanzuigbuis die naar de voorbumper loopt. Ik heb metingen gezien met vermogenswinsten van 1 t/m 8 pk in zo'n situatie bij motoren tot 2 liter. Het is vooral belangrijk dat de warme lucht (die zuurstofarm is) niet bij het filter kan komen.

Mvgr

Venga-egb

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...