Ga naar inhoud

Motor chiptunen


allstars

Aanbevolen Berichten

Er zijn zoveel dingen om je auto zuiniger te laten rijden.. 1 Belangrijk factor is je rechtervoet en de rest van je rijstijl... Kijk daar eens naar en bekijk dan eventuele naar de punten die je kunt verbeteren.. Meer info op www.hetnieuwerijden.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een aantal suggesties :

- vervangingsfilter voor een betere ademhaling

- Denso Iridium bougies voor een krachtiger vonk

- chiptuning bij een tuner MET testbank voor de juiste fijnafstelling

- gebruik van Less (gaan we proberen, zie ook wewantless.com)

Deze additief geeft 7-10 % minder brandstofverbruik volgens de meetgegevens van een aantal vrachtwagenbedrijven. Je motor blijft er ook schoner door, stoot veel minder verontreiniging uit en is iets krachtiger volgens de leverancier.

Mvgr

Venga-egb

Link naar reactie
Delen op andere sites


Morgen allen, deze antwoorden zijn niet echt wat ik zoek... Laat ik de goedkoopste maar nemen en de bandenspanning nakijken....:?

Voorop gesteld dat ik een beetje zware voet heb, heb ik het nieuwe rijden ook uit getest, helaas met teleurstellend resultaat..

Nee, ik had een ander beeld van mijn nieuwe Kia :cry:

Huig

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onze ervaring met open luchtfilters is heel gemengd. Als je veel in de stad rijdt blijft er veel warme lucht onder de motorkap hangen met als gevolg een behoorlijk meerverbruik tot 20% en verleis van koppel bij lage toeren.

Ik kan dit aantonen met testbankgrafieken

Mvgr

Venga-egb

Geld dat ook wanneer je het openluchtfilter direct achter de grille plaatst?? En achter de grille kan dan (bij mijn auto iig) alleen langs de onderrand van de bumper, de huidige luchtaanzuiging vind plaats achter de koplamp bestuurderszijde en dat is het standaard systeem. Ik heb op het moment alleen maar een vervangingsluchtfilter van K&N in mijn auto....

Groetjes,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geld dat ook wanneer je het openluchtfilter direct achter de grille plaatst?? En achter de grille kan dan (bij mijn auto iig) alleen langs de onderrand van de bumper, de huidige luchtaanzuiging vind plaats achter de koplamp bestuurderszijde en dat is het standaard systeem. Ik heb op het moment alleen maar een vervangingsluchtfilter van K&N in mijn auto....

Groetjes,

Peter

Bij plaatsing achter de grille werkt het een stuk beter. Een andere mogelijkheid is een afgeschermd filter met een aanzuigbuis die naar de voorbumper loopt. Ik heb metingen gezien met vermogenswinsten van 1 t/m 8 pk in zo'n situatie bij motoren tot 2 liter. Het is vooral belangrijk dat de warme lucht (die zuurstofarm is) niet bij het filter kan komen.

Mvgr

Venga-egb

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...