Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Foutcode p1111 cylinder pressure to high

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb een kia ceed 1.6 tgdi, de auto is gechipt. Auto viel wel eens uit toen ik extra vermogen gebruikte, hierna heb ik de bougies en bobines vervangen, auto rijd goed en alles, alleen als ik nu de auto uit doe lezen staat de foutcode p1111 cylinder pressure to high, weet iemand wat er nu nog aan de hand zou kunnen zijn?

Geplaatst
2 uur geleden, zei MauriceDtc:

Welke brandstof tank je? Lees ook iets over de knock sensor namelijk als ik google op die foutcode.

Waar is de auto gechipt en is hij wellicht afgesteld op 98? 

Tank normaal de 98 nu laatste keren de e5 getankt 

Geplaatst

Tank niet bij de tango, de code is zodra ik hem uitlees actief en kan hem gewoon wissen. Er is geen motorlampje of iets aan

Geplaatst

Aanvulling ChatGPT

Advies bij stage 1 tuning + P1111:

1. Laat de tuning loggen: gebruik een OBD-logger om IAT, boost, ontstekingstiming en AFR te controleren bij belasting.

2. Laat de tuner meekijken: laat degene die de Stage 1 tuning heeft uitgevoerd controleren of deze foutcode te verwachten is.

3. Controleer sensorconditie: ook bij tuning kunnen ouderdom of hitteproblemen een IAT-sensor beschadigen.

4. Overweeg sensorupgrade: sommige tuners vervangen de OEM IAT-sensor door een nauwkeurigere variant met breder temperatuurbereik.

5. Gebruik premium brandstof (98 RON of hoger) als je dat nog niet doet – helpt tegen detonatie.

Geplaatst

Ik heb nog een probleem waar ik niet helemaal uitkom. Auto is gechipt, nu merkte ik als ik het extra vermogen gebruik en remde af of wilde terug schakelen dat de auto uitviel of bijna uit wilde vallen, hierna de bougies en bobines vervangen. Auto loopt goed voor de rest, is een tijdje goed gegaan alleen nu merk ik af en toe weer dat hij uit wil vallen of uitvalt, dan gaat het accu lampje en het olie lampje aan? Iemand enig id wat ik nu zou kunnen doen of waar aan het zou kunnen liggen?

Geplaatst
1 uur geleden, zei tommert:

Ik heb nog een probleem waar ik niet helemaal uitkom. Auto is gechipt, nu merkte ik als ik het extra vermogen gebruik en remde af of wilde terug schakelen dat de auto uitviel of bijna uit wilde vallen, hierna de bougies en bobines vervangen. Auto loopt goed voor de rest, is een tijdje goed gegaan alleen nu merk ik af en toe weer dat hij uit wil vallen of uitvalt, dan gaat het accu lampje en het olie lampje aan? Iemand enig id wat ik nu zou kunnen doen of waar aan het zou kunnen liggen?

Allereerst zou ik hem uitlaten lezen. Heb je hem zelf laten tunen? Wellicht origineel laten maken en kijken of dit de problemen weghaald

Geplaatst

Hebben ze met het tunen aan de timing van de ontsteking gerommeld? Want zo voelt het met deze beschrijving.
Laat de tuning eens terugdraaien en kijk dan hoe de auto zich gedraagt.

Geplaatst

Nee heb hem niet zelf getuned, heb het bij een bedrijf laten doen waar collega het al een paarkeer heeft laten doen. Denk dat ik eerst de bougies er weer uit ga halen, heb wat gelezen dat de standaard gap van de bougie die er nu in zit 0,8 is en bij een getunde motor je eigenlijk beter een gap kan hebben van 0,6/0,7 en dan eens kijken hoe het dan is

Geplaatst

Gister de gap van de bougies verkleind van 0,8 nu tussen de 0,6/0,65. Auto loopt goed valt bij intensief gebruik niet meer uit, de foutcode kunnen wissen nu morgen even langs de garage om te kijken of er nu nog een foutcode terug blijft komen

Geplaatst

Als met het verkleinen van de electrodenafstand verbetering merkbaar is zou ik nog steeds de timing na laten kijken.
Feitelijk vervroeg je de ontsteking nu iets (kleinere afstand laat bij lagere spanning een vonk vormen) en is de ontsteking dus nog minder krachtig ook, want kleinere vonk en lagere vonkspanning.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...