Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

mijn nieuwe joice

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

mijn oude mazda is over leden na 251458km computer naar de malle moer

dus nu een andere auto testen op naar de 250000km hihi

dus nog 162000km te gaan en hij is van 06-2003 kijken of deze bevalt tussen kerst en nieuwjaar ga ik hem halen

gr corne

post-2316-1297852903,91_thumb.jpg

post-2316-1297852904,01_thumb.jpg

post-2316-1297852904,12_thumb.jpg

Geplaatst
mijn oude mazda is over leden na 251458km computer naar de malle moer

dus nu een andere auto testen op naar de 250000km hihi

dus nog 162000km te gaan en hij is van 06-2003 kijken of deze bevalt tussen kerst en nieuwjaar ga ik hem halen

gr corne

Hallo Corne,

Welkom op dit forum.

Blijkbaar vind je het wel lollig dat je Mazda overleden is. Ik hoop dat hij een nette begrafenis heeft gekregen. Gefeliciteerd overigens met je nieuwe aanwinst. Zo te zien heb je niet lang hoeven te lijden.

Ik hoop voor je op vele plezierige en veilige kilometers!

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Corne,

Welkom op het forum, gecondoleerd met je Mazda en gefeliciteerd met je Kia. Ik neem aan dat je gaat proberen het indrukwekkende aantal Mazda-kilometers te overtreffen met de Joice.

Vriendelijke groet van

GreyGriffin

Geplaatst

nee niet lollig maar na 12weken reparatie kijk ik er anders tegen ik kan tenslotten niet bijven treuren dus kijk ik er gewoon weer positief tegen de kia joice aan en kijk ik of hij ook die aantal kilometers haalt of over schrijt.

en iedereen nog bedankt voor de reactie:razz:

Geplaatst

bedankt en ik hoop ook dat ik er veel plezier van mijn kia heb.

maar ik wens ook iedereen op het forum een zeer fijne kerst en een voorspoedig en gezond 2010 toe en nog veel rij plezier

gr corne

Geplaatst

Hoi Corne,

Gefeliciteerd met je aanwinst.

Ik rij nu ruim een half jaar een Joice en het bevalt hardstikke goed, ik rij er 1000km per maand mee. Ook met dit winterweer heb ik helemaal geen problemen waar vele buren vast blijven steken in de sneeuw... Hij is lekker ruim, je zit mooi hoog..., rijdt lekker en is mooi.

Wel een beetje overstuur en is wat windgevoelig en de hoofdsteunen van de passagiers neemt wat zicht weg

Ik adviseer wel parkeersensoren, dit werkt echt ideaal.

Veel plezier met je aanwinst...

Richard

Geplaatst

bedankt voor je reactie

goed advies meschien doe ik dat we

licht aan de prijs,maar ik zal eerst is informerenl

ik laat het je weten

Geplaatst

DARN...

Zo goed bevalt die Joice nou ook weer niet..., 1e Kerstdag, 's middags al donker, ontzettend koud, harde wind 6 op Beaufort...

Vanavond met gezin (vrouw + 4 kinderen, 3 mnd, 1,5 jr, 5 en 7) onderweg van Groningen naar Egmond aan Zee... begint de accu lamp onderweg te branden..., poosje later begint de ABS lamp te branden..., begint even later de motor te stotteren... schakel ik over van gas op benzine... begint even later de airbag lamp te branden... begint even later de motor te haperen.......................

Laatste afslag voor de afsluitdijk genomen naar restaurant Zurich..., net gehaald op de laatste hikken...

Daar sta je dan..., auto afgeladen vol met koffers, Kerst eten en drinken, laarsen, luiers, billendoekjes, campingbed, buggy, wandelwagen, etc... en met 4 (ondertussen huilende) kinderen...

ANWB gebeld die het advies gaf lekker een kopje koffie in de warmte van het restaurant te gaan drinken... Ze zouden voorrang geven vanwege de baby.

Binnen gewacht totdat de wegenwacht kwam... Tsja wat doe je dan? Wat als hij het kan maken..., wat als hij het niet kan maken... Hoe kom je de Kerst door... Ga je door..., ga je terug...

Uiteindelijk kwam hij na 3 kwartier en met 3 tikken van een hamer op de bobine was alles weer hersteld...

Vertrouwen in mijn Kia was de rest van de rit volledig weg..., iedere hik, ieder zuchtje wind, elk tikje, je hoort alles..., maar ondertussen zit ik lekker in Egmond in een heerlijk warm vakantiehuisje heerlijk genoten van de Kerstmaaltijd die voor morgen bedoeld was... Het restaurant voor vanavond hebben we helaas moeten afzeggen, daarvoor waren we te laat...

Ik ben verder veilig aangekomen..., daardoor is het vertrouwen weer deels terug. Hopelijk start hij morgen en de komende dagen weer goed, dan gaat het snel weer beter.

Moet ik nu de volgende beurt er een nieuwe bobine in zetten?

Hoop dat ieder ander een fijnere 1e Kerstdag heeft gehad...

Richard

Geplaatst

@rdlanenga

Wat vervelend om zo je kersttrip te moeten starten. Ik hoop dat je nog een beetje kunt genieten ondanks de slechte start gisteren.

Wat heeft de Wegenwacht gezegd over die bobine? Kun je er nog mee blijven rijden de komende tijd? Ik hoor het wel, eerst maar eens genieten zonder al die vervelende toestanden.

Geplaatst

Uiteindelijk kwam hij na 3 kwartier en met 3 tikken van een hamer op de bobine was alles weer hersteld...

Moet ik nu de volgende beurt er een nieuwe bobine in zetten?

Hoop dat ieder ander een fijnere 1e Kerstdag heeft gehad...

Richard

Hey Richard, iig een kerst om nooit te vergeten :-))

Mooi dat de man met de hamer ook goede dingen kan brengen.

En ja, laat er zsm maar even een verse in zetten.....

En ehhhhhh, durf het bijna niet te vragen, maar heb je ook foto's van deze helletocht ?

grtz

Frank

Geplaatst (aangepast)

dat was niet zon goede 1 kerstdag

dit heb ik ook ongeveer gehad met die mazda die ik heb opgeruimd 3 keer op de camping 2 keer in de polder dat is echt niet leuk:(

maar lekt de bobine of zit er schuurtjes in?

zou je in het donker moeten kijken als hij het weer doet dan zie je vonkjes weg springen of zijn de bobine kabels naar de bozies lek

ik zou hem vervangen

gr corne

aangepast door corne
Geplaatst

bobine + de kabels naar bougies vervangen..

Wou je echt de gok nemen dat hij nu na een paar tikken met een hamer wel goed blijft?;)

Geplaatst (aangepast)

als je maar zeker weet wat er kapot is dan kun je het vervangen

het is het zelfde als de start moter als je start en je hoort dat de start moter rond draait maar hij start niet blijfen dan blijven de schoepjes hangen tja met een hamertje doe je dan wonderen maar het komt dan meestal op de duur wel meer voor.

gr corne

aangepast door corne
Geplaatst

Welkom op het forum Corne! Kwa techniek moet de Joice het vol kunnen houden. De Joice heeft een Mazda-motor, en daar heb je tenslotte al eens 2,5 ton mee gereden :)

W.B. de bobine: Vervangen, evenals de bougiekabels, en bij voorkeur ook de bougies. Een bobine kost tussen de 25 en 60 euro, ligt eraan waar je hem besteld en nieuw of gebruikt. Persoonlijk zou ik gaan voor nieuw of een gebruikte met garantie. Bougiekabels mogen de wereld ook niet kosten, en bougies kosten je zo'n 4 euro per stuk, dus 16 euro in totaal. Als je zelf handig bent, kun je voor een paar tientjes helemaal klaarzijn. Vervangen is opzich niet lastig, je moet goed kijken dat je de juiste bougiekabels op de juiste cilinders aansluit, anders gaat de motor slecht lopen.

Geplaatst

hoy rio-man

het ging niet over mijn joice maar van rdlanenga

die had van pech een vroeg op deze forum of het vervangen eigenlijk wel aan te raaden is het advies van de wegenwacht

gr corne

Geplaatst

joice ik rij hem intussen en rij heel lekker en heel erg rustig.

ben ik ook niet gewend als altijd een diezel heb gereden

er liggen winterbanden ook die zijn nieuw,

maar ik zoek ha goed en goedkoop velgen met zomer banden

maar dat val niet mee maar ik heb nog een winter

alle tijd

gr corne

Geplaatst
hoy rio-man

het ging niet over mijn joice maar van rdlanenga

die had van pech een vroeg op deze forum of het vervangen eigenlijk wel aan te raaden is het advies van de wegenwacht

gr corne

Dat was de bedoeling te schrijven inderdaad, maar dat is klaarblijkelijk weggevallen... Ach.. :) De lezer weet voor wie het is zullen we maar zeggen ;)

Geplaatst

mensen ik wens jullie allemaal zeer veel geluk en gezondheid en voorspoedig 2010 toe.

maar natuurlijk ook in 2010 zeer veel rij plezier zonder pech onder weg toe

de mijne is iets minder begonnen want mijn dochter 16 jaar kreeg van morgen een zwaare epelepsie aanval maar is nu er weer boven op

gr corne

Geplaatst

Allen dank. Ben probleemloos en veilig thuisgekomen...

Zal de volgende beurt navragen over

bobine + de kabels naar bougies vervangen..
Geplaatst
mensen ik wens jullie allemaal zeer veel geluk en gezondheid en voorspoedig 2010 toe.

maar natuurlijk ook in 2010 zeer veel rij plezier zonder pech onder weg toe

de mijne is iets minder begonnen want mijn dochter 16 jaar kreeg van morgen een zwaare epelepsie aanval maar is nu er weer boven op

gr corne

Joh, da's balen !!

Allen dank. Ben probleemloos en veilig thuisgekomen...

Zal de volgende beurt navragen over

Als je nieuwe bobine en kabels zoekt..

http://www.kiaclub.nl/te-koop-aangeboden-gevraagd/3397-super-dik-uitgeruste-zeer-fraaie-kia-joice-uit-2001-op-lpg-g3-voor-4000-a.html#post22184

krijg je er een auto bij..

Geplaatst
Welkom op het forum Corne! Kwa techniek moet de Joice het vol kunnen houden. De Joice heeft een Mazda-motor, en daar heb je tenslotte al eens 2,5 ton mee gereden :)

De Joice heeft geen Mazda motor maar een Mitsubishi (in licentie gebouwd), maar maakt niet uit, ook betrouwbaar Japans iig :wink:

Er zijn overigens wel Kia's met (in licentie gebouwde) Mazda motoren, oa Pride, Retona TD etc.

Geplaatst

de joice is ook nagebouwt van de mitsubishi space wagon allen hij is 5cm langer en 2cm breeder de rest is bijna het zelfde.

gr corne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...