Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik heb nu 3 maanden een goudgele Xceed 1.0 T-GDi Dynamic Line. De intervalstand ('auto') van de regensensor doet nauwelijks wat ie moet doen. Dus bij regen zet ik hem maar op stand 1. (Ik las al ergens dat de regensensor een zwak punt is van de Ceed/Xceed). Iemand met dezelfde ervaring? Is dit goed op te lossen, voor een redelijk bedrag?

Edited by R Janssen
Toevoeging
Posted (edited)

Je hebt een intervalstand waarbij de wisser met een (meestal) instelbaar ritme wist. Of een regensensor waarbij de wisser wist, naargelang er regen op de voorruit komt. Ik neem aan dat de XCeed een regensensor heeft.

Bij mijn Ceed van 2020 werkt de regensensor naar behoren.

Adri

Edited by Breeze
Posted

Dag Adri. Ik bedoel de regensensor. Dus veel regen = vaker wissen, weinig regen= minder vaak wissen.  Als hij op stand AUTO staat, dan reageert de wisser niet op de hoeveelheid regen. Ongeacht de stand van de interval, met die 6 of 7 blokjes of streepjes aangegeven. Minimale of maximale gevoeligheid v. deze interval-stand heeft helaas ook géén invloed op de wis-snelheid. 

Groet, Rene

Posted (edited)

Laatst ook een keer hiermee lopen stoeien. even uit mij hoofd (xceed is niet mijn daily)

uit

auto (met bepaalde interval of gevoelgiheid op display/cluster in te stellen met toetsen op de hendel?)

manueel 1 normaal

manueel 2 snel

Op auto had ik hem zoals ik hem wilde hebben. (ik vond dat hij eerst te hard ging voor beetje regen)

Edited by ehombie
Posted

Ik zou even met een tuinslang e.a testen....om bedieningsfout uit te sluiten.

anders even terug. het is mijn inziens iets was garantie kan betreffen als het niet werkt.

evt met live scandata kijken of hieruit iets op te maken valt. maar die tools heb je niet denk ik.

Posted (edited)

Ik heb een XCeed uit '22. Mijn autostand bevalt prima.

Let op de interval is geen interval, maar stelt de reactie in van de regensensor.

Dus stand 1 blijft ie uit behalve bij moesson, bij hoogste stand gaan de ruitenwissers aan bij elke druppel.

Ik heb hem meestal op de twee na hoogste stand staan.

Bij nat wegdek of miezer regen zet ik hem dan nog standje hoger.

Edited by SpeedyG
Posted

heb je überhaupt wel een regensensor? of is het niet gewoon de stand voor variabel in te stellen. net als 'vroeger'....

Ben verder niet bekend welke uitvoering iets wel of niet heeft.