Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

KIA als caravantrekker?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Gast ceratorijder1
Geplaatst

Roderik,

Inderdaad, de C'eed is de opvolger van de Cerato.

Ook een mooie auto overigens, mischien als onze Cerato versleten is dan......C'eed?

Jeroen

Geplaatst

Zoals die wagen er op de foto bij staat kan hij nog jaren mee. Zijn baas is er vast zuinig op!

Van het zomer op vakantie met een mooie Hobby erachter en je kan weer aankomen rijden op de camping ;)

Gast ceratorijder1
Geplaatst
Hey Jeroen, ff off topic, maar wat een speciale Cerato heb jij (voorbumper/grille + achterlichten). Ik wist niet dat dit facelift? model hier ooit verkocht was of is deze grijze import?
Hallo Jeroen,

Inderdaad een hele mooie en goed onderhouden 'oldtimer' die je verkocht hebt. Ja, bij goed onderhoud en gewoon zuinig zijn op je spullen kan het jaren meegaan.

Heb je al iets nieuws op het oog of ben je nog zoekende?

Hey Smart,

Wij zijn nog zoekende maar hebben geen haast. Het liefst willen wij een Hobby met een stapelbed en vast bed omdat wij nog 2 jonge kids hebben.

Voorlopig zijn we voor volgend jaar al onder de pannen via een stacaravan gehuurd te hebben maar het jaar daarop (2011) hopen we met een mooie caravan aan de trekhaak te rijden.:-D

Jeroen

Geplaatst

Reken er wel op dat een Hobby die jij zo beschrijft al snel een 1.120kg ledig weegt en maximaal beladen 1.500 kg. Dit zijn de gegevens van een Hobby 500 KMFE uit 2004.

Geplaatst

Hoi Jeroen.

Mijn advies, koop geen Hobby.

Kijk eens op www.al-ko.nl wat betreft het onderstel.

Iedere Hobby heeft een rechte as, op deze site zul je zien

dat een gebogen as een veel beter rijgedrag heeft.

Moet je echt op letten.

Groeten,

Aart.

Geplaatst
Hoi Jeroen.

Mijn advies, koop geen Hobby.

Kijk eens op www.al-ko.nl wat betreft het onderstel.

Iedere Hobby heeft een rechte as, op deze site zul je zien

dat een gebogen as een veel beter rijgedrag heeft.

Moet je echt op letten.

Groeten,

Aart.

Sorry Aart, maar hierin kan ik je geen gelijk geven. Ondanks het BPW-onderstel ben ik altijd zeer tevreden geweest over het goede weggedrag van mijn Hobby Caravan. Hobby is nog steeds het best verkopende merk in Europa. Denk je dat zij dan het risico willen lopen om het onderstel niet mee te laten evolueren met de caravanopbouw?

Wat dacht je nog van ligging van het zwaartepunt (met en zonder belading), bandentype en -kwaliteit, karakteristieken van het trekkend voertuig (afstand trekhaak tot achteras en gewicht in relatie tot caravan), schokdempers, delta-as ("Schr

Geplaatst
Sorry Aart, maar hierin kan ik je geen gelijk geven. Ondanks het BPW-onderstel ben ik altijd zeer tevreden geweest over het goede weggedrag van mijn Hobby Caravan. Hobby is nog steeds het best verkopende merk in Europa. Denk je dat zij dan het risico willen lopen om het onderstel niet mee te laten evolueren met de caravanopbouw?

Wat dacht je nog van ligging van het zwaartepunt (met en zonder belading), bandentype en -kwaliteit, karakteristieken van het trekkend voertuig (afstand trekhaak tot achteras en gewicht in relatie tot caravan), schokdempers, delta-as ("Schr

Geplaatst

Deze discussie wordt natuurlijk veel gevoerd op o.a. caravanforums. De kwaliteit van Hobby. Er wordt gezegt als je een Hobby koopt heb je er een hobby bij.

Ik ben sinds jaar en dag fan van Hobby. Het oog wordt door deze wagen bij mij geprikkeld. Ze zien er mooi uit achter de auto, en van binnen ook.

Vorig winter zijn we veel showrooms afgeweest. Er staan veel occasion Hobby's. We gingen eigenlijk voor Hobby, maar naar goed kijken en vergelijken blijkt de kwaliteit toch echt achter. Dethleffs bijvoorbeeld werkt alles net wat robuuster af.

Geplaatst

Een Hobby is voor zijn geld completer als menig ander merk caravan. Dit uit zich echter niet in kwaliteitsverlies van de gebruikte materialen. Meerdere test hebben uitgewezen dat dit merk zijn sporen heeft verdiend in de caravanmarkt. Met de aankoop van het premiummerk Fendt hebben zij ook een stuk kennis en technologie binnengehaald.

Hobby begon ooit als goedkoop caravanmerk, maar is dit allang ontgroeid.

Geplaatst

Beste Roderik.

Een tourcaravan wordt meestal gebruikt voor 4 weken vakantie

per jaar.

Wij staan op de camping met alleen tourcaravans van 1 April

tot eind augustus en gaan dan nog met de caravan trekken

door Europa.

Maar het merendeel blijft staan tot 31 September.

De caravans hebben dus veel te lijden, en met die hobby`s is altijd

wat.

Je hebt gelijk dat het materiaal wat minder is.

Een fendt is ook een hele goede en degelijke caravan.

Ik heb nu een wilk maar ik denk dat dat merk falliet gaat.

Ze hebben vorig jaar al een doorstart gemaakt

Dus de volgende wordt waarschijlijk een fendt.

We zijn op de caravan beurs geweest, bij alle merken bijna geen

nieuwe veranderingen.

Dat is wel, moet ik toegeven, bij hobby en fendt, staan overgens

niet op de caravan beurs, die komen steeds met nieuwe

en mooie indelingen.

Maar ik liever geen hobby, een was meer dan genoeg.

Groeten,

Aart.

Geplaatst

@Aart S.,

Die van ons staat ook buiten van 1 april tot 30 september, we huren een siezoensplek waar we dan (vrijwel) elk weekend zijn en de zomervakantie.

Eind september gaat hij naar een goede wasbeurt weer in de stalling. Lekker droog onder onder dak zonder sneeuw en ellende op het dak. Toch zijn er veel mensen (ook bij ons op de camping) die hun caravan gewoon buiten laten staan. Afgelopen weekend zijn we nog op een camping geweest, als ik zie hoe vochtig deze caravans zijn, gewoon zonder.

Maar om nog

Geplaatst

Vergelijk het maar met het merk Kia. De auto's waren in het begin ook niet van het beste materiaal gebouwd. Degelijkheid en vormgeving waren ver te zoeken, in tegenstelling tot de Japanse en Europese merken.

Nu, jaren later, heeft Kia een Europees ontwikkelingscentrum in R

Gast ceratorijder1
Geplaatst

Ik persoonlijk denk het niet uitmaakt wat voor merk caravan je hebt. Slechte caravans worden niet meer gemaakt en als je gewoon omgaat met het materieel kan een caravan tot in lengte van jaren meegaan. De maximum massa MOET niet behaald worden en 100 km/h is snel genoeg. Onze (pas verkocht) Hobby was 32 jaar oud en zag er nog erg netjes uit en de degelijkheid straalde er nog vanaf. Vandaar dat we ook met een lichte voorkeur voor dit merk op zoek zijn naar wat anders mede omdat wij de Hobby's nu van binnen het gezelligst vinden en ook het compleetst uitgerust. Maar het zou zomaar kunnen dat wij tzt met een Caravelair! de straat indraaien. Voor die paar weken per jaar zal die ook vast wel voldoen, en je houd een paar centen over voor een leuke vakantie.

Net als KIA, veel voor weinig.....en toch goed!

Ik ben benieuwd wat voor discussie dit merk zal oproepen...

jeroen

Geplaatst

Wij rijden sinds febr.2004 met de Sorento 2,5 CRDI en dat bevalt ook met caravan. Sinds 2006 hangt regelmatig onze Tabbert Puccini achter de auto. Totale lengte 12 mtr., totaalgewicht ruim 3.750 kg. Prima combinatie, zowel in Nederland als Ierland, Engeland, Schotland, Frankrijk en Zwitserland.

post-338-1297852918,09_thumb.jpg

Geplaatst

@ Arnold, een hele mooie combi ook. Daarmee rondtrekken door de landen die je opsomt is geen straf :).

@ceratorijder1, Met Caravelair is volgens mij helemaal niets mis. Kijk het zijn de caravans met de minste extra's. Maar wees eerlijk als je drie weken met de caravan op vakantie gaat in de zomer heb je dan al die luxe nodig. Bijkomend voordeel van Caravelair is dat de wagens vrij licht zijn dus makkelijk achter elke auto kunnen.

Enig nadeel vind ik de prijs ze zijn wel (zowat) de goedkoopste caravan, maar als je iets extra wilt zit je als snel op de prijs en bijvoorbeeld een Hobby of kleine Dethleffs.

Geplaatst

Met onze Cee'd SW 2,0 CRDi gaan wij een Wilk van 1500 kg trekken.

We genieten er nog maar flink van ........................ gezien het feit dat de 2 liter uit de produktie (voor NL) is genomen :x:-x

Geplaatst

Mooie caravan Arnold.

Met je Sorento ervoor zul je weinig problemen hebben.

Veel plezier met je " nieuw geluk "

Groeten,

Aart.

Geplaatst

Het enige dat de Rio vooralsnog heeft moeten voortsleuren is een dakkoffer, en af en toe de Land Rover van m'n vader als deze weer eens panne had... Maar een trekhaak heeft 'ie niet. De Pride daarentegen wel, maar die heb ik nog geen maand en het enige dat die op de haak heeft gehad is een fietsendrager en een afdekdop :D

Aan kamperen doen wij niet. Wij zitten

Geplaatst

ik heb een joice ik weet nog niet hoe hij rijd met een caravan

ik heb hem nog niet zo lang maar die 1250 kg van de caravan lijk mij geen probleem of heeft er iemand daar andere ervaring mee?

gr corne

Geplaatst

Ik heb 6 jaar lang in een KIA Joice gereden en vele veilige kilometers met een HOMECAR van 1300kg erachter. Het is inderdaad geen enkel probleem.

Johnny

Geplaatst
En met onze Sorento + KIP 48TRZ van 1300 kg. al helemaal geen probleem, zelfs oppassen dat je niet te vlug bent .....;)

Ja, dan rijdt je met het onderstel verder, waarbij de opbouw blijft staan:wink:

Dat noemen ze nou Powerplay......:mrgreen:

Geplaatst

Al is het wat jaartjes geleden als je dit voor je ziet

gebeuren binnen 10 sec pas je in het vervolg wel op.

Gelukkig met de inzittende alles goed.

th_175.jpg

Meneer Smart. het is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

We benne op de wereld om mekaar om mekaar tralalalalala.

Geplaatst

Al is het wat jaartjes geleden als je dit voor je ziet

gebeuren binnen 10 sec wordt je wel wat voorzichtiger.

Gelukkig met de inzittende alles goed.

175-1.jpg?t=1263914735

Meneer Smart het is gelukt, eigenlijk zeer eenvoudig, bedankt.

We benne op de wereld om mekaar om mekaar tralalala.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...