Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

KIA als caravantrekker?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat is je gelukt...? Die sleurhut omrijden in de jaren 60/70? Of het plaatsen van deze mooie oude foto?

• Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

Maak er de jaren tachtig van.

En natuurlijk het laatste, was oorspronkelijk een dia.

Overgezet op dvd.

Geplaatst
Maak er de jaren tachtig van.

En natuurlijk het laatste, was oorspronkelijk een dia.

Overgezet op dvd.

Aart je weet, ik was al heel trots op je, maar nu.......meer dan verguld:mrgreen:

• 4 weken later...
Geplaatst

Hallo,

We hebben sinds vorige week een Venga met een 1.4 benzinemotor. Volgens het boekje mag deze auto 1300 kilo trekken.

Onze caravan is een Hobby 400 SF van 2007. Iemand al ervaring met een dergelijke combinatie?

Voor de volledigheid: de Hobby heeft een leeggewicht van plusminus 850 kilo, inclucief belading zo'n 1050 kilo.

Vakantieplannen: Nederland, Ardennen, Luxemburg.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!

Erik

Geplaatst

Volgens de trekkracht berekeningen op caravantrekker.nl moet de Venga met een 1.4 motor het goed kunnen doen.

Wij hebben zelf ook een Cee'd met 1.4 motor en moeten komend zomer ook kijken hoe hij zal presteren met de caravan erachter.

Je bent in ieder geval met een mooie combi bij de weg straks. Wel even een fotootje plaatsen h

Geplaatst

Ik ben het eens met Roderik, dat is zeker een uitgebalanceerde combinatie. Met de trekkracht zit het zeker goed, zeker ook m.b.t. de geplande reis.

Geplaatst

Het gewicht was ik net nog wat vergeten over te zeggen , ook wel belangrijk ;)

Leeg weegt een Venga 1.153kg, + daar nog eens twee mensen bij op +/- 65 kg p.p. 200kg bagage in de auto zit je op een gewicht van 1.483 kg. Zit je dus goed aan de regel die caravantrekker en ook de ANWB vaak hanteert 75% maximaal caravan gewicht tegenover de auto. Jij zit nu rond de 71% dus 4% eronder. Nette combi dus

• 2 weken later...
Geplaatst

Soms is stroomlijn belangrijk om je combinatie op de weg te houden, maar hier moet een grote spoiler op om de wind over de caravan te laten gaan.

Pimp my ride!

gekke-auto-5-1.jpg

Geplaatst

dat moet wel fotoshop zijn. Daar kan toch niemand in zitten/liggen om auto te rijden

Geplaatst
Hallo, ik was benieuwd wat er hier op het forum allemaal wordt getrokken door de KIA's. Misschien is het leuk dit in het Kiaclub Caf
Geplaatst
Ja hoor.....zie de Solar Challenge!

verschil solar challenge en dagelijks gebruik? dank u ;)

Geplaatst
verschil solar challenge en dagelijks gebruik? dank u ;)

Ja, dat is waar. Maar ik geloof ook niet dat die Volvo-combinatie bedoeld is om hele vakanties te vieren. Je komt de camping niet op met al die drempeltjes.....:mrgreen:

Ok

Geplaatst

Onze sorento is in bestelling. Een 2.2 crdi exlusive 4wd. En we gaan onze Tabbert davinci 540 dm 2.5 2009 ermee trekken. De caravan mag tot 1800 kg beladen worden. De auto komt medio Juni en dan in Juli naar het buitenland. We hebben er hoge verwachtingen van, maar zodra de ervaringen er zijn, lees je die terug op het forum.

Geplaatst (aangepast)

@ hertog john

Je auto dient eerst wel ingereden te worden voordat er een caravan cq aanhanger achter mag.

Bij de cee'd is het volgens het boekje 2.000 km. Bij de oude model was dit volgens het instructieboekje 800 km. Is het er belangrijk je hieraan te houden?? (dus de 2.000km)

aangepast door Roderik
Geplaatst
Onze sorento is in bestelling. Een 2.2 crdi exlusive 4wd. En we gaan onze Tabbert davinci 540 dm 2.5 2009 ermee trekken. De caravan mag tot 1800 kg beladen worden. De auto komt medio Juni en dan in Juli naar het buitenland. We hebben er hoge verwachtingen van, maar zodra de ervaringen er zijn, lees je die terug op het forum.

Dat is ook een "ruime combinatie"

Veel plezier deze zomer met dit "stelletje"

Geplaatst

Jullie hebben gelijk. De dealer zei ook al dat we minimaal 1000 km moeten rijden voordat we de caravan eraan koppellen. Nu woont de familie door het hele land heen, dus kunnen we voordat we op vakantie gaan overal de auto even laten zien, en dan moet het qua kilometers wel lukken.

• 7 maanden later...
Gast ceratorijder1
Geplaatst

Hallo mensen,

Ik heb al eerder in dit topic verteld dat wij onze klassieke caravan (Hobby) verkocht hadden en langzaam op zoek zouden gaan naar een comfortabeler onderkomen op wielen.

Welnu, dat is gelukt!:-P

We hebben een nieuwe Hobby besteld en die zal rond April 2011 geleverd gaan worden...

Nu is het uiteraard de bedoeling om in de meivakantie met de Hobby weg te gaan en is mijn vraag ofdat er mensen zijn die leuke tips hebben voor een goede/leuke camping...

We zijn met jonge kindjes (dan 9 en 6 jaar oud) en zoeken iets met een overdekt zwembad omdat de buitentemperatuur dan meestal nog frisjes is...:rolleyes:

De voorkeur gaat uit naar een camping in de Benelux....

Geplaatst

Goed nieuws! Gefeliciteerd met je aankoop, vind de nieuwe kleuren van het binnenwerk van de nieuwe Hobby 2011 stukken mooier dan van het 2010 model.

Zal even heel erg wennen worden van een 'oldtimer' naar een hele mooi nieuwe Hobby.

Vat voor type hebben jullie gekocht, ik denk met twee kinderen een 450, of die nieuwe indeling met stapelbedden en een rondzit voor?

Veel succes met het lange wachten nog

Gast ceratorijder1
Geplaatst

@Roderik

Bedankt voor je leuke reactie!

Wat dat wennen betreft..zal wel goedkomen!

Beter zo als van nieuw naar oud :wink:

We hebben een type 495UFE Prestige gekocht,dit is met een frans bed en een rondzit welke is om te bouwen naar een 2 persoonsbed.

Het is wel de bedoeling dat de kids gaan slapen in een erker aan de voortent.

En idd...nog h

Geplaatst

Mooi man! Ik heb zelf ook altijd Hobby gehad. Perfecte complete caravan, mag je trots op zijn!

Heel veel plezier ermee!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...