Roderik Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 (edited) Hallo, ik was benieuwd wat er hier op het forum allemaal wordt getrokken door de KIA's. Misschien is het leuk dit in het Kiaclub Caf Edited December 27, 2009 by Roderik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 O.K. Roderik Hier is hij dan. Trek met een Kia Sportage 4 WD deze Wilk caravan. Weegt ongeveer 1450 kg. Hij trekt prima, op de foto zijn we onderweg naar Barcelona. We rijden veel alternatief maar geen probleem. Groeten, Aart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Fraaie combi Aart !! Kun je mee aankomen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted December 28, 2009 Author Share Posted December 28, 2009 Mooi spul Aart. Daarmee is het geen straf op vakantie te zijn. Lekker vast bedje erin, schotteltje op het dak. Zo'n sportage ziet er echt matig uit voor een caravan!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Zo'n sportage ziet er echt matig uit voor een caravan!! H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted December 28, 2009 Author Share Posted December 28, 2009 Hooo.... het moest uiteraard MACHTIG zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Zo'n sportage ziet er echt matig uit voor een caravan!! Roderik heeft volgens mij een matig toetsenbord. Ha Ha Ha Ha Groetjes, Aart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Hooo.... het moest uiteraard MACHTIG zijn Het zij u bij deze vergeven Groeten, Aart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Ondanks dat ik "sleurhutten" zelf niets vind.. ziet deze combi er niet onaardig uit... Ik heb wel eens andere beelden gezien... Dit weekend nog een C3 met zo'n grote hut erachter.. Hoe krijgen de mensen het voorelkaar.. en dan ook nog met 81 km een vrachtwagen inhalen die 80.5km rijdt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Hallo Aart, Mooie combinatie hoor. Als fervent oud-kampeerder (sinds 1,5 jaar) krijg ik altijd weer die kriebels om met vakantie te gaan. Ik heb een Hyundai Tucson gehad met Hobby 450 UB. Een vast bed met lattenbodems/binnenveringsmatrassen heb ik er zelf later ingebouwd, was toch wel prettig liggen hoor. N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ceratorijder1 Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Hallo, Wij zijn op vakantie geweest met onze klassieke Hobby caravan. Getrokken door een Cerato 2.0 welke absoluut geen moeite heeft met het trekken daarvan. Stabiele combinatie en geen doorzakkende vering door een goede belading en de juiste kogeldruk. We zijn op zoek naar een comfortabelere caravan welke groter en zwaarder zal zijn maar ik heb alle vertrouwen in onze Kia waarmee we met veel plezier kilometers maken:) Groet, Jeroen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted December 28, 2009 Author Share Posted December 28, 2009 Hallo,Wij zijn op vakantie geweest met onze klassieke Hobby caravan. Getrokken door een Cerato 2.0 welke absoluut geen moeite heeft met het trekken daarvan. Stabiele combinatie en geen doorzakkende vering door een goede belading en de juiste kogeldruk. We zijn op zoek naar een comfortabelere caravan welke groter en zwaarder zal zijn maar ik heb alle vertrouwen in onze Kia waarmee we met veel plezier kilometers maken:) Groet, Jeroen Weet je wat het lastige van deze caravan is die je er nu achter hebt hangen. De voorkant, hij is hoog en recht. Onze vorige caravan had dit ook een crime om te trekken. Onze nieuwe caravan is zo'n 200kg zwaarder maar trekt op snelheid 80/90km een stuk beter. De luchtweerstand is beter. Dus ik denk dat je er met een andere caravan (een jongere) op vooruitgaat kwa luchtweerstand. Overigens ziet deze Hobby er nog goed uit voor zijn leeftijd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ceratorijder1 Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Hey Roderick, Bedankt, inderdaad ziet de caravan er goed uit toch al 32 jaar oud! Maar is inmiddels verkocht en hopelijk blijft hij netjes.... Het klopt dat de stroomlijn slecht is maar zelfs met de wind op kop ging het goed met de Kia... Ik hoop dat een andere nieuwere caravan wel een betere luchtweerstand heeft al is het alleen maar voor het brandstofverbruik. Jeroen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Hallo Jeroen, Inderdaad een hele mooie en goed onderhouden 'oldtimer' die je verkocht hebt. Ja, bij goed onderhoud en gewoon zuinig zijn op je spullen kan het jaren meegaan. Heb je al iets nieuws op het oog of ben je nog zoekende? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Hallo,Wij zijn op vakantie geweest met onze klassieke Hobby caravan. Getrokken door een Cerato 2.0 welke absoluut geen moeite heeft met het trekken daarvan. Stabiele combinatie en geen doorzakkende vering door een goede belading en de juiste kogeldruk. We zijn op zoek naar een comfortabelere caravan welke groter en zwaarder zal zijn maar ik heb alle vertrouwen in onze Kia waarmee we met veel plezier kilometers maken:) Groet, Jeroen Hey Jeroen, ff off topic, maar wat een speciale Cerato heb jij (voorbumper/grille + achterlichten). Ik wist niet dat dit facelift? model hier ooit verkocht was of is deze grijze import? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted December 29, 2009 Author Share Posted December 29, 2009 @ Aart.S & ceratorijder1, Wat voor spiegels gebruiken jullie? Zo ik kan zien gebruiken jullie de special mirror van Repsul Wij hebben nu nog deze spiegels: Maar ik ben bang dat deze enorm gaan beschadigen op de mooie mee gekleurde spiegels van de C'eed. Aangezien het allemaal toch wel strak eroverheen moet, en daarbij de spiegels gaat schuren. Iemand ervaring, ook met die spiegels die Aart en ceratorijder1, gebruiken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Hoi, Jeroen. Ziet er goed uit man. Net wat Smart zegt, als je je spullestjes goed onderhoud heb je er lang plezier van. Weet je al wat voor caravan je gaat kopen? Groeten, Aart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 @ Aart.S & ceratorijder1,Wat voor spiegels gebruiken jullie? Zo ik kan zien gebruiken jullie de special mirror van Repsul Wij hebben nu nog deze spiegels: Maar ik ben bang dat deze enorm gaan beschadigen op de mooie mee gekleurde spiegels van de C'eed. Aangezien het allemaal toch wel strak eroverheen moet, en daarbij de spiegels gaat schuren. Iemand ervaring, ook met die spiegels die Aart en ceratorijder1, gebruiken? De spiegels die ik nu gebruik zijn eigenlijk te groot. Hebben te veel luchtweerstand. Als ik op een tweebaansweg rijdt en er komt een vrachtwagen mij tegemoed dan klapt bij het passeren vaak de spiegel van de auto naar binnen. Dus ik ben op zoek naar kleine spiegels. Groeten, Aart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Ter voorkoming van beschadigingen aan de spiegelkappen heb ik de Easy Mirror Caravanspiegels van DEFA gekocht op mijn Tucson. Met een sterke zuignap bevestig je deze spiegels op de bestaande spiegels. Als grote voordeel kun je d.m.v. de electrische autospiegels van binnenuit ook je caravanspiegels bedienen. Ik heb er veel profijt van gehad. Voor de passagierszijde een bolle en voor de bestuurderszijde is een vlakke spiegel gebruikelijk. Kosten destijds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Het lijk mij juist dat, met jou spiegels Smart, als door wind of wat ik al beschreef je spiegel naar binnen klapt je autospiegel ook beschadigen kan. In Frankrijk zijn de binnenwegen vaak erg smal. en daar gebeurt het juist. Ik doe altijd een stukje rubber tussen de autospiegel zodat hij niet naar binnen kan klappen. En zelfs met dat is het gebeurt. Groeten, Aart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Het lijk mij juist dat, met jou spiegels Smart, als door wind of wat ik al beschreef jespiegel naar binnen klapt je autospiegel ook beschadigen kan. In Frankrijk zijn de binnenwegen vaak erg smal. en daar gebeurt het juist. Ik doe altijd een stukje rubber tussen de autospiegel zodat hij niet naar binnen kan klappen. En zelfs met dat is het gebeurt. Groeten, Aart. Hallo Aart, Mij is het nog nooit overkomen dat de spiegels naar binnen geklapt zijn door rijwind of anderszins. Deze spiegels zijn ook geheel van kunststof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Smart, Jou spiegels hebben een vorm waardoor ze inderdaad minder last hebben van rijwind. Mijn huidige spiegels zijn vlak dus dat is ook niet goed. Ik zoek kleine spiegels en ik heb ook het voordeel dat ik vanuit mijn auto door de caravan heen kan kijken. Groeten, Aart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted December 29, 2009 Author Share Posted December 29, 2009 Je hebt ook van die Beugels Aart die je aan je spiegels kan doen en dan met een zuignap op de deur van de auto. Is dat misschien iets voor je? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Ja Roderik, die ken ik maar het nadeel vind ik dat je teveel opzij moet kijken. Nu zie ik in mijn ooghoek wat er gebeurt, bij de spiegels die jij bedoelt is dat minder. Groeten. Aart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ceratorijder1 Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Hey Jeroen, ff off topic, maar wat een speciale Cerato heb jij (voorbumper/grille + achterlichten). Ik wist niet dat dit facelift? model hier ooit verkocht was of is deze grijze import? Hallo Leon, Onze Cerato is een gefacelifte, alleen geleverd de eerste 3 maanden in 2007 en ook alleen in de sedan uitvoering. Na die 3 maanden is de levering van de Cerato in Nederland gestopt. Persoonlijk vindt ik deze uitvoering mooier en ook het dashboard is aangepakt. Wat ook duidelijk merkbaar is is dat deze steviger is gebouwd dan de oude modellen,onder andere een stiller en strakker onderstel,mooiere materialen in het interieur, beter zitmeubilair. wij hebben een 2.0 in EX uitvoering dus alle luxe en een vrij exclusief exemplaar gezien de korte levertijd van dit model. De meeste zijn een 1.6 in een goedkopere uitvoering. Wij rijden er met veel plezier mee, soms ook wel lachen omdat je mensen ziet kijken wat dat nu weer voor auto is. Duidelijk een ondergewaardeerde auto! Jeroen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts