Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Niro (Januari 2022) voor parkeersensoren gaan niet automatisch aan

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb een Kia Niro uit januari 2022 gekocht(nog niet het nieuwe model)|
Echter gaat de parkeersensoren voor, niet automatisch aan. Ik moet naast de versnellingspook van de automaat zelf ze steeds aanzetten. Boven de 15 km/h gaan ze ook weer uit en als je daaronder komt gaan ze niet automatisch weer aan.
Als ik achteruit rijdt gaan ze wel automatisch aan en blijven ze ook even aan na het vooruit rijden tot 15km/h.
Dit is super vervelend en slaat ook nergens op. Letterlijk elk ander merk activeert zijn voor parkeersensoren als je ergens op afrijdt.

Weet iemand hier een fix voor?

Geplaatst

In de handleiding staat, denk ik, dat het alleen werkt bij inschakelen R of door knopje. Niet automatisch. En vooruit ook nog onder 10km/h. 

Geplaatst

ik zou het al bloed irritant vinden als e.a gaat piepen (mits uit te zetten) als je voor stoplicht komt te staan...

werkt mijn inziens bij kia alleen bij R of zelf op knopje te drukken. evt handleiding bekijken...

Geplaatst

Wij hebben een Niro EV uit 2023 en daar kun je dit in de instellingen aanzetten. Wij hebben dit uitgeschakeld want dan wordt je in de file of voor het stoplicht ook gewaarschuwd wat niet handig is. Wij drukken dus ook op het knopje op de middentunnel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...