henkules Geplaatst 29 December, 2025 Geplaatst 29 December, 2025 Goedendag, Ik heb een vraag; Als ik met de caravan rijdt en de cruise control aanzet gaat ook de "lane follow assist" aan. Als ik dan niet helemaal tussen de lijntjes rijdt gaat de auto automatisch corrigeren, met als gevolg dat de caravan even gaat slingeren, dit vindt ik irritant. Daarna zet ik dit meestal ook uit. Het vreemde is nu ; zonder caravan, en cruise control aanzet krijg ik geen "lane follow assist". Waarom met een aanhanger rijden dan wel? En kan ik dit ook uitzetten in een menu? ( het rechter symbool bedoel ik op de foto) Quote
Breeze Geplaatst 29 December, 2025 Geplaatst 29 December, 2025 (aangepast) Da's merkwaardig. Bij mijn Ceed SW 2020, wordt bij inschakelen van de snelheidsregelaar (cruise control in goed NL), zowel de adaptieve funktie als de rijstrook assistent ingeschakeld. En bij uitschakelen van de SCC gaan ze allebei ook uit. Als ik me goed herinner kan je de rijstrook assistent in de instellingen permanent uitschakelen. Adri 29 December, 2025 aangepast door Breeze Quote
BarneyRubble Geplaatst 2 Januari Geplaatst 2 Januari Op 29-12-2025 om 15:48, zei henkules: Goedendag, Ik heb een vraag; Als ik met de caravan rijdt en de cruise control aanzet gaat ook de "lane follow assist" aan. Als ik dan niet helemaal tussen de lijntjes rijdt gaat de auto automatisch corrigeren, met als gevolg dat de caravan even gaat slingeren, dit vindt ik irritant. Daarna zet ik dit meestal ook uit. Het vreemde is nu ; zonder caravan, en cruise control aanzet krijg ik geen "lane follow assist". Waarom met een aanhanger rijden dan wel? En kan ik dit ook uitzetten in een menu? ( het rechter symbool bedoel ik op de foto) Als ik met caravan rijd kan ik beide op het stuur gewoon uitschakelen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.