Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Chrones, wat bedoel je ??

www.kia.nl sticker?

Ik heb bij aankoop uitdrukkelijk verzocht:

1) geen enkele sticker van wie dan ook

2) geen nummerplaat-houder van dealer maar een "blote"

3) Nummerplaten volmaakt recht monteren.

Bij de Kia is dat keurig gedaan.

Bij onze Hyundai i10, 9 mnd. daarvoor, zaten er alsnog dealer nummerplaat-houders op.

Dat was 1 kopje koffie extra maar die gingen er dus wel af.

aangepast door bigwade
Geplaatst

Helemaal mee eens Bigwade. We met die reclame van de dealer. Het gaat toch niemand aan waar ik die auto gekocht heb.

Geplaatst
Helemaal mee eens Bigwade. We met die reclame van de dealer. Het gaat toch niemand aan waar ik die auto gekocht heb.

of waar hij in onderhoudt is.

De gemiddelde garage vervangt bij elke auto de kentekenplaathouders al zodra ze de motor olie een keertje mogen verversen.

Mijn eerste bmw kwam zelfs terug van de apk met andere kentekenplaathouders erop

Geplaatst
Chrones, wat bedoel je ??

www.kia.nl sticker?

Ik heb bij aankoop uitdrukkelijk verzocht:

1) geen enkele sticker van wie dan ook

2) geen nummerplaat-houder van dealer maar een "blote"

3) Nummerplaten volmaakt recht monteren.

Bij de Kia is dat keurig gedaan.

Bij onze Hyundai i10, 9 mnd. daarvoor, zaten er alsnog dealer nummerplaat-houders op.

Dat was 1 kopje koffie extra maar die gingen er dus wel af.

Ik bedoelde dus o.a. dealer reclame.

Ik vind het altijd zo 'lullig' om te zeggen en haal hem vervolgens thuis eraf. :P

Geplaatst
of waar hij in onderhoudt is.

De gemiddelde garage vervangt bij elke auto de kentekenplaathouders al zodra ze de motor olie een keertje mogen verversen.

Mijn eerste bmw kwam zelfs terug van de apk met andere kentekenplaathouders erop

HaHa , ook ooit gehad.

Ik zeg, terug die dingen en wel nu direct.........

Dat hebben ze uiteindelijk gedaan.

Geplaatst
Wat ik wel lullig vind is met kentekenplaten van dealer A naar dealer B toegaan.

Vooral bij de eerste onderhoudsbeurt, je auto bij dealer A kopen en bij dealer B in onderhoud

Hoezo? Jij mag toch zelf bepalen waar je je auto koopt en daarna in onderhoud brengt. Ik heb van Peterrrrr, onze forumkiaverkoper, begrepen dat hij het niet erg vindt wanneer ik het onderhoud ergens anders zou doen dan in Breda. Het kost ook zoveel vrije dagen aan onderhoud.

Elk autobedrijf is blij als hij er een klant bij heeft. Ook monteurs moeten hun brood kunnen verdienen. We moeten niet terug naar de tijd, dat je het niet waagde om je auto elders in onderhoud te doen dan waar je je auto gekocht had. Wie betaalt, bepaalt.

Geplaatst

Ik geloof niet dat dit helemaal zo werkt. Op moment dat je een nieuwe auto koop ga je bijvoorbeeld lang drie of vier dealers. Daar zit je aan de onderhandelingstafel. Uiteindelijk ketst de deal af bij je dealer het dichtst bij huis omdat hij een paar honderd euro duurder uitkomt.

Vervolgens koop je die wagen ergens anders en kom je voor onderhoud wel weer bij hem. Dan is die relatie toch anders dan bij de dealer waar de auto wegkomt. Ik geloof eerder dat ze geneigd zijn iets bij jou factuur op te duwen.

Geplaatst
Ik geloof niet dat dit helemaal zo werkt. Op moment dat je een nieuwe auto koop ga je bijvoorbeeld lang drie of vier dealers. Daar zit je aan de onderhandelingstafel. Uiteindelijk ketst de deal af bij je dealer het dichtst bij huis omdat hij een paar honderd euro duurder uitkomt.

Vervolgens koop je die wagen ergens anders en kom je voor onderhoud wel weer bij hem. Dan is die relatie toch anders dan bij de dealer waar de auto wegkomt. Ik geloof eerder dat ze geneigd zijn iets bij jou factuur op te duwen.

Nope, de gemiddelde autobedrijf verdient meer aan onderhoudt dan aan een verkoop.

Dus dat je de auto ergens anders koopt en vervolgens bij hun voor onderhoudt brengt, dat boeit ze echt niet!

Tot het op garantie werk aan komt, daar verdienen ze geen zak aan.

Wij zijn ook niet blij met een bedrijf bij ons in de buurt die B-E trekkers bouwt.. voor onderhoudt stuurt hij ze naar utrecht en voor garantie naar ons.

Geplaatst
Laten jullie de stikker die ze op de achterruit plakken erop?

Ik meestal wel, wat doen jullie?

Geven jullie dit al aan bij de koop van de auto?

Op mijn Kia Venga komt geen een enkele sticker.

Dus ook niet van de dealer, dit heb ik gewoon met de dealer afgesproken.

Dus ook niet op de kenteken plaathouder

Geplaatst

en wat als ik dat achteraf nog vraagt aan de dealer? Ik vraag me altijd af hoe ze reageren.. :P zijn best wel goede kennissen van mij en ik krijg altijd heel veel van ze

Geplaatst
en wat als ik dat achteraf nog vraagt aan de dealer? Ik vraag me altijd af hoe ze reageren.. :P zijn best wel goede kennissen van mij en ik krijg altijd heel veel van ze

Als het goede kennissen zijn moet dit volgens mij totaal niet erg zijn.

Je kan toch anders het volgende vragen:

Vinden jullie het erg om alle dealer gerelateerde reclame er af te laten.

Jij bent de klant , niet de dealer/je kennis.

Geplaatst

Ik snap niet dat je bang bent voor een reactie. Het is toch een hele normaal voorstel om geen stickers op de auto te willen. Ook al is het je beste vriend, je moet zulke dingen gewoon kunnen zeggen. Het is pas een grote teleurstelling als die ander zegt dat het zo niet gaat gebeuren.

Meteen afhaken.....

Geplaatst
Ja jullie hebben gelijk ook, zal hem zo is even bellen. :) Thnx

Ja, bel hem even uit bed, dan heb je helemaal de poppen aan het dansen, hahahahaha!

Geplaatst
Ja, bel hem even uit bed, dan heb je helemaal de poppen aan het dansen, hahahahaha!

Lol die slaapt nog niet... anders bel ik morgen, tis idd al half 11.. hmmm ik laat het nog wel weten :-P

Geplaatst
Echt niet.....

8-9% max

Mijn huidige werk gever is vroeger kia dealer geweest, die zegt dat hij in die tijd 15% op een kia had..

Geplaatst
Mijn huidige werk gever is vroeger kia dealer geweest, die zegt dat hij in die tijd 15% op een kia had..

Je zegt het goed... In die tijd...

Die tijd is over.

Dealers worden/werden gedwongen om glimpanden op zicht locaties te betrekken terwijl marges gekrompen zijn.

Nee, die moeten het dus hebben van onderhoud en handel in inruil.

Mij een biet overigens, haha!

Geplaatst
Echt niet.....

8-9% max

Voor die prijs kan je maar amper een auto leveren ja. Daarom zijn de aflever kosten natuurlijk ook zo hoog. De uren dat de monteur met de auto bezig is word daar uit gedekt.

Maar er moet zeker geld bij de showroom vanuit het onderhoud

Geplaatst

zoals ik dus al zei, ze zien je liever alleen voor onderhoud langs komen dan voor de aankoop van een auto.

Dit is ook de reden waarom universele garages goedkoper zij qua uurloon.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...