bigwade Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Ik heb vandaag voor de 2e keer meegemaakt dat mijn Sportage heftig begon te brommen, soort van resonantie, bij 90-110km/pu op de snelweg. (alles trilde ook mee) Het leek alsof je op heel erg geribbeld asfalt reed. Ik vond het even geen prettige ervaring.. De eerste keer op 2 dec met de normale banden en nu vandaag met de winterbanden. Bij beide keren heb ik ontkoppeld en de auto even in vrij gezet en toen weer in zijn 5, daarna was het weer normaal. Herkend iemand dit ? en wat zou het kunnen zijn ? Quote
Aart.S Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Gelukkig nog niet meegemaakt. Lijkt me zeker geen prettige ervaring Ik heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn Bigwade maar probeer te denken. Heb je daarna met de zelfde snelheid verder gereden? Anders zou je misschien kunnen denken dat er een balanceer lood van een wiel is afgegaan. Groeten, Aart. Quote
Guest Jantje Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Ik heb hier eens wat gelezen over een blokkeerring van een wiellager.. Misschien dat dat bij jouw ook langzaam aan het gebeuren is? Het is natuurlijk lastig te zeggen als hij het eventjes doet en daarna niet meer, maar je zou ook kunnen denken aan je aandrijfassen. Quote
bigwade Posted December 29, 2009 Author Posted December 29, 2009 Auto heeft 18.000 gelopen en het is met verschillende wielen/bandensets gebeurd en op verschillende locaties. Pook uit 5 en weer terug in 5 was de oplossing tijdens het rijden....... ??? Ik rij morgen exact het zelfde traject als vandaag en zal er nog eens op letten. Quote
Aart.S Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Ik heb hier eens wat gelezen over een blokkeerring van een wiellager.. Misschien dat dat bij jouw ook langzaam aan het gebeuren is?Het is natuurlijk lastig te zeggen als hij het eventjes doet en daarna niet meer, maar je zou ook kunnen denken aan je aandrijfassen. Nou Bigwade, Prettige Jaarwisseling Groeten, Aart. Quote
Alex VB Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Bigwade, hij is toch nieuw? En je hebt toch garantie? Na laten kijken door de dealer is sowieso meestal gratis. en als het een wiellager is of iets anders lijkt het mij onwaarschijnlijk dat deze reperatie NA 18k niet in de garantie valt.. Normale slijtage is het niet.. Quote
bigwade Posted December 29, 2009 Author Posted December 29, 2009 Nou Bigwade, Prettige Jaarwisseling Groeten, Aart. Bigwade,hij is toch nieuw? En je hebt toch garantie? Na laten kijken door de dealer is sowieso meestal gratis. en als het een wiellager is of iets anders lijkt het mij onwaarschijnlijk dat deze reperatie NA 18k niet in de garantie valt.. Normale slijtage is het niet.. Heren, ik maak me ook volstrekt geen zorgen, laat dat duidelijk zijn. Ben alleen zo benieuwd wat het kan zijn. Banden/wielen, Nee Wegdek, Nee Lagers, Nee (dat zou dan blijvend zijn) Het zit dus in bak en of koppeling, denk ik. Quote
Alex VB Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Dan zal het eerder in je versnellingsbak zitten of in de overbrenging naar de assen toe.. Maar let maar niet op mijn gezwam.. Over auto's poetsen kan ik boeken schrijven, maar over de technische dingen?.. Nee.. laat ik over aan de profi's.. Wat je kan doen is 16_v een PB sturen met je vraag. Hij is namelijk KIA monteur en kan je misschien direct een antwoord geven.. Quote
Aart.S Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Heren, ik maak me ook volstrekt geen zorgen, laat dat duidelijk zijn.Ben alleen zo benieuwd wat het kan zijn. Banden/wielen, Nee Wegdek, Nee Lagers, Nee (dat zou dan blijvend zijn) Het zit dus in bak en of koppeling, denk ik. Ik wil ook niet negatief over komen maar om het gelijk op kapotte assen te gooien vind ik ook wel een beetje cru. Toch een fijne jaarwisseling Bigwade. Groeten, Aart. Quote
Guest Jantje Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Heren, ik maak me ook volstrekt geen zorgen, laat dat duidelijk zijn.Ben alleen zo benieuwd wat het kan zijn. Banden/wielen, Nee Wegdek, Nee Lagers, Nee (dat zou dan blijvend zijn) Het zit dus in bak en of koppeling, denk ik. als het in je bak of koppeling zou zitten zou het ook continu terug komen. Er zit ergens iets van buiten af wat de boel beinvloed.. misschien wel slecht asfalt, het was weer volop in het nieuws vandaag,, Quote
Aart.S Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Ik zie vaak bij de VW Golf de bodemplaat on de voorkant los zitten. Als daar de wind verkeerd onder komt krijg je ook de gekste dingen te horen. Hoop maar dat het zo iets eenvoudigs is. Groeten, Aart. Quote
bigwade Posted December 29, 2009 Author Posted December 29, 2009 Kan allemaal, maar het is dus over bij ontkoppelen, van 5 naar neutraal, koppelen en weer naar 5 en dan gewoon doorrijden alsof er niets aan de hand is. Gas bijgeven of loslaten hielp iig niet. Quote
Giovanny Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Hey Bigwade, het zou goed kunnen dat het niks met de je koppeling te maken heeft maar met de motor injectje. Ik had namelijk in het verleden een Opel Vectra waarbij als ik in een hoge versnelling zat en een heuvel opklom de wagon ineens begon te trillen. Met het ontkoppelen, neutraal en terug schakelen was het verholpen. De monteur heeft destijds aangegeven dat er een fout zat in de electronica cq motor management, door middel van een herprogrammering was het verholpen. Wellicht dat dit ook bij jouw speelt, met zekerheid durf ik het niet te zeggen, aangezien ik niet alle details ken. Maar loop anders naar de dealer langs en laat ons weten wat er aan de hand was. Quote
bigwade Posted December 29, 2009 Author Posted December 29, 2009 Hey Bigwade, het zou goed kunnen dat het niks met de je koppeling te maken heeft maar met de motor injectje. Ik had namelijk in het verleden een Opel Vectra waarbij als ik in een hoge versnelling zat en een heuvel opklom de wagon ineens begon te trillen. Met het ontkoppelen, neutraal en terug schakelen was het verholpen. De monteur heeft destijds aangegeven dat er een fout zat in de electronica cq motor management, door middel van een herprogrammering was het verholpen. Wellicht dat dit ook bij jouw speelt, met zekerheid durf ik het niet te zeggen, aangezien ik niet alle details ken. Maar loop anders naar de dealer langs en laat ons weten wat er aan de hand was. Klinkt Quote
Aart.S Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Hoi Bigwade, Vandaag nog vreemde geluiden behoort ? Groeten, Aart. Quote
bigwade Posted December 30, 2009 Author Posted December 30, 2009 Hoi Bigwade,Vandaag nog vreemde geluiden behoort ? Groeten, Aart. Nope......helemaal toppie,. Zelfde rit door omstandigheden zelfs 2x gemaakt dus aan het asfalt ligt het zeker niet.. Het verhaal van Giovanny kan best wel eens juist zijn. Ik hou het in de gaten....... Quote
frankydb Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 hallo kan het niet zijn dat de auto de roetfilter verbrand , een auto met roetfilter verbrand zijn roet bij een snelheid van min 90 km per uur dit gebeurd als de filter vol is wie weet Quote
Giovanny Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 Zou ok goed kunnen, ik ben benieuwd wat de dealer/ monteur uiteindelijk heeft verteld. Dat horen wij tzt wel van Bigwade.. Quote
bigwade Posted December 31, 2009 Author Posted December 31, 2009 Met een benzine versie heb ik, hoop ik, geen roetfilter. 16_V gaf via PM aan dat het toch een bak dingetje kan zijn. Ze zetten er maar een nieuwe onder indien nodig.. Quote
frankd Posted January 1, 2010 Posted January 1, 2010 Wij hebben zo rond de 15000 km een rare resonantie gehad bij 2500-3000 toeren. Dat bleek in het druklager/drukgroep te zitten. Quote
bigwade Posted January 14, 2010 Author Posted January 14, 2010 Chef werkplaats dacht gisteren aan een hangende handrem. Ik betwijfel dat maar zal er eens een ruk aan geven als het weer voor komt. 1500km verder en geen last gehad. Quote
bigwade Posted February 16, 2010 Author Posted February 16, 2010 Nou, ik kan het trillen nu op afroep voor elkaar krijgen... Snelweg af, effe stoppen, auto op handrem, opnieuw starten en de snelweg weer op en ........brrrrrrrrrrrr bij 100 km/h Het trommeltje van de handrem heeft aan de bestuurderskant/achterwiel een grijzige tint gekregen.(heet gelopen) Die loopt dus niet vrij en zorgt voor de brom zo nu en dan. Kan de kabel zijn of meer maar er wordt 4mrt naar gekeken en dan wordt ook het gekraak met kou vanwege de rubbers opgelost. Niks aan het handje dus. Quote
Guest Jantje Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 gelukkig toch nog iets simpels dan. let wel op dat de boel niet te warm wordt, is niet echt bevorderlijk voor je wiellager Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.