BarneyRubble Geplaatst 2 Februari Geplaatst 2 Februari (aangepast) Beste Forumgenoten, Na het rijden van 2x een nieuwe Kia Carens, Kia Rio, Kia Niro en nu bijna 4 jaar de Kia Sportage Dynamic Plusline PHEV 2022 ben ik sinds afgelopen weekend overgestapt op een VW Tiguan PHEV 2026, in April wordt hij geleverd. De reden is dat deze wagen 1800kg mag trekken en de sportage slechts 1350kg. Hierdoor kan ik onze caravan die wij vorig jaar gekocht hebben weer terugzetten van 1350 naar 1500kg laadgewicht. Daarnaast is het zo dat ik in deze wintermaanden weinig of helemaal niet elektrisch rijd omdat wij veel kleine stukken rijden, de auto moet immers eerst warm worden wil hij elektrisch rijden en met stoel en stuurverwarmimg gebeurd dit praktisch nooit. De VW heeft een actieradius van 125km en in de praktijk zal dit tussen de 80 en 100 km zijn. En waar het mij om gaat is dat deze VW ook met -10gr direct Elektrisch wegrijd. Nou heb ik vorig jaar de Spiegels van EMUK gekocht heb die uitsluitend voor de sportage 2022-heden geschikt zijn, 1 keer goed afstellen en binnen 2 min zit deze caravan spiegel op zijn plek, ze trillen niet en zijn zeer stevig. ze zijn uiteraard nog splinternieuw Ook ben ik in bezit van nog nooit gebruikte splinternieuwe Sportage matten voor zowel voor en achter, dit omdat ik vanaf het ophalen van de sportage meteen voor mooie rubberen matten gekozen heb. Ook die rubberen zijn over te nemen dan krijgt de dealer de nieuwe originele matten. Ook heb ik de Fitcam Dashcam voor de voorkant nu over en vervang die uiteraard weer voor de standaard afdekkap. Als laatste heb ik nog de gehele kofferbakbeschermer voor de achterklep over, incl de 3 beschermingsniveaus voor de achterkant van de achterbanken. mocht iemand ergens interesse in hebben dan hoor ik dat van je, ik gun het mijn forumgenoten als eerste ipv het direct op marktplaats te zetten. Ik heb al die jaren met heel veel plezier op dit forum gezeten en veel geleerd en toch ook andere ook kunnen helpen, inmiddels heb ik al een tijdje het Badge van Veteraan Groeten, Barney 2 Februari aangepast door BarneyRubble Quote
Breeze Geplaatst 2 Februari Geplaatst 2 Februari (aangepast) Jammer BarneyR. en veel plezier met een VAG produkt. Helaas kan ik met mijn Ceed weinig Sportage accessoires overnemen. 59 minuten geleden, zei BarneyRubble: Daarnaast is het zo dat ik in deze wintermaanden weinig of helemaal niet elektrisch rijdt omdat wij veel kleine stukken rijden, de auto moet immers eerst warm worden wil hij elektrisch rijden en met stoel en stuurverwarming gebeurt dit praktisch nooit. De VW heeft een actieradius van 125 km en in de praktijk zal dit tussen de 80 en 100 km zijn. En waar het mij om gaat is dat deze VW ook met -10gr direct Elektrisch wegrijdt. 'k Neem aan dat mijn Ceed van 2020 dezelfde aandrijving heeft als jouw Sportage en dit herken ik niet. Bij mij rijdt hij in EV modus gewoon elektrisch weg, zij het dat de ICE bij koud weer bijschakelt met een heel inefficiënt semi-stationair toerental van 1200 omw/min, tot het interieur (min of meer) opgewarmd is. Adri 2 Februari aangepast door Breeze Quote
timsnaj Geplaatst 3 Februari Geplaatst 3 Februari 15 hours ago, BarneyRubble said: Beste Forumgenoten, Na het rijden van 2x een nieuwe Kia Carens, Kia Rio, Kia Niro en nu bijna 4 jaar de Kia Sportage Dynamic Plusline PHEV 2022 ben ik sinds afgelopen weekend overgestapt op een VW Tiguan PHEV 2026, in April wordt hij geleverd. De reden is dat deze wagen 1800kg mag trekken en de sportage slechts 1350kg. Hierdoor kan ik onze caravan die wij vorig jaar gekocht hebben weer terugzetten van 1350 naar 1500kg laadgewicht. Daarnaast is het zo dat ik in deze wintermaanden weinig of helemaal niet elektrisch rijd omdat wij veel kleine stukken rijden, de auto moet immers eerst warm worden wil hij elektrisch rijden en met stoel en stuurverwarmimg gebeurd dit praktisch nooit. De VW heeft een actieradius van 125km en in de praktijk zal dit tussen de 80 en 100 km zijn. En waar het mij om gaat is dat deze VW ook met -10gr direct Elektrisch wegrijd. Nou heb ik vorig jaar de Spiegels van EMUK gekocht heb die uitsluitend voor de sportage 2022-heden geschikt zijn, 1 keer goed afstellen en binnen 2 min zit deze caravan spiegel op zijn plek, ze trillen niet en zijn zeer stevig. ze zijn uiteraard nog splinternieuw Ook ben ik in bezit van nog nooit gebruikte splinternieuwe Sportage matten voor zowel voor en achter, dit omdat ik vanaf het ophalen van de sportage meteen voor mooie rubberen matten gekozen heb. Ook die rubberen zijn over te nemen dan krijgt de dealer de nieuwe originele matten. Ook heb ik de Fitcam Dashcam voor de voorkant nu over en vervang die uiteraard weer voor de standaard afdekkap. Als laatste heb ik nog de gehele kofferbakbeschermer voor de achterklep over, incl de 3 beschermingsniveaus voor de achterkant van de achterbanken. mocht iemand ergens interesse in hebben dan hoor ik dat van je, ik gun het mijn forumgenoten als eerste ipv het direct op marktplaats te zetten. Ik heb al die jaren met heel veel plezier op dit forum gezeten en veel geleerd en toch ook andere ook kunnen helpen, inmiddels heb ik al een tijdje het Badge van Veteraan Groeten, Barney Hallo Barney, Ik heb wel interesse in de rubber kofferbakmat. Groeten, Jan Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.