Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Weer een nieuwe update sinds deze week. Heb wat foto’s bijgevoegd.

Als ik t zo snel zie dan lijkt het alsof de update een nieuwe opgelegde waarschuwing bevat ivm snelheid die je elke keer na starten moet uitschakelen vergelijkbaar met wat verplicht is bij nieuwe auto’s. Iemand ervaring?

e392165a92f0b5fe028e61916e9d2ba8.jpg

27d3860faf528ffd7e09cc72fdab5640.jpg

346af3ef4db3ff9799a582b46c19cf99.jpg

319362408ee34abcbc9796727ca6eed6.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Heb deze update ook uitgevoerd met de KIA update app en een usb-stick. Vooralsnog zie ik geen merkbare veranderingen.

Wat betreft die "snelheidslimietwaarschuwing", dat was altijd al zo, dat als je die in het menu echt uitschakelt, deze vanzelf na een herstart weer aanstaat.
Ik heb hiervoor het geluid van die meldingen gewoon op 0 gezet zodat ik niet dat irritante gepiep hoor als ik ergens "te hard" rij (Dit is dan met name irritant op wegen waar de KIA niet goed weet hoe hard je mag, bijvoorbeeld na 21u op de A4.  Dan denk hij nog steeds de limiet 100 is, terwijl je 130 mag. Dan gaat hij dus piepen als je het geluid aan hebt staan).

Je krijgt dus geen melding in het scherm elke keer je start, maar die instelling gaat standaard naar "aan" (zelfde als met Lane assist ;-( en nog een paar van die veiligheidsinstelllingen.

Geplaatst
16 uur geleden, zei Faab:

Wat betreft die "snelheidslimietwaarschuwing", dat was altijd al zo, dat als je die in het menu echt uitschakelt, deze vanzelf na een herstart weer aanstaat.
Ik heb hiervoor het geluid van die meldingen gewoon op 0 gezet zodat ik niet dat irritante gepiep hoor als ik ergens "te hard" rij

Huh?  Ik heb nog nooit een snelheidslimietwaarschuwing gehoord of gezien en heb het geluid niet op nul staan?   Zie alleen als ik met navigatie aan rijdt dat ik dan wel meldingen krijg als ik bijv op een trajectcontrole weg rijdt, dan geeft hij de gemiddelde snelheid van dat traject aan, bedoel je dat?

Geplaatst
On 2/15/2026 at 8:36 AM, Henri497 said:

Huh?  Ik heb nog nooit een snelheidslimietwaarschuwing gehoord of gezien en heb het geluid niet op nul staan?   Zie alleen als ik met navigatie aan rijdt dat ik dan wel meldingen krijg als ik bijv op een trajectcontrole weg rijdt, dan geeft hij de gemiddelde snelheid van dat traject aan, bedoel je dat?

Deze melding krijg je alleen als je auto nieuwer is als juli 2024, daarvoor was het nog niet verplicht.

• 2 weken later...
Geplaatst

Weet iemand of er ook een kaartupdate voor de Navi bij zit?  Anders laat ik hem maar even lopen als alleen de snelheidswaarschuwing er bij is gekomen?

• Thanks 1
Geplaatst

Zo lang ik op de vreemdste plekken ineens nog maar 30 mag rijden en op een enkele plek 120, hoezo 120 in heel Nederland mag je nergens 120, heb ik er niet heel veel vertrouwen in eerlijk gezegd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...