juliazonderairco Geplaatst 22 uur geleden Geplaatst 22 uur geleden Hallo, ik heb een Picanto 2 uit 2015 met een raar probleem. Als ik de achterruitverwarming aanzet en het lampje gaat branden, dan weet ik dat de airco het ook doet. Maar brandt het lampje niet, dan werkt het allemaal niet. Er is al een nieuwe bedieningsunit ingezet, maar dat heeft niet geholpen. Als het werkt, dan hoor ik, met het indrukken van het knopje, een relais tikken. Mn garage weet niet waar ze moeten beginnen met zoeken, dus ik hoop dat iemand hier een idee heeft. Als het werkt, dan werkt het ook goed, dus echt koude lucht uit de airco, of een warme achterruit en spiegels als de ruitverwarming aan staat Quote
Murcielaygo Geplaatst 21 uur geleden Geplaatst 21 uur geleden Dus als je de achterruitverwarming aan zet gaat de A/C aan en anders niet? Of begrijp ik je dan niet goed?Heb je handmatige A/C of Climate Control? Quote
juliazonderairco Geplaatst 20 uur geleden Topic Starter Geplaatst 20 uur geleden Nee, het is lastig uit te leggen. Ik heb climate control. De unit waar climate control en achterruitverwarming op zit doet het soms wel en soms niet. De blower werkt wel altijd. Het lijkt dus alsof de achterruitverwarming en de airco ergens gekoppeld zitten. Als de één het doet doet de ander het ook. Of ze doen het allebei niet Quote
Murcielaygo Geplaatst 18 uur geleden Geplaatst 18 uur geleden Wanneer het niet werkt, is dan de display wel verlicht?Volgens mij heeft de blower een eigen voeding, die dan weer wel vanuit de CC-unit wordt aangestuurd, zodat die de snelheid kan regelen en bijv. op MAX kan zetten als je de ontwapening voor aan zet.De achterruitverwarming heeft ook een eigen voeding, maar ook die wordt aangestuurd vanuit dat paneeltje.Als het paneel al eens vervangen is denk ik als eerste aan de voeding en/of massa.Ik heb zelf een Picanto TA (MY2011) en heb daarvan redelijk wat schema's verzameld. Daar kan ik woensdag pas weer bij, maar als ik eraan denk zal ik wel eens kijken of ik iets heb waar wat van te leren is... Quote
juliazonderairco Geplaatst 5 uur geleden Topic Starter Geplaatst 5 uur geleden Het display is wel verlicht, ook als de airco en achterruit verwarming niet werkt. Quote
asty Geplaatst 2 uur geleden Geplaatst 2 uur geleden Ik heb ook geen Picanto, maar weet wel hoe je storingen kan zoeken en oplossen. Zoals jij eea beschrijft kan het niet veel anders zijn dan een geoxideerde aansluiting. Of een massa, of een + voedingscontact. Ik weet niet of de airco en de achterruit verwarming op dezelfde zekering zitten, maar zelfs op je zekeringskast kan er zich na 10 jaar oxidatie vormen. Verder moet ik bekennen dat niets lastiger is als een storing die soms wel en soms niet optreed. Quote
juliazonderairco Geplaatst 1 uur geleden Topic Starter Geplaatst 1 uur geleden Super bedankt voor dit antwoord. Hier ga ik even mee langs de garage Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.