Jump to content

All Season banden, ideaal voor de Sportage?

HansD

Recommended Posts

Mijn banden lopen op het eind, en ik vroeg me af of iemand ervaring

heeft met all season banden, met name de Vredestein Quatrac.

Ik ben een gemiddelde rijder met 20d km pj, dan ben ik meteen klaar voor zomer en winter.

Iets minder grip in de zomer en iets meer grip in de winter lijkt me een goeie ruil.

Hans D

Zelf rijd ik met aparte winterbanden en zomerbanden. Als je van plan bent om in de winter (tussen 1 nov. en 15. apr) naar de Duitsland/ Oostenrijk/ Zwitserland/ Slovenie te gaan zijn de zogeheten ˝M+S˝ profielen niet toereikend.

Ook kwalificeren de M+S banden niet als winterbanden.

Mijn advies is om een test op te zoeken van bijv. ANWB/ ADAC/ TUV etc.

In de winterbanden kwamen Vredestein en Sava het beste naar voren in de goedkopere klasse band. Op mijn Kia heb ik Vredestein & Sava en bevalt uitstekend in de sneeuw. Op onze VW T4 uitsluitend Vredestein en zondermeer een perfecte band met goede grip in de winter.

Mijn banden lopen op het eind, en ik vroeg me af of iemand ervaring

heeft met all season banden, met name de Vredestein Quatrac.

Ik ben een gemiddelde rijder met 20d km pj, dan ben ik meteen klaar voor zomer en winter.

Iets minder grip in de zomer en iets meer grip in de winter lijkt me een goeie ruil.

Hans D

Ja als je er toch bent, kun je even het aangename met het nuttige combineren.

Als je alleen in NL blijft kunnen die banden een optie zijn.

Heb nu zelf een setje velgen (origineel Kia) en winterbanden op Marktplaats gescoord en dat

bevalt meer dan goed..

Je moet je zomerwielen wel ergens op kunnen slaan natuurlijk.....

Suc6 !

Verschillende all season banden, ook de Vredestijn heeft ook het "sneeuwvlokje "op de zijkant, en geld dan ook in de wintersport landen als een volwaardige winterband, dus daar ligt het probleem niet, het is meer smelt de band in de zomer niet onder je auto vandaan.

Gr Hans D

All Seasons zijn in alle landen goedgekeurd waar je een winterbanden verplichting hebt... Het is de "gulden" middenweg zeg maar.. Ik heb zelf ook all seasons en ze bevallen goed tot op een bepaalde hoogte...De afgelopen goede koude dagen toch gemerkt dat de grip hier in het Limburgse iets minder was dan verwacht.. Het kan ook aan mij liggen dat ik dat zo ervaar. Dyana (mijn vrouw) heeft nergens last van zegt ze..

En BTW.. Vredestein altijd promoten.. Niet omdat wij leverancier van hun zijn, maar omdat het een goed bandenmerk is..

Hans,

ik heb zelf op mijn (inmiddels ''overleden'') Kia Joice meerdere jaren de vredestein Quattrac 2 naar tevredenheid gehad. Had zelfs deze zomer compleet nieuw rondom gelegd. Ervaring met de band goed, het is bovendien een M+S keur band.

Gingen in mijn geval ca. 60.000km mee, rubber is zachter dan een zomerband die iets langer mee gaan, maar weegt niet op tegen het voordeel op sneeuw in de winter, ook slaan de wielen minder snel door. Je hebt tegenwoordig de Quattrac 3 serie, heeft echter niet alle maten maar neem aan dat deze weer nog beter isdan de 2-serie

Succes met je keuze in 2010 !

Ik heb een set winterbanden (Vredestein Wintrac 4xtreme) en een set zomerbanden (General Grabber UHP). Ben ik heel tevreden van. Een all-season band is volgens mij ook wel ok voor normaal gebruik en een goed alternatief voor het geval je geen stockageplaats genoeg hebt voor de extra banden.

Bandenkeuze is nogal subjectief; zolang je maar bij een degelijk merk blijft en geen Chinese band koopt, doe je volgens mij niets verkeerd.

Alex

• 4 weeks later...

Ik heb sinds een maand all-season banden op de voorwielen gemonteerd. Het zijn de Goodyear Wrangler en ik ben erg tevreden. Zodra de achterbanden versleten zijn komen ook daar diezelfde banden op te liggen.

Natuurlijk zullen winterbanden iets beter zijn, maar ik merk dat je prima grip hebt in de sneeuw. Daarbij heb je in de zomer het voordeel bij hevige regenval door de betere waterafvoer dan bij een zomerband door het grovere profiel. En het scheelt natuurlijk opslagruimte in de garage.

Ook ik heb sinds 3 weken de hankooks verwisseld voor 4 all season Goodyear Wrangler banden . Het verschil is enorm moet ik zeggen , op de sneeuw die hier ruimschoots in de straat ligt heb ik nu prima grip , dit in tegenstelling tot voorheen.