Derksen Geplaatst 5 uur geleden Geplaatst 5 uur geleden Ik zit met een luxe dilemma. Probeer het eens via deze weg. Ik had Kia lease hier al eens een mailtje over gestuurd, maar die reageren niet. Ben benieuwd wat ik hier over me heen krijg. Als je niet wakker genoeg bent, reageer dan niet. In November a.s. is mijn Private Lease contract ten einde. Ik zou graag doorgaan met een nieuwe auto en een nieuw contract. Maar ik maak me ernstig zorgen over de wereldeconomie. Als de geruchten kloppen (en ik heb veel info dat het ieder moment gebeuren kan) valt wereldwijd het hele monetaire stelsel en ben ik dus al mijn geld kwijt. Daardoor kan ik dan de auto niet meer betalen. Niet alleen bij mij, maar ook bij heel veel mensen en bedrijven, dus ook misschien wel KIA lease. Een curator zal toch altijd proberen geld terug te halen. In de KIA Lease 'Algemene voorwaarden' staat een artikel onder de kop, Voortijdig stoppen KIA contract; Bent u genoodzaakt de leaseovereenkomst op te zeggen omdat betaling van de leasetermijnen buiten uw schuld voor u onmogelijk is geworden? Meld dit dan bij de leasemaatschappij en onderbouw dit met schriftelijke stukken. De leasemaatschappij zal samen met u tot een redelijke oplossing proberen te komen voor de betaling van de opzegvergoeding, bijvoorbeeld door een betaalregeling aan te bieden. Weet niet hoe de curator dan omgaat in deze regel ? Valt zo iets dan nog steeds onder "buiten mijn schuld"? Ik kan me voorstellen dat er veel meer mensen tegen deze beslissing aan hikken. Hoe denken jullie hierover? Nieuw contract vastleggen? Doen of niet doen? Hoe hoog is het risico dat ik neem? Ik snap dat ik dan de auto moet inleveren. Maar het deel gemiste inkomsten is bij een nieuwe auto erg hoog. Ben benieuwd. Gr. Mel Derksen Quote
asty Geplaatst 4 uur geleden Geplaatst 4 uur geleden Beste Mel, ik ben heel erg uitgeslapen. Geen idee welke doem scenario jij in je hoofd hebt, maar wellicht kijk je teveel tik tok filmpjes. Er is geen enkele reden te bedenken waarom het monetaire systeem in elkaar zou klappen, misschien alleen als je jou bezit in bitcoins hebt zitten. De beurzen floreren als nooit tevoren ondanks alle ellende in de wereld, zelfs de rente zit in de lift. Dit neemt niet weg dat wanneer er ergens een idioot op een rode knop drukt, de wereld er heel anders uit gaat zien. Maar dat geldt dan voor alles en iedereen. Dan nog iets waar ik zelf al jaren voor waak en mensen voor waarschuw, geef geen geld uit wat je niet hebt! Dit is niet voor jou bedoeld maar in zijn algemeenheid. Als je ziet wat de huidige jeugd nu al op de pof koopt zie ik het voor hun toekomst somber in. Mel, gewoon doen waar je jezelf goed bij voel, jij kan de wereld toch niet veranderen, en bij elk leven horen risico's. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.