Appelflap Geplaatst 8 uur geleden Geplaatst 8 uur geleden Hallo, Er zijn energie leveranciers die slim laden aanbieden. Tibber is er zo eentje . Helaas is die functionaliteit bij Tibber echter kapot. Dit komt omdat Kia heeft besloten dat externe apps de SoC van de batterij kunnen uitlezen. Geen idee waarom ze dat gedaan hebben. Misschien voor de nieuwe Kia Charge dienst die door Kia zelf geleverd wordt? Maar in dat geval valt de Niro EV enorm buiten de boot. Want die wordt ook niet Kia Charge ondersteunt? Zijn er hier mensen die eventueel bij andere energie leveranciers slim laden met de Niro EV ? Of is het toch mogelijk via Kia Charge? Quote
Murcielaygo Geplaatst 3 uur geleden Geplaatst 3 uur geleden Ik neem aan dat je bedoelt dat Kia de API om de SoC uit te lezen NIET heeft vrijgegeven.Maar wat doet Tibet dan met slim laden dat ze dat nodig hebben?Sowieso lijkt het er overigens op dat Kia EV's redelijk gevoelig zijn voor "onderstroom"; wanneer een laadsysteem met loadbalancing de stroom te ver knijpt lees ik dat de auto's het laden dan vaak afbreken. Quote
Appelflap Geplaatst 53 minuten geleden Topic Starter Geplaatst 53 minuten geleden (aangepast) 2 uur geleden, zei Murcielaygo: Ik neem aan dat je bedoelt dat Kia de API om de SoC uit te lezen NIET heeft vrijgegeven. Maar wat doet Tibet dan met slim laden dat ze dat nodig hebben? Sowieso lijkt het er overigens op dat Kia EV's redelijk gevoelig zijn voor "onderstroom"; wanneer een laadsysteem met loadbalancing de stroom te ver knijpt lees ik dat de auto's het laden dan vaak afbreken. Yep, yep. Foutje . Ze hebben idd het uitlezen van de SoC geblokkeerd. Het lijkt mij dat een slim laden app dat moet weten (tezamen met laadcapaciteit batterij en vertrektijd) om te weten hoeveel stroom ie moet plannen. Die hoeveelheid kan ie dan zo goed mogelijk verdelen. En trouwens, je kunt best weleens gelijk kunnen hebben dat de Kia EV de stroom afbreekt als ie te laag is. Heb vandaag geëxperimenteerd met verschillende vermogens met de Zaptec Go 2 laadpaal. Werd de waarde lager dan ongeveer 2,2 kWh dan leverde de laadpaal geen stroom meer. Dacht dat dat een Zaptec bug was. 49 minuten geleden aangepast door Appelflap Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.