Koffiejunk Geplaatst 21 September Geplaatst 21 September Zoals de titel al verklapt: Wederom hier een toekomstige nieuwe Kia eigenaar. Ik ben heel erg benieuwd hoe de overstap naar elektrisch zal zijn. Ik kom van een Opel Corsa uit 2012 en ga naar een EV2 Plus Frost blue met verschuifbare 4-zits achterbank dus dat wordt een behoorlijke upgrade. Ik heb er zin in! Het viel mij in de topics al op maar ik mag het zelf ook ervaren. De verwachte levertijd wordt behoorlijk ruim geschat. 22 augustus heb ik de bestelling geplaatst met een leverindicatie van december/januari. Komende zaterdag mag ik hem al op gaan halen. Een heel groot verschil wat mij betreft! Natuurlijk wel een goed teken voor iedereen die nu nog een EV2 overweegt. De fabrieken doen het goed blijkbaar. Quote
Pruus Geplaatst 21 September Geplaatst 21 September Wat zul jij een verschil gaan merken. Naast stilte ook veel piepjes die je erbij gaat krijgen. Een prima auto is de EV2. Wij hebben hem nu bijna een maand. En flink mee gereden. Comfortabele kilometers. Veel plezier van dit kado… Quote
Koffiejunk Geplaatst 21 September Topic Starter Geplaatst 21 September Haha. Ja, van rammels naar piepjes. Al moet ik zeggen dat ik de piepjes van de EV2 prettiger vind klinken dan de Hyundai I10 van m'n vriendin (Kia en Hyundai zijn zuster organisaties als ik mij niet vergis). Nu nog even verder duiken in de wereld van de laadpassen. Heb al een gratis pas van de ANWB liggen dus laden kan sowieso. Nu wat redundantie inbouwen. Quote
Koffiejunk Geplaatst 14 uur geleden Topic Starter Geplaatst 14 uur geleden (aangepast) Afgelopen weekend heb ik de Kia opgehaald en hij rijd heel erg prettig! Wel zijn er 2 dingen opgevallen waarvan ik mij afvraag of dat normaal is. 1: Forward Attention Warning piept nog al snel als je een zonnebril op hebt. Deze kun je uitzetten maar hij gaat automatisch weer aan. Zijn er hier meer mensen die dat ervaren? 2: In de Kia App krijg ik regelmatig de melding "Voertuiginformatie niet beschikbaar vanwege een instabiele netwerkverbinding. Probeer het opnieuw als de verbinding stabiel is". Wederom, zijn hier meer mensen die dat ervaren? 14 uur geleden aangepast door Koffiejunk Quote
Aitia Geplaatst 13 uur geleden Geplaatst 13 uur geleden Ik heb al heel wat buitenlandse testen gezien, die het probleem met de zonnebril ook hadden. De camera kan je ogen niet detecteren met een zonnebril op en denkt dan dat je niet goed oplet en begint te piepen. Het probleem met de app herken ik niet. Bij mij doet die het altijd goed. Zou het helpen de app een keer te verwijderen en opnieuw te installeren? Quote
EVist Geplaatst 9 uur geleden Geplaatst 9 uur geleden De Kia rijdt fantastisch. Ik had het probleem ook met die melding in de app. Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt hij zonder problemen. Quote
Wim. Geplaatst 7 uur geleden Geplaatst 7 uur geleden Van de zonnebril is bekend ja. (Ik heb er geen last van, bij mijn huidige bril). Misschien een minder spiegelend model uitproberen. Met de app geen problemen, maar als de auto onder de carport staat, soms problemen dat hij de auto niet kan vinden. Mogelijk een bereik probleem met Vodafone. Quote
Koffiejunk Geplaatst 7 uur geleden Topic Starter Geplaatst 7 uur geleden 2 uur geleden, zei EVist: De Kia rijdt fantastisch. Ik had het probleem ook met die melding in de app. Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt hij zonder problemen. Zojuist de herinstallatie van de app geprobeerd. Helaas bijna meteen een melding. Misschien is het de locatie van de auto? Komende paar dagen maar eens mee spelen als de auto ergens anders staat Quote
Koffiejunk Geplaatst 6 uur geleden Topic Starter Geplaatst 6 uur geleden 21 minuten geleden, zei Wim.: Van de zonnebril is bekend ja. (Ik heb er geen last van, bij mijn huidige bril). Misschien een minder spiegelend model uitproberen. Met de app geen problemen, maar als de auto onder de carport staat, soms problemen dat hij de auto niet kan vinden. Mogelijk een bereik probleem met Vodafone. Als de zonnebril het probleem is vind ik dat prima. Als je de functie uitzet en hij gaat automagisch weer aan is irritanter naar mijn mening. Ik vermoed alleen dat het met de nieuwe regelgeving te maken heeft die sinds juli van kracht is. Quote
Wim. Geplaatst 6 uur geleden Geplaatst 6 uur geleden Hij gaat ook weer aan als je de cruise control aanzet. Dan willen ze weg graag dat je toch oplet en niet gaat pitten. Quote
Koffiejunk Geplaatst 6 uur geleden Topic Starter Geplaatst 6 uur geleden 1 minuut geleden, zei Wim.: Hij gaat ook weer aan als je de cruise control aanzet. Dan willen ze weg graag dat je toch oplet en niet gaat pitten. Dan zal dat het issue zijn. Die gebruik ik regelmatig. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.