Venga1 Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Aangezien het nog geen terugroep actie is, plaats ik het even apart. Maar Vanmiddag hoorde ik dat onze Venga gecontroleerd gaat worden. Het schijnt dat er een aantal Gordijn airbags vanuit de fabriek niet goed gemonteerd zijn. Wordt vervolgd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted January 4, 2010 Author Share Posted January 4, 2010 (edited) Peterrrrr, weet jij hier wat vanaf? Toevallig ga je er hier al op in. http://www.kiaclub.nl/forum/3407-wat-zouden-jullie-doen-2.html#post22363 maar kan je ons vertellen wat er gedaan moet worden? De dealer zei dat de gordijn airbags alleen even gecontroleerd moesten worden, hij had het niet over een modificatie. Is het veel werk? en moeten alle al afgeleverde Venga's dit krijgen? Van middag heb ik mijn kenteken te horen gekregen, volgens mij is het niet een echt nieuw kenteken. Het is een KND (Kia Nederland) kenteken. Men is nu al bij een KNR kenteken. Hoe komt het dan dat ik al een kenteken heb gekregen zonder dat de auto is gecontroleerd? Edited January 4, 2010 by Venga1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Uhmmmmm, ik zeg OOPS! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Zoals ik eerder al zei kan het zijn dat de Venga een modificatie nodig heeft aan de gordijn airbags ! De dealer moet dit controleren en afmelden bij KIA Nederland, doet de dealer dit niet dan zal het kenteken door KIA niet vrijgegeven worden ! Ga er dus vanuit dat dit wel iets serieus is. Als het goed is moet elke Venga die ondertussen rijdt gecontroleerd zijn ! Bij ons zijn vorige week alle venga's al gecontroleerd ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 kentekens lopen nooit met de datum mee... meestal paar maanden achter, omdat dit altijd veel tegelijk wordt aangevraagd, meestal loopt je kenteken 2 maanden achter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Nee hoor, ik heb bv net voor kerst alle kentekens voor alle afleveringen aangevraagd. Er was er geen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Deze post heeft mijn aandacht ben benieuwd hoe het zit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Nee hoor, ik heb bv net voor kerst alle kentekens voor alle afleveringen aangevraagd.Er was er geen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted January 4, 2010 Author Share Posted January 4, 2010 Zoals ik eerder al zei kan het zijn dat de Venga een modificatie nodig heeft aan de gordijn airbags ! De dealer moet dit controleren en afmelden bij KIA Nederland, doet de dealer dit niet dan zal het kenteken door KIA niet vrijgegeven worden ! Peterrrrr Dank je wel voor het antwoord. Maar mag ik nog een vraag stellen, kan je wat meer vertellen? Controleren en modificeren is niet het zelfde. Wordt er alleen een bepaalde check gedaan? (controleren) Of wordt er ook werkelijk iets vervangen? (modificeren) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Wil niet altijd wat zeggen. KND of KNR is een kwestie van een paar dagen verschil tussen het aanvragen ! Ik heb ze 23-12-09 aangevraagd en heb bijna allemaal KKZ in het midden ! Op je Picanto zal het kenteken eerder aangevraagd zijn waarschijnlijk ? @ venga1: KND is echt wel nieuw hoor, tussen kentekenaanvraag en de daadwerkelijke levering zit meestal minimaal een week ! Op RDW.nl zie je het kenteken wat het laatst vrijgegeven is, dit duurt dus nog even voordat deze auto daadwerkelijk gaat rijden ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Durf het niet te zeggen eigenlijk ! Meer weet ik niet... Wil het best navragen voor je ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Heren, Vinden jullie het erg om de discussie over aanvraag kenteken in een aprt topic te doen? Ik ben dan geen moderator, maar ik vind het een beetje verwarrend worden.. Het Clubcafe is daar misschien een perfecte plek voor..?!?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Heren,Vinden jullie het erg om de discussie over aanvraag kenteken in een aprt topic te doen? Ik ben dan geen moderator, maar ik vind het een beetje verwarrend worden.. Het Clubcafe is daar misschien een perfecte plek voor..?!?! Excuses... Durf het niet te zeggen eigenlijk ! Meer weet ik niet... Wil het best navragen voor je ? Ik zou het ook graag willen weten Peter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted January 4, 2010 Author Share Posted January 4, 2010 Durf het niet te zeggen eigenlijk ! Meer weet ik niet... Wil het best navragen voor je ? Als je dit zou willen doen, heel graag!! Ben gewoon benieuwd waar ik op moet letten/wat ik eventueel moet vragen als de auto wordt afgeleverd Moeten er b.v. dingen losgehaald worden die beschadigd kunnen raken? Alvast hartelijk dank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Als je dit zou willen doen, heel graag!!Ben gewoon benieuwd waar ik op moet letten/wat ik eventueel moet vragen als de auto wordt afgeleverd Moeten er b.v. dingen losgehaald worden die beschadigd kunnen raken? Alvast hartelijk dank Daar dacht ik dus ook gelijk aan he, dat er beschadigingen kunnen optreden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Heren,Vinden jullie het erg om de discussie over aanvraag kenteken in een aprt topic te doen? Ik ben dan geen moderator, maar ik vind het een beetje verwarrend worden.. Het Clubcafe is daar misschien een perfecte plek voor..?!?! Kijk eens http://www.kiaclub.nl/kiaclub-cafe/3416-kentekenaanvraag-endergelijke.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Heren,Vinden jullie het erg om de discussie over aanvraag kenteken in een aprt topic te doen? Ik ben dan geen moderator, maar ik vind het een beetje verwarrend worden.. Het Clubcafe is daar misschien een perfecte plek voor..?!?! Danku, je bent mij net voor geweest.. Ik houd me dan verder niet bezig met de Venga, maar toch ben ik stiekem ook wel benieuwd naar dit gordijn airbag probleem.. Groetjes, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pombal12 Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Ik was vorige week terloops even bij de dealer langs gegaan voor een paar druppeltjes koelvloeistof (het peil stond op LOW en dat wilde ik graag aangevuld zien). Toen ik de sleutels weer terug kreeg werd mij verteld dat ze meteen de gordijnairbags even hadden gecontroleerd. Ze waren okay bevonden. wat er precies is gecontroleerd heb ik niet gevraagd. Pombal12. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Het zijn wat klemmetjes die gecontroleerd moeten worden. That's all ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted January 5, 2010 Author Share Posted January 5, 2010 Peterrrr. Fijn om e horen, dus een kans op beschadiging is nihil alss ik het goed begrijp. Dank je wel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Goed te weten, bedankt Peter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga OK Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Venga1, Heb ook nog even navraag gedaan bij mijn dealer. De monteur die ik daar gesproken heb gaf me aan dat wanneer het deurrubber boven wordt losgenomen, ze al kunnen zien of het wel of niet goed is. Hij had het echter niet over klemmetjes maar over "verkeerd gevouwen". Beetje vreemd dat het verhaal per dealer anders lijkt te zijn ... Ik geloof niet dat je bang hoeft te zijn voor beschadigingen als ik hoor wat er moet worden gedemonteerd om het gordijn te controleren. Groet, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted January 5, 2010 Author Share Posted January 5, 2010 Dank je wel. ik zal de plek van de deur rubbers in de gaten houden als ik de auto ga ophalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts