Jump to content

Recommended Posts

Posted

om te beginnen alvast een voorspoedig 2006 allemaal!

bij mij werkt het "set" lampje niet, deze moet aan gaan als je met de cruise control aan het rommelen bent

komt dit:

1. omdat ik een handgeschakelde sportage heb

2. omdat het lampje stuk is

3. omdat er helemaal geen "set" lampje is ook al staat het in de

handleiding

hoor het graag

gr. Rodi

Posted

Rodi,

Ik heb zelf ook een 2wd executive, en als je cruise control handel naar je toe haalt, gaat er een groen lampje branden in de cocpit; als je de handel nogmaals naar je toe haalt gaat het lampje uit.

Dat is alle verlichting die er is bij gebruik van de cruise control.

Is hiermee je vraag beantwoord?

Hans

Posted

hoi Hans, bedankt voor je reactie

dat lampje werkt bij mij gelukkig wel maar daarnaast (je kunt het zien als de zon op het dashboard schijnt) staat "set" en heeft te maken met de cruisecontrol en moet volgens mij gaan branden als je de cruisecontrol hendel naar je toe haalt

maar zo te horen doet deze het bij jou ook niet?

• 2 weeks later...
Posted

Beste Hans en Rodi,

Mischien zijn er meerdere versies maar bij mij branden er wel twee signaallampjes als de CC actief is (2.0/4WD).

De CC zet ik aan door op het knopje te drukken dat op de bedieningshandel zit. Dan brand er ??n rood lampje rechts onder maar de CC is dan nog niet actief. Druk ik vervolgens de handel naar beneden dan wordt de snelheid vastgehouden en brand ook het "set"-lampje.

Met vriendelijke groet,

Herman.

NB. verwarren jullie de CC niet met de TRC. Als ik die knop indruk licht de aanduiding TRC-out, groen op.

Posted

het verschil zal m dan dus toch zitten in 2 wd of 4wd, het enige wat dan bij ons kan branden is het groene lampje bij het aanzetten/gebruiken van de cc

wat dan precies het verschil is met jou cc en de onze is dan voor mij nog een raadsel (misschien een geheugen functie)?

• 2 weeks later...
Posted

:D Als 'verse' Sportage rijder kan ik melden dat CC werkt zoals in het boekje beschreven.

Inschakelen van CC en het 'Cruise' lampje licht groen op, bij instellen van snelheid licht 'set' eveneens groen op.

:cool: Voor mij een openbaring het CC gebeuren, nog nooit met CC gereden is dit echt relaxed rijden. :cool:

Met groet,

Berry Bakker

• 3 weeks later...
Posted

Ik heb de vraag gesteld aan de kia-importeur of de kia sportage beschikt over een set lampje bij de cruise control

Dit is hun antwoord:

" Hierbij willen wij graag reageren op uw e-mail van heden.

De Sportage voor de Nederlandse markt is niet uitgerust met het "set" lampje. Uw instructieboekje geeft alle mogelijke opties weer.

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijk groet,

Kia Nederland B.V.

Customer Service

Angela Haanstra-van Dijk"

Ook weer opgelost...............

Hans

Posted

Als ik de cruisecontrole aanzet dmv het knopje op de handel in te drukken, gaat er bij de meter het woordje "cruise" branden ( groen) , wanneer ik dan de cc instel dmv de handel naar beneden te drukken, dus klokswijs met je stuur mee, dan gaat er het woordje "set" naast branden. (ook groen).

Waarschijnlijk weet de Kia importeur dus zelf niet geheel precies welke modellen er uitgerust zijn met welke uitvoering CC. :shock:

Grtz Ren

Posted

De 4WD heeft in ieder geval geen set functie.

Ik heb vandaag een half uur ermee lopen te proberen

op de snelweg :D

maarre.... geen SET gezien!!!

hendeltje naar voren halen, hendeltje omlaag, hendeltje naar beneden...

HAHA!! :lol: geen lampje set gezien alleen 'cruise' inderdad in het groen... :)

Hiephoi

MvG

Posted

Ik heb en een cruise lampje en een set lampje. Je kan cruise aanzetten dan gebeurt er nog niks. En als je vervolgens het hendeltje naar beneden drukt dan komt licht het set lampje op en het cruisecontrol houd het huidige snelheid op peil.

Als je vervolgens het hendeltje naar je zelf trekt dan gaat het set lampje uit en moet je weer gas geven om snelheid te behouden. Het cruise lampje blijft in alle situaties branden totdat je het handmatig uitzet door het knopje op het hendeltje in te drukken.

2Wd 2.0 benzine executive

Posted

Nou bij mij het licht inmiddels uitgegaan..... :?::idea:

enige logica welke types of modellen beschikken over een setlampje ontbreekt.

zowel van de 2wd als de 4wd uitvoeringen hebben sommigen het wel en sommigen het niet.....

Ik ga de importeur wel opnieuw mailen. Ik krijg steeds meer het gevoel bij de klantenservice van KIA dat ze van aftersales nog weinig kaas hebben gegeten.

Jullie horen van mij.... Eerst een weekje wintersport en dan meld ik mij, hopelijk met een beter antwoord...

groet van Hans (zonder setlampje en rijdend in 2wd. )

• 2 weeks later...
Posted

Hallo allemaal,

Het antwoord van Kia Nederland is binnen,

Klopt het nu wat ze precies zeggen bij Kia of zijn er toch KIA's die wel ok een setlampje beschikken terwijl dat volgens Kia niet zou moeten kunnen?

"Geachte heer,

Hierbij willen wij graag reageren op uw e-mail van 10 februari jl. inzake het "set" lampje van de cruise control.

Uw vraag is niet ??n twee drie te beantwoorden daarom lijkt het waarschijnlijk of wij als aftersales afdeling hier geen kaas van hebben gegeten. Voor zover nu bekend hebben de modellen uit modeljaar 2005 het setlampje niet. De 2.0 liter benzine, 4wd en 2wd, van modeljaar 2006 hebben dit lampje wel. Over de dieselversie en V6 van modeljaar 2006 kunnen wij u nog geen uitsluitsel geven.

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijk groet,

Kia Nederland B.V.

Customer Service

Angela Haanstra-van Dijk"

• 2 weeks later...
Posted

Ik las een reactie over de Cruise Control indicators in het dashboard.

En ook een reactie van KIA Nederland.

"De Sportage voor de Nederlandse markt is niet uitgerust met een "set" lampje"

Hoe zij daar bij komen weet ik niet maar de bijschrijving op blz. 3/32 en 4/33 klopt (in dit geval) wel!

Bij het aanzetten van de cruise on/off schakelaar (dus de voeding) gaat de indicator in het dashboard "CRUISE" aan.

Bij het "setten" van het systeem (dus het vast zetten van de dan aanwezige snelheid, als aan bepaalde voorwaarden is voldaan!) gaat het lampje "SET" in het dashboard aan.

Dus wat de importeur nu eigenlijk bedoelt, ik weet het niet :?:

Ludo

Posted

heb dit doorgegeven aan mijn dealer en die gaan er naar kijken (zeiden ze) maar volgens mij weten ze helemaal niet hoe dit "probleem"in elkaar zit, ze gaan het lampje nakijken. wens ze succes

Posted
heb dit doorgegeven aan mijn dealer en die gaan er naar kijken (zeiden ze) maar volgens mij weten ze helemaal niet hoe dit "probleem"in elkaar zit, ze gaan het lampje nakijken. wens ze succes

Beste Rodi,

Dit in nu het probleem van KIA!

Vaak weet de importeur het niet eens en het gevolg is hier van dat ook de dealer jou niets kan vertellen :cry:

Ik heb KIA Nederland verteld dat er nog een hoop valt te leren in de 10 jaar dat men in Nederland actief is.

Ludo